handdator

Visa fullständig version : Träna vader på löpbandet


Zababa
2015-09-07, 12:33
Istället för att träna klassiskt med vikter och med reps/sets. Vad tror ni om rask promenad i lutning på löpbandet i ca 15 min? 4 gånger i veckan?

Vad blir bästa upplägget om nu löpband är ett effektivt alternativ?

ARMSTARK
2015-09-07, 12:39
Det funkar säkert bra, många kör löpträning som enda vadträning. Men personligen skulle jag ändå komplettera med "riktig" vadträning.

svenbanan
2015-09-07, 13:31
Jag tror inte 60min promenad på löpband per vecka kommer ge stora vader, om det nu är målet. Sätt på dig en viktväst och gå runt med dagarna i ända så kanske det händer grejer...

cero
2015-09-07, 13:40
Världens bästa kampsportare:

http://celebnmusic247.com/wp-content/uploads/2013/09/Jon-Jones-JonnyBones-908-1.jpg

;)

Så bli inte helt förtvivlad om träningen inte ger en enda mm.

Elbaba
2015-09-07, 15:42
Istället för att träna klassiskt med vikter och med reps/sets. Vad tror ni om rask promenad i lutning på löpbandet i ca 15 min? 4 gånger i veckan?

Vad blir bästa upplägget om nu löpband är ett effektivt alternativ?

Ställ in ganska mkt lutning och spring på tårna i hyfsat tempo så att du får ett klickljud vid landning ist för dunsar. Om det ger större vader vet jag inte men man får en bra träningsvärk och det är tidseffektivt.

svenbanan
2015-09-07, 22:08
Du kan ju testa dessa

http://ep.yimg.com/ay/titleboxing/ati-shoes-9.gif

Zababa
2015-09-07, 22:20
Tack för feedback!
Ska testa och stressa vaderna på löpbandet iaf, återkommer om det visar sig effektivt. Jag och Jones har ungefär samma vader. Hemskt när underarmarna typ är grövre än vaderna...

Donkens
2015-09-07, 22:24
Tack för feedback!
Ska testa och stressa vaderna på löpbandet iaf, återkommer om det visar sig effektivt. Jag och Jones har ungefär samma vader. Hemskt när underarmarna typ är grövre än vaderna...

Tryck upp dig själv med tårna på fritiden.
Jag vet, du kommer nog få många frågetecken runt om kring dig,
men resultat blir det av det, jag har själv alltid haft svårt att kontakta vaderna
vid någon övning, och det har hjälpt.

Zababa
2015-09-08, 10:40
Tryck upp dig själv med tårna på fritiden.
Jag vet, du kommer nog få många frågetecken runt om kring dig,
men resultat blir det av det, jag har själv alltid haft svårt att kontakta vaderna
vid någon övning, och det har hjälpt.

Tack! Brukar göra så faktiskt. När jag står och väntar på något blir det ofta vadpress på ett ben.