handdator

Visa fullständig version : Vilket gym bör jag välja?


Kimpan90
2015-09-01, 09:41
Ja, börjat skola nu igen och tänkte försöka ta tag i min övervikt.
Jag pendlar cirka 1h 10min - 1h 30min enkel resa till skolan.


Jag har 3 val.

1. Väljer skolans gym som verkar vara rätt nice. Kostar 2000 för 1 år just nu för nya studenter. Men som sagt, ligger långt ifrån mig så måste gymma de dagarna jag är i skolan, vilket gör att jag inte kommer få någon bra rutin på det. Dock finns det chans att jag flyttar dit till våren.

2. Väljer det fräscha gymmet i min stad. Kostar 4000 för 1 år.

3. Väljer (UGH) Nordic Wellness vilket ger mig möjlighet att gymma i båda städerna. Men båda gymmen är typ sunkigaste i båda städerna. Kostar 3000.


Vad tycker ni jag bör göra?

4623
2015-09-01, 09:47
Hur pendlar du? Är det kommunalt hade jag inte tagit skolans gym. Trist att behöva passa tider när du är på gymmet.

Nordic Wellness vore det optimala. Men om det nu är så sunkigt som du skriver så hade jag kört på alternativ 2.

Mental
2015-09-01, 09:58
Ja, börjat skola nu igen och tänkte försöka ta tag i min övervikt.
Jag pendlar cirka 1h 10min - 1h 30min enkel resa till skolan.


Jag har 3 val.

1. Väljer skolans gym som verkar vara rätt nice. Kostar 2000 för 1 år just nu för nya studenter. Men som sagt, ligger långt ifrån mig så måste gymma de dagarna jag är i skolan, vilket gör att jag inte kommer få någon bra rutin på det. Dock finns det chans att jag flyttar dit till våren.

2. Väljer det fräscha gymmet i min stad. Kostar 4000 för 1 år.

3. Väljer (UGH) Nordic Wellness vilket ger mig möjlighet att gymma i båda städerna. Men båda gymmen är typ sunkigaste i båda städerna. Kostar 3000.


Vad tycker ni jag bör göra?

Umm, beroende på ekonomi så klart, men om inte alternativ 3 tilltalar hade jag lagt 6k på att ha medlemskap både på hemorten och studieorten på gym som tilltalade mig.

Kimpan90
2015-09-01, 10:03
Hur pendlar du? Är det kommunalt hade jag inte tagit skolans gym. Trist att behöva passa tider när du är på gymmet.

Nordic Wellness vore det optimala. Men om det nu är så sunkigt som du skriver så hade jag kört på alternativ 2.

Jag tar buss, men det går 2 bussar och 3 tåg i timmen så det är inte så jobbigt. Dock går jag i skolan typ 4 dagar i veckan. En del av mig är rädd att jag ska skita i att träna när jag varit i skolan och sedan suttit på bussen i 1,5h. Eftersom bussen stannar precis utanför mig och gymmen i min stad ligger 15min in.

Umm, beroende på ekonomi så klart, men om inte alternativ 3 tilltalar hade jag lagt 6k på att ha medlemskap både på hemorten och studieorten på gym som tilltalade mig.
Jag är en fattig student.

Brolle81
2015-09-01, 10:10
Jag hade nog prioriterat det fina gymmet där jag bor. Av två skäl . 1 man har lagt "mycket" pengar och det borde driva till att man använder det. 2 det är nära så man kan inte komma med ursäkt för att inte orka sig dit.

Mental
2015-09-01, 10:19
Jag tar buss, men det går 2 bussar och 3 tåg i timmen så det är inte så jobbigt. Dock går jag i skolan typ 4 dagar i veckan. En del av mig är rädd att jag ska skita i att träna när jag varit i skolan och sedan suttit på bussen i 1,5h. Eftersom bussen stannar precis utanför mig och gymmen i min stad ligger 15min in.


Jag är en fattig student.

Om du är i skolan 4 dar i veckan, och tränar de dagarna, så tycker jag det låter riktigt bra. Så kör på skolgymmet då.

Peter.B
2015-09-01, 10:21
Jag skulle kört på skolans gym. Åker man hem emellan och dessutom såsat till på lång seg bussresa tror jag risken är större att det inte blir av. Få det bara gjort direkt innan/efter skolan eller på håltimme. Men det är ju personligt vad som passar en bäst.

