handdator

Visa fullständig version : Ljumskar och knäböj


novich
2015-09-02, 18:08
Hej!
Jag har problem med att komma förbi 90 grader vid knäböj. Problemet är att mina ljumskar värker/hugger till så att det är omöjligt att försöka komma djupare. Är gammal hockeyspelare och har nog lyckats förstöra ljumskarna. Försöker stretcha dem men det leder bara till smärta i några dagar. Någon som känner igen sig och vet bot? Är det bara att bita i det sura och fortsätta att försöka stretcha eller finns det något annat jag kan testa?

anvihl
2015-09-02, 18:13
Hej!
Jag har problem med att komma förbi 90 grader vid knäböj. Problemet är att mina ljumskar värker/hugger till så att det är omöjligt att försöka komma djupare. Är gammal hockeyspelare och har nog lyckats förstöra ljumskarna. Försöker stretcha dem men det leder bara till smärta i några dagar. Någon som känner igen sig och vet bot? Är det bara att bita i det sura och fortsätta att försöka stretcha eller finns det något annat jag kan testa?

Går det bra att sätta dig i en djup knäböj med bara kroppsvikten (du kanske måste hålla i dig i något)? Prova att sitta där i botten ett tag, kanske 30-60s och upprepa det så ofta du kan, för mig funkade det mycket bättre för att få upp rörligheten än att vrålstretcha ljumskarna direkt.

novich
2015-09-02, 18:32
Tack för ditt svar! Nej, jag kommer inte ner ordentligt under 90 grader ens med kroppsvikten :( Jag kommer ner något om jag gör som du säger dvs. håller i något. Men det ligger ändå runt 90. Om jag försöker få lite bredd mellan fötterna så är det stopp=smärta.