handdator

Visa fullständig version : Otrevligt folk på gym numera?


Mattelu
2015-09-04, 23:42
Hej kolo, var ett riktigt bra tag sedan jag var in här kan jag ju öppna med. Har fått extremt mycket hjälp via denna sida och hoppas att allting fortfarande rullar på lika bra och motiverande som tidigare.

Jag slutade helt och hållet att träna för ungefär 2 år sedan och som ni förstår så är kroppen absolut inte vad den en gång var. Men nu har jag tagit tag i saken och skaffat mig ett medlemskort på ett gym och körde mitt första pass idag. Riktigt taggad var jag när jag klev in trots att jag visste om att jag inte ens i närheten skulle kunna träna med samma vikter som tidigare. Passet rullar på fint och jag kände att tekniken trots allt verkar ha satt sig i ryggmärgen lite grann. Men sedan mitt under passet så hände något som gjorde mig riktigt förbannad samtidigt som jag började undra "är det så här jävligt för nytt folk på gym nu för tiden?". Innan jag hoppar in på vad som hände så tänkte jag bara förklara hur det var när jag, kort och fet första gången satte min fot i ett gym för x antal år sedan. Då möttes jag utav människor som i mina ögon var stora som hus och såg ut som att dom kunde äta upp mig, i och med att jag skriver detta nu så förstår ni säkert att det inte var det som hände. Det som hände var att dessa bjässar tog sig an och försökte hjälpa mig så gott de kunde att hitta rätt vikter, teknik, diet m.m.

Det som hände idag var att en likadan bjässe kom fram till mig när jag satt i vila mellan ett set uppåtlutad hantelpress och frågar om han får låna hanteln en sekund, "Självklart!" svarade jag. han tar då upp hanteln och gör några curls, ger tillbaka hanteln, hånflinar och halvskrattar eller vad man ska säga samtidigt som han säger "Jag kan alltså curla samma vikt som du kör hantelpress med", sen går han därifrån och ställer sig och pratar med sina polare. Jag hatar att slåss men den här gången funderade jag faktiskt starkt på att svinga en jävla hantel i huvudet på den här killen.

Så min fråga till er rutinerade är, råkade jag bara ut för en riktig idiot eller är det så här det ser ut idag?

Ursäkta om det var ett dåligt skrivet inlägg

filmjölk
2015-09-04, 23:56
Han drev ju bara lite med dig. var det så himla kränkande?

Rahf
2015-09-04, 23:56
Du råkade ut för ett riktigt praktarsel som ville impa på sina polare. Jag har aldrig någonsin hört talas om sådant dåligt beteende förut.

Mattelu
2015-09-05, 00:17
Han drev ju bara lite med dig. var det så himla kränkande?

Ja, det verkade ju vara just det han gick in för att göra, kränka, brukar du själv vanligtvis gå fram och göra detta till helt okända personer?

Du råkade ut för ett riktigt praktarsel som ville impa på sina polare. Jag har aldrig någonsin hört talas om sådant dåligt beteende förut.

Det jag hoppades på men jag har ju ingen aning om hur det ser ut nu, världen har ju hunnit ändras lite ^^

rinse
2015-09-05, 00:22
Detta är väldigt vanligt idag. Förvänta dig samma behandling iaf varannan dag du är på gymmet.

Cooks
2015-09-05, 00:37
Du borde svarat med "Fan vad grym du är!" ;)

Bärsärk
2015-09-05, 01:19
Jag hade typ sagt "Ok, ball.." och sen bara kört vidare.

Men det kanske bara är jag.

Toni Radanov
2015-09-05, 02:37
High fiva honom och le bara! ^^

Why so serious haha? Det kryllar av praktfit....dåliga människor* i världen... så det handlar snarare om vad man har för attityd/inställning till deras bullshit ;) Smile at it and it'll simply be funny!

MrBoris
2015-09-05, 06:48
Jag är van vid att folk försöker kränka mig, både på gatan, universitet, gymmet och nattklubbarna. Varje gång tänker jag då på att jag har större ***, bättre utbildning/jobb och knullat 10ggr så fler flickor som den som försöker kränka mig. Så då ler jag bara tillbaka

Sarco
2015-09-05, 07:12
Jag tycker nog att det är rätt positiv stämning där jag tränar. Ibland kan jag önska att det vore lite mer öppet för att hjälpa varandra, nu håller sig alla mest för sig själva.