Nordenator
2015-09-01, 10:28
Skolgymmet. Om inte annat kan du dra in och plugga och träna dagar då det passar oavsett om du har föreläsningar eller inte. Både bra för studiemetoden och plånboken.

Bärsärk
2015-09-01, 10:32
Gå efter det som har bäst utrustning till bäst pris.

Sarco
2015-09-02, 18:02
Du har säkert kollat redan men har du fitness 24/7 i närheten? De är billigare och ett kort gäller överallt.

Annars hade jag tagit skolgymmet. Lova dig att träna när du är där.

Sparven från Minsk
2015-09-02, 18:58
Skolans gym.
Sparar pengar och är du ändå i skolan 4ggr i veckan så passar det ju bra. Övriga dagar i veckan kan du ta en promenad hemma eller jogga lite lätt. Att gå med i vikt är inte enbart styrketräning.

Tomas W
2015-09-02, 19:03
Hade tagit skolans gym, kan vara skönt break efter lektionerna att träna en timme och sedan vara "klar" till kvällen och eventuell vidare läsning.

Rahf
2015-09-02, 20:18
Skolans gym här också. Lätt att schemalägga träningstider som man per automatik kan hålla. Det finns inga ursäkter till att gå hem först heller, så du löper ingen risk att dunsa ned framför dator eller tv och "glömma" åka till gymmet.

Plus i kanten om du flyttar till orten och har gymmedlemskap där.

*Edit* Det låter nästan som en Ö-vik - Umeå-pendling :D.

*Flash*
2015-09-02, 20:28
Om det kommer vara mycket plugg/grupparbeten osv ihop med andra så lär det ju ofta hamna i samband med föreläsningarna och då kanske du är mindre motiverad att dra och träna på skolans gym efter sådant?

Det där angående sunkigheten på val 3, beror väl på vad som menas med sunkigt.
Finns allt det du vill använda på de gymmen?
Val 2 verkar sämst om du nu ska flytta men om du inte ska det så kan det även vara "bäst" beroende på dig och vad som motiverar dig att dra dit.

svenbanan
2015-09-02, 23:27
Jag tycker det låter som om skolans gym kanske vore det smidigaste också. I alla fall om du kan få till det så att du kan käka nåt litet (typ en tallrik gröt eller en macka eller nåt) nån timme innan du tänker träna. Jag har skippat massor av träningstillfällen direkt efter skola eftersom jag varit så vrålhungrig att jag bara varit tvungen att fara hem och käka middag. Sådant vore ju inte optimalt i ditt läge. Men borde knappast vara omöjligt att planera för.

De dagar du inte är i skolan kan du helt gratis träna kondition och/eller köra kroppsviktsövningar ifal du känner att du vill träna.

z_bumbi
2015-09-03, 09:22
Har något av gymmen 10-kort eller finns det något annat gym som har det?

hugok
2015-09-04, 08:28
Ta sunkgymmet. Då kan du träna på båda orterna och vad spelar det för roll att ett gym är lite sunkigt.

4623
2015-09-04, 09:13
Ta sunkgymmet. Då kan du träna på båda orterna och vad spelar det för roll att ett gym är lite sunkigt.

Kul att träna med stänger som väger typ 18kg. Efter att ha tränat med Eleikogrejor klarar jag inte av att träna på F24 och liknande.

hugok
2015-09-04, 10:05
Kul att träna med stänger som väger typ 18kg. Efter att ha tränat med Eleikogrejor klarar jag inte av att träna på F24 och liknande.

Det är sant, men när folk snackar om sunkiga gym tänker jag mest att det inte är så städat alla gånger och luktar lite svett istället för rengöringsmedel. Hantlarna är av järn och säger klonk när man slår ihop dem istället för gummihantlarna på innegymmen som inte låter alls.

4623
2015-09-04, 10:17
Det är sant, men när folk snackar om sunkiga gym tänker jag mest att det inte är så städat alla gånger och luktar lite svett istället för rengöringsmedel. Hantlarna är av järn och säger klonk när man slår ihop dem istället för gummihantlarna på innegymmen som inte låter alls.

Aha, sunkiga gym för mig är dålig utrustning. :)