handdator

Visa fullständig version : Smolov 13 weeks


Mickee
2015-08-28, 20:55
Halloj!

Är nu inne på min sista vecka och andra runda av Russian Squat routine (böj+bänk+mark) och gillar upplägget skarpt.

Dock vill jag testa något nytt och helst ett lite längre program.

Då Smolov Jr är rätt populärt tänkte jag testa på det fulla programmet på 13 veckor och undrar nu då vad ni har för erfarenheter av det.

Orkar man med böj + bänk samtidigt i programmet? Hur lägger man upp övriga muskelgrupper?

Mitt schema med RSR ser ut såhär nu:
Mån: RSR
Tis: disco
Ons: RSR
Tors: Vila
Fre: RSR
Lör: Disco
Sön: Vila

Kan man köra samma upplägg med Smolov tro? Fast ett extra smolov pass på lördagar de veckorna som man kör 4 pass / vecka. (discopassen brukar mest vara lättare vikter och högre reps så man inte tar ut sig för mycket inför bänken som ligger dagen efter)
Och kanske slänga in lättare marklyft 1-2 av smolovpassen varje vecka?

pepplez
2015-08-29, 06:31
Jag körde smolov jr i bänk och böj samtidigt. Det var väldigt jobbigt och tog lång tid, och vissa dagar fick jag dela upp dem pga ork- och tidsbrist. Smolov är ju betydligt intensivare än RSR, den har inte varannat pass "enkelt" utan det är ju full fart hela tiden

ceejay
2015-08-29, 07:28
Jag tror inte du orkar med så jättemycket mer. Du får testa dig fram.
Jag skulle råda dig att träna lätt nån vecka eller två efter rsr för att låte kroppen vila lite inför smolov.

Mickee
2015-08-31, 07:41
Jag körde smolov jr i bänk och böj samtidigt. Det var väldigt jobbigt och tog lång tid, och vissa dagar fick jag dela upp dem pga ork- och tidsbrist. Smolov är ju betydligt intensivare än RSR, den har inte varannat pass "enkelt" utan det är ju full fart hela tiden

Jag tror inte du orkar med så jättemycket mer. Du får testa dig fram.
Jag skulle råda dig att träna lätt nån vecka eller två efter rsr för att låte kroppen vila lite inför smolov.

Precis, schemat verkar väldigt krävande och eftersom jag inte provat på det tidigare blir det svårt att planera övriga veckans träning exakt.

Har dock gjort ett försök som varierar lite då de 3 huvudperioderna ser olika ut.

Japp, beräknat att undvika tyngre baslyft och köra lite lättare "byggarträning" i 2 veckor efter RSR

Simonbaws
2015-08-31, 18:00
Jag kör böj och bänk tillsammans på smolov jr, funkar klockrent. Har ett fysiskt krävande jobb dessutom.