Den stora skillnaden mellan Fitness 24/7 2015 och World Class i Lund 1993 (?) (tänk om jag tränat bra alla åren däremellan...) är att många fler puckon inte hänger tillbaka vikter/hantlar. Och att på den tiden ingick instruktion och program av Arne Persson himself i träningskortet.

Det är egentligen helt vansinnigt att nya människor börjar träna i gym utan någon instruktion alls.

timoat
2015-09-05, 07:43
Sjukt, som om jag skulle gå fram till någon som höll på att lära sig måla och skratta åt deras försök, som vi inte alla är på samma resa. Vilken jävla idiot. Han skulle behöva bli called out framför hela gymmet. Som om han vore född så stark. Dick head.

anvihl
2015-09-05, 07:47
High fiva honom och le bara! ^^


Med en stol, i ansiktet.

Hobbes
2015-09-05, 09:08
Tänk så här: Tar du det personligt att en hund skäller på dig när du går ner för gatan? Troligen inte, givetvis har hunden rejäla problem inte något personligt.

Killen har klara problem och tråkigt att han behövde håna dig för sina personliga problem!

Tänk på honom och andra såsom personer med stora egna problem som de försöker överkomma genom att håna andra.

mistermr
2015-09-05, 09:13
han säger "Jag kan alltså curla samma vikt som du kör hantelpress med", sen går han därifrån och ställer sig och pratar med sina polare. Jag hatar att slåss men den här gången funderade jag faktiskt starkt på att svinga en jävla hantel i huvudet på den här killen.

Så min fråga till er rutinerade är, råkade jag bara ut för en riktig idiot eller är det så här det ser ut idag?

Ursäkta om det var ett dåligt skrivet inlägg

Orka bry sig om vad andra tycker!?

Dude fokusera på ditt och dina mål, vem fan bryr sig om andras kommentarer?

Slåss!?
Vad kommer det att lösa självförtroendet?
Säg att du skulle göra ett sådant snedsteg, skulle det göra dig till en bättre människa?

Då är du precis likadan som den du störde dig på.

Stay calm and grow mass!

/mistermr

Arne Persson
2015-09-05, 09:13
Jag tycker nog att det är rätt positiv stämning där jag tränar. Ibland kan jag önska att det vore lite mer öppet för att hjälpa varandra, nu håller sig alla mest för sig själva.

Den stora skillnaden mellan Fitness 24/7 2015 och World Class i Lund 1993 (?) (tänk om jag tränat bra alla åren däremellan...) är att många fler puckon inte hänger tillbaka vikter/hantlar. Och att på den tiden ingick instruktion och program av Arne Persson himself i träningskortet.

Det är egentligen helt vansinnigt att nya människor börjar träna i gym utan någon instruktion alls.

Hoppsan! 😃

BlötSnö
2015-09-05, 09:15
Hyfsat tragiskt beteende.

mattilainen
2015-09-05, 09:18
Hoppas han ser denna tråden och inser vilket jävla pucko han är :) "moget" eller "snyggt, kanske är jag i framtiden"

Isseman
2015-09-05, 09:32
Om man behöver hävda sig sådär så har man antingen mindervärdeskomplex eller sämsta självkänslan ever! Skit i honom & kör ditt race!:) han som förlorar på attityden i framtiden!

1x0
2015-09-05, 09:32
Har också märkt av något liknande. Känns som det finns en känsla i luften, på gymmet, saknad av motivation och massa negativitet.

Känns mer som årstiden:
Sommaren är över.
De flesta precis börjat jobba.
Ingen vidare motivation till träning, går till gymmet ändå.

