handdator

Visa fullständig version : ExRx.net


Somoti
2015-08-24, 15:04
Kan man lita på ExRx.net, de beskrev annorlunda på annan youtube sida jämfört med ExRx.net?

Tack.

LillisJ
2015-08-24, 15:05
Ja

F Ultra
2015-08-24, 16:57
Om det när något du ska akta dig för så är det tips från Youtube

Sheogorath
2015-08-24, 17:21
ExRx är bra

/Experten

Somoti
2015-08-26, 17:19
Om det när något du ska akta dig för så är det tips från Youtube

Menar du då bland annat ExRx.net?

F Ultra
2015-08-26, 20:46
Menar du då bland annat ExRx.net?

Finns mig veterligen inget från ExRx.net på Youtube. OM det nu finns det så skulle det naturligtvis vara undantaget från all skit på Youtube. ExRx.net är en utomordentlig källa vad gäller utförande av div övningar.

pepplez
2015-08-26, 21:07
Vad är det som förvirrar dig? Vad säger youtube och vad säger ExRx?

ExRx är bra och du kan lita på att det som står där är rätt men det betyder inte nödvändigtvis att det du sett på youtube är fel. Exempelvis är ExRx's definition av stångrodd att stången ska vara död mellan varje repetition, och att överkroppen ska vara parallell med marken. Men för den sakens skull är det ju inte FEL att göra stångrodd "på det andra sättet", mer upprätt och stången över marken hela tiden.

Somoti
2015-08-28, 17:48
Tack för alla svar.
Vad är det som förvirrar dig? Vad säger youtube och vad säger ExRx?

ExRx är bra och du kan lita på att det som står där är rätt men det betyder inte nödvändigtvis att det du sett på youtube är fel. Exempelvis är ExRx's definition av stångrodd att stången ska vara död mellan varje repetition, och att överkroppen ska vara parallell med marken. Men för den sakens skull är det ju inte FEL att göra stångrodd "på det andra sättet", mer upprätt och stången över marken hela tiden.

Det som förvirrat mig är bland annat knäböj, sumo marklyft, stångrodd etc.
Stångrodd har jag förstått mer tack vare ditt svar.