handdator

Visa fullständig version : Träna med bar överkropp?


camarade
2015-08-24, 23:36
Jag tränar bara hemma/outdoor gym så det är därför som jag ställer frågan.

På träningsvideos, instagrambilder osv (framför allt från USA) har många killar bar överkropp. Hur är det med detta i Sverige?

/inbefore "det låter bögigt" etc, jag är nyfiken på hur det ligger till?

Rahf
2015-08-24, 23:45
Du tränar inte i bar överkropp på en gymkedja i USA, tro mig. Frekvensen på svenskar som slänger av sig linnet när dom tränar är nog likvärdigt genomsnittet.

Känner man alla där, ja då brukar det bli lite mer naket. Men ingen kommer beviljas träna halvnaken på t.ex. Friskis & Svettis eller SATS.

tjabon
2015-08-24, 23:46
Varför bry sej om andra?
Gör det du trivs med.
:)

Sheogorath
2015-08-25, 00:06
Gör det du trivs med.
:)

Nej tack.

King Grub
2015-08-25, 07:16
Slit av dig och kör bara.

Fogel
2015-08-25, 07:27
Gymmet där jag tränar står det i reglerna "Träning med bar överkropp sker utomhus, ej tillåtet inomhus"

spoonchest
2015-08-25, 07:33
Det hände en gång när jag var själv på gymmet en kväll och hade glömt både tröja och självdistans hemma.

svenbanan
2015-08-25, 10:30
Det hände en gång när jag var själv på gymmet en kväll och hade glömt både tröja och självdistans hemma.

Har hänt mig en gång i tiden också i NNIF:s källargym i Uppsala.

zeusden1
2015-08-25, 11:20
Har hänt mig en gång i tiden också i NNIF:s källargym i Uppsala.

Händer fortfarande regelbundet, även om man inte har glömt tröja. :D

mangemani
2015-08-25, 12:39
om inte den tröjlöse lämnar efter sig en stor och äcklig svett pöl på bänkar och annat, så får de gå klädda/avklädda hur de vill for all i care, kunde inte bry mig mindre utöver det.

filmjölk
2015-08-25, 15:56
Det är bara ok om du är högst medveten om att folk stör sig på dig för att du gör det, och du även har närmast patologiska svårigheter att behålla tröjan på även utanför träningssammanhang.

Svara ja på följande så är det ok:

Tänk dig att du går på hemmafest och det är en varm sommareftermiddag och alla sitter ute vid grillen, tar du av dig tröjan?

Det ligger ett café precis bredvid stranden och du kommer från stranden och skall äta lunch, skippar du då att ta på dig tröjan?

Du går ute med hunden i en motionsslinga på sommaren där du kommer möta söta tjejer som joggar. Tar du av dig tröjan?

Darth Yoda
2015-08-25, 16:19
Tränade för några år sen en gång topless när det var tomt i lokalen när jag kom. Det var varmt men inte riktigt tillräckligt varmt inne i själva lokalen för att man skulle kunna ursäkta det fullt ut på så sätt. Passade väl bara på att göra en barndomsdröm, men minns att det dök upp en tjej efter ett tag och hon tyckte det säkert var lite opassande eftersom hon inte passade på att glo ner mig. Tog nog på mig tröjan efter ett tag tror jag.