Själv har jag kört hörlurar med musik senaste veckorna pga inte vill prata med folk (just nu). :P


Jag hatar att slåss men den här gången funderade jag faktiskt starkt på att svinga en jävla hantel i huvudet på den här killen.
Vi alla är olika. Jag hade bara skrattat lite nedlåtande åt honom. Agressiv hade jag absolut inte blivit.

aijou
2015-09-05, 09:36
Händer mig hela tiden när jag kör marklyft. :(

Jag brukar svara med att det är förbjudet att curla på podiet. *cry*


Skämt åsido. Det finns idioter och det har det alltid funnits. Det har nog inget att göra med att folk på gym generellt är otrevligare nu än förr.

Där jag tränar är de flesta glada och trevliga.


Edit: som vissa redan skrivit så verkar snubben ha problem med självkänslan om han måste hävda sig inför nybörjare.

anvihl
2015-09-05, 09:48
Majoriteten av dom som börjar träna har ju inte en superduper bra självkänsla.

Dom flesta börjar träna för att dom (i deras egna värld) är för korta, för tjocka, för smala, för fula, för liten *** etc. Dom tycker helt enkelt inte att dom duger och ska lösa det med träning, typexemplet är väl den unga killen som tycker att han inte får några tjejer och tror att muskler och styrka kommer lösa det.

När de då lyckas få upp en schysst styrka och fysik som inte på någon vis löser deras problem med verken tjejer, komplex eller självkänslan försöker dom få sig själva att må bättre genom att trycka ned andra för att visa för sig själva hur mycket bättre dom är.

G.W
2015-09-05, 10:20
Majoriteten av dom som börjar träna har ju inte en superduper bra självkänsla.

Dom flesta börjar träna för att dom (i deras egna värld) är för korta, för tjocka, för smala, för fula, för liten *** etc. Dom tycker helt enkelt inte att dom duger och ska lösa det med träning, typexemplet är väl den unga killen som tycker att han inte får några tjejer och tror att muskler och styrka kommer lösa det.

När de då lyckas få upp en schysst styrka och fysik som inte på någon vis löser deras problem med verken tjejer, komplex eller självkänslan försöker dom få sig själva att må bättre genom att trycka ned andra för att visa för sig själva hur mycket bättre dom är.

Så här är det självklart för majoriteten :naughty:

Baskagge
2015-09-05, 10:46
Låter som något som skulle kunna förekomma på grundskolan. Hur gammal var killen?

olle lindblad
2015-09-05, 10:47
Detta är väldigt vanligt idag. Förvänta dig samma behandling iaf varannan dag du är på gymmet.

Allvarligt? Jag har aldrig stött på liknande beteende på ett gym.

filmjölk
2015-09-05, 12:01
Ja, det verkade ju vara just det han gick in för att göra, kränka, brukar du själv vanligtvis gå fram och göra detta till helt okända personer?

^^

Nej det brukar jag inte. men det har hänt ungefär femtioelva ggr. att jag frågat om att köra emellan när någon böjt, och kört oh-pressar på personens böjvikt.

Syftet är då inte att kränka, utan att träna oh-pressar utan att behöva vänta på en ledig stång. Jag kanske kränker människor då? det har jag faktiskt inte ens reflekterat över.

Kommentaren curlaren gav var överflödig och kaxig men behöver inte alls vart i syfte att kränka dig, utan att skryta om hur stark han är.

mangemani
2015-09-05, 12:12
har både märkt av hos andra och varit med om otrevligheter på gymmet, men inte något liknande.
jisses, finns det verkligen sådana på gymmet, vad är poängen att uppföra sig sådär och vad får de ut utav det mer än att idiot förklara sig själva=/.

cero
2015-09-05, 12:33
Allvarligt? Jag har aldrig stött på liknande beteende på ett gym.

Samma här.

Detta var nog bara någon snubbe som var lite socialt tafatt och försökte vara rolig. Du bör nog jobba på ditt självfötroende.

Bärsärk
2015-09-05, 12:57
Kunde du inte bara svarat med någon om hans mamma? Det känns lite som den nivån han spelar på.

cero
2015-09-05, 12:59
Kunde du inte bara svarat med någon om hans mamma? Det känns lite som den nivån han spelar på.

"Det är lugnt, jag är ändå starkare än din pappa."?

Bärsärk
2015-09-05, 13:01
"Det är lugnt, jag är ändå starkare än din pappa."?

Ja typ, kan tänka mig att han hade gått i taket över det "VA, ÄR HAN?" och sen stormar han ut jätte besviken och ledsen.

