handdator

Visa fullständig version : Bar med mycket protein och lite kolhydrater?


MunsöHustla
2004-04-10, 20:52
Nu när slutskedet av deffen närmar sig ska jag dra ner ytterliggare på kollisarna och behöver då en bar med mycket protein (+30g) och med relativt lite kollisar (0-15g).

Helst ska det också vara så stor andel kasein som möjligt så klart också.

Tomten
2004-04-10, 20:56
Finns det? De enda bars jag sett med mycket protein är giantbars men de innehåller ju en hel del kolhydrater med.

Å andra sidan kan jag inte påstå att jag är någon expert på bars, det är så grymt dyrt :D

Arwen
2004-04-10, 21:03
Låter enklare att stoppa i sig en burk Valio Cottage Cheese, massor av långsamt protein och i det närmaste befriat från fett & kolisar.....38g protein för 10 kronor!:hbang:

z_bumbi
2004-04-10, 21:26
Torkat innanlår från gris eller nöt dyker också upp i skallen som en bra ersättning.

Jag vet inte hur många "Lågkolhydratsbars" som kommit till Sverige ännu, i USA är det tydligen stort.

MunsöHustla
2004-04-11, 01:51
Originally posted by Arwen
Låter enklare att stoppa i sig en burk Valio Cottage Cheese, massor av långsamt protein och i det närmaste befriat från fett & kolisar.....38g protein för 10 kronor!:hbang:

1. På vilket sätt är det enklare?
2. Du tror inte jag efterfrågar bars efter en speciell anledning?

MunsöHustla
2004-04-11, 01:53
Twinlab har en bar med endast 2g kolhydrater i och 35g proteinmen sedan finns det något som de kallar för "dietary fibers" i som jag inte har någon koll på vad det är.

Sverker
2004-04-11, 07:46
De där " low carbs " kakorna brukar vara fulla av olika sockeralkoholer, främst glycerin/ glycerol.

Om du nu vill sänka kolhydraterna är glycerol utmärkt.
Glycerol förbränner kroppen som ett vanligt kolhydrat men du får inte alls samma frisättning av insulin eftersom det är ett extremt långsamt socker.

Annars finns det bara en kaka och det är Rapid Recovery Bar i webschopen:thumbup:

Visst är det kolhydrat i den men du behöver kolhydrat för återhämtningen.

MunsöHustla
2004-04-11, 14:59
Originally posted by Sverker
De där " low carbs " kakorna brukar vara fulla av olika sockeralkoholer, främst glycerin/ glycerol.

Om du nu vill sänka kolhydraterna är glycerol utmärkt.
Glycerol förbränner kroppen som ett vanligt kolhydrat men du får inte alls samma frisättning av insulin eftersom det är ett extremt långsamt socker.

Annars finns det bara en kaka och det är Rapid Recovery Bar i webschopen:thumbup:

Visst är det kolhydrat i den men du behöver kolhydrat för återhämtningen.

Sitter redan med en bunt recovery bars :eating:

Fairing II
2004-04-11, 16:14
Optimum/ABB har bars med lite kolhydrater MEN dom är ganska "träiga" att äta. Deras Steel Bar är riktigt god men innehåller ganska mycket kolhydrater

Wilson
2004-04-11, 18:00
du får iaf ingen bar under 15 kr... och varför du ska ha utan kolhydrater förstår jag inte :confused: enda jag kan tänka mig att dem sätter i en kolhydratsfri bar är väl aspartam å sånt...

MunsöHustla
2004-04-11, 18:40
Originally posted by Wilson
du får iaf ingen bar under 15 kr... och varför du ska ha utan kolhydrater förstår jag inte :confused: enda jag kan tänka mig att dem sätter i en kolhydratsfri bar är väl aspartam å sånt...

Priset spelar ingen roll och du får ju ingen vettig bar i princip under 15kr så varför ens ta upp det? :furious:

Har bestämt mig för att köra på Twinlabs iallafall, den smakar lite trä men den får duga.

z_bumbi
2004-04-11, 18:41
Originally posted by Wilson
och varför du ska ha utan kolhydrater förstår jag inte :confused:

Diet?

Wilson
2004-04-11, 20:01
Originally posted by MunsöHustla


Priset spelar ingen roll och du får ju ingen vettig bar i princip under 15kr så varför ens ta upp det? :furious:

Har bestämt mig för att köra på Twinlabs iallafall, den smakar lite trä men den får duga.

jaja de rike de kan:) de rike...

MunsöHustla
2004-04-11, 20:43
Originally posted by Wilson


jaja de rike de kan:) de rike...

eller de som inte är så slö utan jobbar för sig och sina bars!

Wilson
2004-04-11, 21:54
Originally posted by MunsöHustla


eller de som inte är så slö utan jobbar för sig och sina bars!

syftar du på någon?
Du behöver ju inte ta allt så allvarligt lilla gossen...

MunsöHustla
2004-04-11, 22:36
Originally posted by Wilson


syftar du på någon?
Du behöver ju inte ta allt så allvarligt lilla gossen...

:laugh: det blir bra så ja tack. Nu vill jag gärna se inlägg av någon som kan komma med tips istället för allt dravel...

Löjtnant Blank
2004-04-12, 00:22
Jag fick det förklarat för mig att Livsmedelsverket har satt upp rekommendationer för hur mycket protein/kolh/fett MRP:s måste innehålla. De måste likna en vanlig måltid i sammansättningen, vilket betyder att de måste innehålla en viss mängd kolhydrater och fett. Det är alltså inte tillåtet att helt utesluta kolhydrater och fett. Så i värsta fall kanske du måste beställa dina kära bars från the big US of A.

Pez
2004-04-12, 00:25
Originally posted by Löjtnant Blank
Jag fick det förklarat för mig att Livsmedelsverket har satt upp rekommendationer för hur mycket protein/kolh/fett MRP:s måste innehålla. De måste likna en vanlig måltid i sammansättningen, vilket betyder att de måste innehålla en viss mängd kolhydrater och fett. Det är alltså inte tillåtet att helt utesluta kolhydrater och fett. Så i värsta fall kanske du måste beställa dina kära bars från the big US of A.

Ja för att säljas som MRP.
Men det hindrar ju inte nån att sälja en high protein bar. Eller hur?

Problemet är att ju mer man skalar av kolh och fett - desto mer pappersmassa smakar det. :D

Wilson
2004-04-12, 03:51
kolla så snäll jag är:)

Edit: Kallar du det snällt att bryta mot forumreglerna?