handdator

Visa fullständig version : Prata i telefon på gymmet


Pickels
2015-08-23, 09:37
Varför kan inte folk lämna telefonen hemma eller alternativt inte svara, om man vill lyssna på musik, när man tränar på gymmet?

Vem är så oumbärlig att man måste stå i en crosstrainer eller nått liknande och babbla i telefon?

Ja, det var dagens irriterande i-landsproblem.

Mvh

hahavaffan
2015-08-23, 09:39
Vissa har ju faktiskt ett jobb som kräver att man är tillgänglig...

Frantic
2015-08-23, 09:40
Kanske är viktigt samtal från jobbet eller från familjen. Är det värre att prata i telefon i 2 min under setvilan än prata med någon närvarande vän under samma tid?

Pickels
2015-08-23, 09:42
Vissa har ju faktiskt ett jobb som kräver att man är tillgänglig...
Som jag själv t.ex.

LillisJ
2015-08-23, 09:45
Varför stör det dig?

King Grub
2015-08-23, 09:51
Har man inte problem så skaffar man sig.

Olegh
2015-08-23, 09:58
Jag känner lite likadant när det gäller telefonpratande. Att prata i telefon är helt enkelt inte att likställa med att prata med en annan fysisk person på tåget/bussen/gymmet/mataffären/etc. Pratar man i telefon så går man undan lite. Skulle säga att det har att göra med att ingen gillar att känna sig "lurad" av att man tror att en person som kommer uppsmygandes och pratandes försöker ta kontakt.

vicarious
2015-08-23, 09:59
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107319

filmjölk
2015-08-23, 10:16
Det här gäller inte mig själv men det finns en hel del herrar (och kanske även damer) som faktiskt måste svara i telefonen ungefär var tionde minut annars tror deras partners att de ligger med någon annan.

anvihl
2015-08-23, 10:34
Prata på bara, ta på dig hörlurar om du blir störd av att andra pratar.

missL
2015-08-23, 11:14
Nu är jag ingen som varken pratar i Tele eller håller på med den på gymmet men vem bryr sig. Skaffa lurar om det stör dig. Folk måste väl få prata om de vill bara de inte är i vägen för mig o min träning. =)

Filmjölk har du ens något seriöst inlägg här? >:---)

Stoltz
2015-08-23, 11:52
Vem är så oumbärlig att man måste stå i en crosstrainer eller nått liknande och babbla i telefon?


Jag är.
Frågor på det?

Pickels
2015-08-23, 11:57
Jag är.
Frågor på det?
Vad bra för dig. :)

mangemani
2015-08-23, 12:45
tycker att folk får prata i mobilen i gymmet så mycket de vill, helt ok, men om de står/sitter och ockuperar en maskin eller annat och hindrar annat folk från att använda maskinen under en längre tid, det är inte ok.

MangeByggarn
2015-08-23, 13:00
Vad bra för dig. :)

Haha tråden gick inte som du förvänta dig. :laugh:

Kåtlett
2015-08-23, 13:04
Pickels, funderat på att bygga ett eget gym så du kan träna ostört?

Pickels
2015-08-23, 13:08
Haha tråden gick inte som du förvänta dig. :laugh:
Om jag kunde förutse hur trådar, en själv eller någon annan skapar, utvecklas så skulle jag nog ha ett annat jobb än det jag har idag och kanske mer pengar på banken än i dagsläget :)

tjabon
2015-08-23, 13:29
Av respekt för andra, i publika lokaler, så tycker jag att man drar sej undan om man nu behöver prata i mobilen: Foajen, dasset m.m.

Exdiaq
2015-08-23, 13:39
Den här tråden fick mig att börja prata i telefon när jag är i gymmet

Pickels
2015-08-23, 13:42
Den här tråden fick mig att börja prata i telefon när jag är i gymmet
Det är kanske det man skall göra :d

King Grub
2015-08-23, 14:34
Jag sitter och tar upp en bänkpresställning och picklar på mobilen just nu. Bara för att jag kan.

Jakobson
2015-08-23, 14:36
Messar tillbaka till folk när de ringer ist för att svara

Cooks
2015-08-23, 14:43
Så länge de inte sitter och ockuperar en maskin i 15 min pga sitt samtal så är det väl fritt fram? Crosstrainer och löpband går bra, tänker mer om det är ngt stolpskott som sitter i en maskin/ockuperar bänk etc.

Sluta störa dig så mkt på andra, fokusera på din egen träning ;)

filmjölk
2015-08-23, 14:50
Filmjölk har du ens något seriöst inlägg här? >:---)

Det finns några stycken. Jag bara belös en annan vanlig orsak till att alltid kunna vara nåbar än pga. jobbet.

Pickels
2015-08-23, 14:51
Så länge de inte sitter och ockuperar en maskin i 15 min pga sitt samtal så är det väl fritt fram? Crosstrainer och löpband går bra, tänker mer om det är ngt stolpskott som sitter i en maskin/ockuperar bänk etc.

