handdator

Visa fullständig version : Mega Mass


Loco 2
2002-04-06, 14:05
null (http://www.bahnhof.se/~bksport/dcforum/DCForumID1/586.html)

Jag är inne på andra hinken :D
Nåt att oroa sig för?

Magnus
2002-04-06, 14:17
ja fan läste det där igår. lite äckligt om det e sant. benmjöl. låter inte så hälsosamt :mad:

tappat förtroende för Weider's grejer om det därstämmer!

z_bumbi
2002-04-06, 16:38
Hälsosamt och hälsosamt ...det är ju ett "dåligt" protein så även om det inte skulle innehålla galna kosjukan eller nått annat otrevligt så får man överväga om det är så mycket billigare än andra märken som inte innehåller benmjölsprodukter.
Min gissning är att det inte är billigare, Weider tex är ju inte känt som ett lågprismärke :)

Fritz
2002-04-06, 17:13
Personligen betalar jag hellre några kronor extra för att slippa sånt.

muskelbyggarn
2002-04-06, 17:33
Hälsosamn och hälsosamnt. Kommer det från djur med galnakosjukan (ej troligt). Så är det inte bra, annars är det nog inte särskillt farligt.

Detta äter nog de flesta redan idag :D det är samma sak som gelatin och finns i ex. yoghurt, vissa fruktjuicer, bakverk, godis bla. :D


Vänl,,,
Tobbe

z_bumbi
2002-04-06, 18:59
muskelbyggar: jo jag vet men jag äter det hellre i form av godis :)
Jag menar varför man ska betala dyrt för det när råvaran är så pass billig särskilt när det finns produkter som innehåller bättre protein till samma pris.
Ungefär som vissa bantningspreparat, de kan innehålla något så när bra grejer men fan vad dyrt sojaporiten blir helt plötsligt.

muskelbyggarn
2002-04-06, 20:22
>Bumbi

Jag skrev inte heller att man skulle köpa det :D bara att det nog inte är någon fara att äta :D

Det finns andra gainers som inte innehåller kollagen. Bara välja och vraka :D

Vänl,,,
Tobbe

Frazze
2002-04-06, 20:38
Men det är inte 100% bevisat att man får några problem av att äta galna kor heller...

Bara en liten parantes, kan dock inte länka till nåt vettigt som säger att man inte får det, men det är vad min läkare påstår

Petrus
2002-04-06, 21:02
Jag har som sagt druckit upp 14kg av MegaMASS i höstas utan problem...(förrän nu då... :D :( )
Vänligen,

Petrus

muskelbyggarn
2002-04-06, 21:07
Du log huvudet på spiken Tinner :D

>Frasse
Håller med dig där, är själv inte rädd för att äta kött, men så köper jag av "säker" källa också :D

Vänl,,,
Tobbe

Frazze
2002-04-06, 22:27
Frazze med ZZ tycker ändå också att det är bäst att köpa "säkert" kött.

:D

Pumping
2002-04-06, 23:31
Det fins en anledning till att man bränner korna.

bovine spongiform encephalopathy "galna kosjukan" orsakas av något man kallar prion. denna prion är mycket lik den som i måniskan orsakar Creutzfeld-Jakob disease.

det har visats i england att prionen som kan orsaka galnakosjukan i kor, kanske kan orsaka en sjukdom liknande "CJD" i mäniskan. flera saker tyder på att den är överförbar på mäninskan men att det grå mycket långsamt.

en prion är hmm liknande ett virus i uppträdande men den serut precis som ett protein (typ...)