handdator

Visa fullständig version : Levaxin kombinerat med tillskott


dippah
2015-08-26, 16:03
Hej! Hoppas någon här är insatt i ämnet eller är i samma situation som jag.

Tar Levaxin och kommer göra det resten av livet då jag opererat bort min sköldkörtel helt. Undrar om kosttillskott som t.ex. BCAA och Keratin på något sätt kommer störa min kropp iom att jag redan går på Levaxin. Vad jag har förstått påverkar de alla lite samma saker i kroppen.

Väldigt tacksam för svar!

barrf
2015-08-26, 17:39
Jag äter levaxin, men har inte hört något särskilt kring detta. Det jag vet är att man ska se upp med kalcium cirka 2-3 h innan eller efter levaxin - så jag tar alltså inte kvarg eller vassle då.

Edit: Men jag har heller inte opererat bort min sköldkörtel, så det är inte lika allvarligt för mig.

Beemel
2015-08-27, 06:33
En wild n crazy ide är ju att prata med den som skrivit preparatet till dig.

Owe
2015-09-14, 15:43
En wild n crazy ide är ju att prata med den som skrivit preparatet till dig.

Jo man skulle tro det men läkare kan mer om medici än vad dom matens eller kosttillskotts betydelse.

Har själv en nära bekant som går på levaxin som av en tillfällighet råkade se på nätet att äta soja produkter och äta levaxin INTE är att rekommendera då soja påverkar jod upptag, men inget hennes läkare har inte nämnt annat än hon inte får dricka mjölk och inte det som barrf nämner att det är kalcium man ska se upp med.

Till TS så vill jag tro det är lugnt för dig framför allt pga du inte längre har någon sköldkörtel så någon hänsyn till job borde du rimligt inte ta.
Där emot som barrf nämner så hämmar ju kalcium upptaget av levaxin och det bör du ju tänka på.

MVH
Owe