handdator

Visa fullständig version : Kan det vara så illa som en ätstörning?


Lifeisabeach
2015-08-31, 07:18
Hej. Jag har gått ner ett par kilo i vikt så att mitt bmi ligger under 18. Att folk säger att jag behöver gå upp i vikt mår jag bra över? Så därför kan jag inte unna mig en t.ex. liten mars chokladbit utan att slänga den och få ångest. Varje dag har det blivit en självklarhet att ställa sig på vågen och se vad jag gjort för framsteg. Men jag vet ju dock själv att det jag gör är otroligt dumt och att jag inte mår bättre av det i det långa loppet.

Måste det vara så pass allvarligt som en ätstörning? Vad tror ni? Det är en stressig och jobbig tid nu överlag så det kanske bara är ett sätt för mig att hantera det helt enkelt och som snart försvinner?

Aliaas
2015-08-31, 07:50
Hej. Jag har gått ner ett par kilo i vikt så att mitt bmi ligger under 18. Att folk säger att jag behöver gå upp i vikt mår jag bra över? Så därför kan jag inte unna mig en t.ex. liten mars chokladbit utan att slänga den och få ångest. Varje dag har det blivit en självklarhet att ställa sig på vågen och se vad jag gjort för framsteg. Men jag vet ju dock själv att det jag gör är otroligt dumt och att jag inte mår bättre av det i det långa loppet.

Måste det vara så pass allvarligt som en ätstörning? Vad tror ni? Det är en stressig och jobbig tid nu överlag så det kanske bara är ett sätt för mig att hantera det helt enkelt och som snart försvinner?

Du har redan en ätstörning eller så är du iallafall på god väg att utveckla en till fullo.

Du verkar dock ha sjukdomsinsikt vilket är bra!
Så sök hjälp nu med detsamma innan det går käpprätt åt helvete för dig <3

J.V
2015-09-02, 12:14
Att folk säger att jag behöver gå upp i vikt mår jag bra över? Så därför kan jag inte unna mig en t.ex. liten mars chokladbit utan att slänga den och få ångest. Varje dag har det blivit en självklarhet att ställa sig på vågen och se vad jag gjort för framsteg.Dessa rader ar ett stort orostecken. Sko hjalp av nagon professionell innan det ar for sent.

Rahf
2015-09-02, 14:23
Ja, det låter som en ätstörning.