(Tror jag är ute efter att han verkar vara väldigt barnslig)

Asdf
2015-09-05, 13:14
Måste vart en sthlmare!

Adama
2015-09-05, 13:16
Heller aldrig sett något liknande och skulle bli väldigt förvånad om jag såg det inträffa.

Agitator
2015-09-05, 14:19
Måste fråga, vad var det för vikt på hanteln?

Killen är ju uppenbart douche oavsett vikt. Men beteendet du beskrev kändes vidrigt, må så vara att det viskas bakom ryggarna i diverse konstellationer på gymmet om andras vikter och jämförelser. Men helt öppet direkt mot en, über douche!

tht716
2015-09-05, 15:10
Napoleonsyndrom much? Och därför ville visa sig stor i brallan inför sina beta-kompisar?

Pzorz
2015-09-05, 15:24
Jag förstår inte hur så många människor råkar ut för otrevliga människor på gymmet. Jag har tränat i en väldans massa år, på flera olika gym, och det värsta jag har råkat ut för är att någon har kollat på mig lite för länge eller råkat ta en grej som man använder.

Är det jag som är blind, är det andra som övertolkar händelser eller har jag bara haft tur i 10 år?

Vinter
2015-09-05, 15:36
Jag förstår inte hur så många människor råkar ut för otrevliga människor på gymmet. Jag har tränat i en väldans massa år, på flera olika gym, och det värsta jag har råkat ut för är att någon har kollat på mig lite för länge eller råkat ta en grej som man använder.

Är det jag som är blind, är det andra som övertolkar händelser eller har jag bara haft tur i 10 år?

Är du gravt överviktig eller har något annat som folk ser ned på?

Pzorz
2015-09-05, 16:00
Jag luktar illa ibland, annars tror jag att jag är förhållandevis Svensson.

Stoltz
2015-09-05, 16:13
Jag tror inte det är så vanligt att du behöver vara rädd.

Men med det sagt, det är en annan kultur idag. Många som rör sig på mainstreamgymmen är väldigt måna om hur folk ska uppfatta dem (jmf. jaga likes på facebook, instagram, osv).
Detta tar över deras ofta redan bristande personlighet och då blir det gärna att de jagar likes även utanför sociala medier, som då bl.a. med det beteendet.

@filmjölk - Om du ber om att få låna en hantel mellan någon annans set, gör ditt set, och sedan är klar - Då finns det ingen anledning att tro att du hade för avsikt att göra något mer än t.ex. oh-pressar.
Men om du säger "lol, jag oh-pressar lika mycket som du knäböjer" till personen så är det väl rätt mycket som pekar på att du inte egentligen ville göra oh-pressar utan snarare imponera på dig själv/andra?

micke81
2015-09-05, 16:28
Ignorera det och gå vidare i livet,att andra är skithögar är inget och skall inte vara något du behöver engagera dig mer i.

Nej har inte sett något liknande.

filmjölk
2015-09-05, 17:09
@filmjölk - Om du ber om att få låna en hantel mellan någon annans set, gör ditt set, och sedan är klar - Då finns det ingen anledning att tro att du hade för avsikt att göra något mer än t.ex. oh-pressar.
Men om du säger "lol, jag oh-pressar lika mycket som du knäböjer" till personen så är det väl rätt mycket som pekar på att du inte egentligen ville göra oh-pressar utan snarare imponera på dig själv/andra?

Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

Mjölkdrickare
2015-09-05, 17:23
Nej, sådant beetende är extremt ovanligt. Jag har bara vart med om en otrevlig typ en enda gång och det var en SL:are som försökte pracka mig på skumma steroider. Bara att ignorera sådana clowner och gå vidare.

Ristretto
2015-09-05, 18:06
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

Det där handlar ju inte om att visa hur stark du är, utan om att visa hur svag den berörda personen är. Det tycker jag är lite osmakligt.

mangemani
2015-09-05, 18:50
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

det är bara att lyfta hur tungt du vill, men att köra med en "na na na na na na, jag är mycket starkare än dig" attityd och stå och hånflina rakt i en mindre persons ansikte samtidigt som man kläcker ur sig nått så dumt, det är bara ett grisigt beteende.
jag var nästan dubbelt så stor som 90% utav dem på mitt förra gym och tog vikter därefter, men inte fan skulle jag ens tänka tanken på att gå fram och slänga ur mig en så korkad replik åt en nybörjare/mindre, skulle fan skämmas om jag ens för en sekund fick den tanken.

Wzup2u
2015-09-05, 19:02
No clue, kört källargym några år men tidigare tränade jag på ett där de flesta var schysta (detta gym var känt för schysstare folk, och personalen där gick runt och hjälpte alla!!! under sina arbetstider.

Men hade personen sagt så till mig tagit min hantel och sagt jag curlar det du du hantelpressar, hade jag bara sagt. Har du alltid curlat på dessa vikter?

svaret är ju solklart NEJ, alt sagt nej men jag parkerade min ferrari utanför :)

& du har säkert saker du kan bättre än han!..
På ett gym ska man aldrig skämmas alla är olika starka, har tränat olika länge, har olika mål osv... därför finns inga rätt och fel (styrkemässigt)

rinse
2015-09-05, 19:04
Allvarligt? Jag har aldrig stött på liknande beteende på ett gym.

Självklart inte allvarligt. Tråden kändes dum när jag läste den. Med frågan om det är så folk som tränar är nu för tiden. Även om många gym är fulla med mindre begåvade personer så är detta givetvis inget som är vanligt.

Gymmet där jag tränar där händer/sägs det dock saker var/varannan dag som får en att undra både det ena och det andra.

Jansson_84
2015-09-05, 19:07
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?
Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

Personer kan ju framhäva sig själv hur störst bäst och vackrast man är "utan" att det ska behöva ske på bekostnad av att trycka ner en annan person.

Det är väl bara att 1) skrika som fan innan (uppmärksamhet)
2) utföra marklyft eller vad det nu är, på monstervikter, och helst dunsa så mycket som möjligt så att hela gymmet skakar. win win

Vinter
2015-09-05, 23:14
Jag luktar illa ibland, annars tror jag att jag är förhållandevis Svensson.

Där ser du, min poäng var att man får inte sticka ut för mycket, då blir man lätt måltavla för intelligensreserven med svag självkänsla.

Har själv varit mycket överviktig många år sedan, men jag kommer ihåg hur det var. Man behandlas sämre.

Vinter
2015-09-05, 23:19
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

Om vi utgår från händelsen i post ett, så är det väl inte helt klockrent för spännisen att exponera sitt svaga psyke. Vilket var exakt vad han gjorde, även om han inte fattar det själv. Sådant hävdelsebehov har inte normala självsäkra människor.

Darth Yoda
2015-09-06, 06:33
På gymmet igår låg en patetiskt smal kille och hantelpressade med 12kg varpå jag gick fram, squattade över hans finniga ansikte och släppte av en rejäl brakare där. Förhoppningsvis ser man inte av han mer nu.

RandomC
2015-09-06, 07:49
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

Verkar lite dåligt med de empatiska förmågan? Hur skulle du uppleva det om jag kom viftade min läkarlegitimation och avhandling i ditt ansikte när du står på ditt nattskift som uska (eller är det ssk du är?) och byter blöjor på någon pat?

Det övergår mitt förstånd att det faktiskt existerar personer som gör så här eller tycker det är okej. SÅ svårt är det inte att helt enkelt INTE vara ett praktarsle.

Perramja
2015-09-06, 07:55
Du skulle bara svarat att hans självförtroende och könsorgan är mindre än ditt i vilket fall

Shqypnia
2015-09-06, 10:14
Hade flyttat bänken närmare och sagt till kukhuvudet varsågod lägg dig ner och ta dina sprutor. Fan vad jag hatar såna skithögar.

Tolkia
2015-09-06, 11:23
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?
Att låta den mentalt svagaste personen i gymmet bete sig som ett arsle för att visa hänsyn mot hans behöv av att hävda sig är dock i praktiken inte att visa hänsyn, eftersom det beteendet kommer att göra honom socialt omöjlig förr eller senare. Det är schysstare att låta personen veta att han är pinsam på en gång, än att försöka förklara det när han vid 30 år gråter ut på Kolozzeum för att han inte kommer överens med sina arbetskamrater, eller inte hittar någon flick/pojkvän (vilket vi ju faktiskt har sett exempel på).

Den som skulle låta sig imponeras av det beteende som beskrivs i det första inlägget behöver terapi.

On topic så tycker jag inte att det där är ett SÅ vanligt beteende, men jag har absolut sett det (oftast dock något mindre direkt, typ peka-viska-skratta). Främst bland unga studenter och gymnasieungdomar, vilket det finns rätt många av på mitt gym.

filmjölk
2015-09-06, 11:26
Verkar lite dåligt med de empatiska förmågan? Hur skulle du uppleva det om jag kom viftade min läkarlegitimation och avhandling i ditt ansikte när du står på ditt nattskift som uska (eller är det ssk du är?) och byter blöjor på någon pat?

Det övergår mitt förstånd att det faktiskt existerar personer som gör så här eller tycker det är okej. SÅ svårt är det inte att helt enkelt INTE vara ett praktarsle.

Jag skulle tänka att "Den här sortens försök till platsning har jag vart med om i olika former oräkneliga gånger". Speciellt just från läkare. Eller rika, eller folk med fin bil, eller smarta människor, eller stavningsfascister, etc. "Jag är bättre än dig pga. faktor X, så tro inte att du är något".

Det är milt irriterande, men knappast något jag skulle överväga misshandel för. Väldigt många människor håller på sådär (spec. läkare).

Sen tycker inte jag att ett förtäckt: "Jag är starkare än dig" på något sätt är värre än ett: "Jag är smartare än dig".

Stoltz
2015-09-09, 08:22
Nu gör jag ju alternativ1, men hade det varit så farligt med alt. 2 då? Är det en dödssynd att vilja visa upp hur stark man är? Är det så hemskt fel att vilja imponera på andra eller sig själv?

Kanske skall man visa hänsyn till den svagaste personen i gymmet och aldrig lyfta tyngre än denne?

Det är onödigt och nedlåtande mot en nykomling inom ärendet. Det är också otroligt jävla beta, något som alla verkar kissa på sig om att försöka inte vara nu för tiden.

Går du till en läkare så är du patient och inte en annan läkare. Det är inte samma situation ens by a long shot.

MackeJuve
2015-09-09, 08:36
Enda liknande som jag har varit med om var när gymmets största kille bad mig passa honom. Han var där med två kvinnliga "hang arounds" och syftet med hans pass verkade vara att imponera på dessa. Han skulle köra skull crushers med en ganska ansenlig vikt, minns inte riktigt men runt 50-70 kg. Jag kör böj och när jag vilar frågar han mig om jag kan passa honom, vilket jag självklart gör. Han flinar och säger något i stil med "its REALLY heavy, can you lift this?" följt av "watch out so you don't hurt your back". Han drar iväg en 10-reppare och jag tar stången och ställer ner den på backen var på han flinar och säger "did you hurt your back?". Jag har ett 1RM på 240 kg i marklyft så jag var givetvis inte i närheten av att anstränga ryggen. Det patetiska i det här tyckte jag dels var att han var tvungen att påpeka att det var jättetungt så att tjejerna skulle höra och dels att han verkade tycka att det hade varit roligt om jag hade skadat ryggen. Inte i närheten av din anekdot dock. Efter vad jag har erfarit är det dock extremt få som är på det sättet.

Ado2000
2015-09-09, 17:35
På gymmet igår låg en patetiskt smal kille och hantelpressade med 12kg varpå jag gick fram, squattade över hans finniga ansikte och släppte av en rejäl brakare där. Förhoppningsvis ser man inte av han mer nu.

Vet att jag inte borde svara på detta då du uppenbarligen trollar men detta var sjukt roligt :D :laugh::laugh::laugh:

lanzal
2015-09-09, 18:33
Vilket praktarsel. Såhär i efterhand hade du säkert kunnat komma på massa bra oneliners för att sätta honom på plats..
Nä sånt där folk är sällsynt, kör lite SL och gå eremitmode, kom tillbaka ett år senare och utmana honom i bänkpress.