Sluta störa dig så mkt på andra, fokusera på din egen träning ;)
Har köpt en Sony Walkman så det kanske kommer gå bättre nu :)
http://grepptraning.se/Bilder/sw.jpg

MojjMojj
2015-08-23, 14:53
av respekt för andra, i publika lokaler, så tycker jag att man drar sej undan om man nu behöver prata i mobilen: Foajen, dasset m.m.

+1

J.V
2015-08-23, 15:52
Jag tanker mig att det bara ar gamla manniskor som ar motstraviga till teknik, annat an det lopande bandet, som inte ar okej med att man pratar i telefon pa offentliga platser. Hur gamla ar ni som inte gillar det? 70+?

Det ar ju som att ha vilken konversation som helst bara det att personen man pratar med rakar befinna sig pa annan plats.

Carlo Fatface
2015-08-23, 21:27
Alla låtsas vara helt oumbärliga på sitt jobb och bara måste kunna nås 24/7 medan 98% av samtalen man hör inne på ett gym låter ungefär så här;..-mm..tja...vajöru..?...mm...nä,är å tränar...vet inte,om en stund.....närärruhemma...? :bpump::d

Raschmus
2015-08-24, 09:03
Har du en längre planerad setvila och ockuperar en ställning i 40-60 minuter så ser det för den ofrälste gärna drygt ut att man språkar i luren.

Jag kan förstå de som stör sig på att folk talar i telefon på gymmet.

Jag talar själv i telefon på gymmet.

Mental
2015-08-24, 09:56
Varför kan inte folk lämna telefonen hemma eller alternativt inte svara, om man vill lyssna på musik, när man tränar på gymmet?

Vem är så oumbärlig att man måste stå i en crosstrainer eller nått liknande och babbla i telefon?

Ja, det var dagens irriterande i-landsproblem.

Mvh

Näh, så länge personen har en normal samtalston och inte skrikpratar i telefonen så stör den bara hälften så mycket som någon som pratar med en polare i samma lokal. Röst som röst.

Samma med folk som stör sig på att någon pratar telefon på pendeltåget/tunnelbanan/bussen, men själv sitter och pratar med en kompis. Är det för att man bara kan tjuvlyssna på halva konversationen som man stör sig?

svenbanan
2015-08-24, 09:58
Folk verkar ju fan ha blivit helt besatta av sina mobiler. Jag tycker alla som pratar i mobil i publika miljöer verkar vara socialt handikappade. Visst att man kan svara i luren och prata lite kortfattat (och gärna vända sig undan från folk som står i närheten). Men sitter man på bussen och pratar i headset i tio minuter och skrattar högljutt så sorteras de in i ungefär samma fack som fjortisbrudar i min hjärna. Stå och prata mitt i gymet skulle aldrig falla mig in.

Mental
2015-08-24, 10:02
Folk verkar ju fan ha blivit helt besatta av sina mobiler. Jag tycker alla som pratar i mobil i publika miljöer verkar vara socialt handikappade.

Så, träna ensam, moltyst = social.
Prata i telefon med någon = Socialt handikappad?

Roger!

Om man förutsätter en normal samtalston, vad är skillnaden mellan att prata med en person bredvid en och en person över telefon?

anvihl
2015-08-24, 11:30
Av respekt för andra, i publika lokaler, så tycker jag att man drar sej undan om man nu behöver prata i mobilen: Foajen, dasset m.m.

Jag hoppas att du anser att detta gäller alla som vill prata med varandra i gymmet också?

Exdiaq
2015-08-24, 11:46
Alla låtsas vara helt oumbärliga på sitt jobb och bara måste kunna nås 24/7 medan 98% av samtalen man hör inne på ett gym låter ungefär så här;..-mm..tja...vajöru..?...mm...nä,är å tränar...vet inte,om en stund.....närärruhemma...? :bpump::d

Fokusera på din träning istället. Det gör jag genom att ha mobilen på ljudlöst och inte bry mig om att någon vill stå och prata i telefon.

mangemani
2015-08-24, 11:53
ibland går det inte att fokusera på sin träning då folk som nu pratar i mobilen och som inte tränar ockuperar det som man vill köra i.
att folk pratar i mobil gör ju inget och går ju att igga, men det är just den här delen som jag kan störa mig på.
varför inte bara kliva åt sidan då de pratar i mobilen och låt folk som nu ska träna där träna under tiden.

Pickels
2015-08-24, 11:56
Samma med folk som stör sig på att någon pratar telefon på pendeltåget/tunnelbanan/bussen, men själv sitter och pratar med en kompis. Är det för att man bara kan tjuvlyssna på halva konversationen som man stör sig?
Förstår tänket.
På den tiden man åkte buss så tyckte jag att det var lite irriterande med folk som pratade i telefon där också. :)

Får väl träna på det också på gymmet. :D

Mantus
2015-08-24, 12:16
Så, träna ensam, moltyst = social.
Prata i telefon med någon = Socialt handikappad?

Roger!

Om man förutsätter en normal samtalston, vad är skillnaden mellan att prata med en person bredvid en och en person över telefon?

En skillnad är att det i allmänhet är mycket svårare att avbryta ett samtal med någon som talar i telefon än om två personer pratar med varandra. En person som talar i telefon är i gemen svårare att få ögonkontakt med till exempel och sedan har väl alla (som fostrats om rätt sida 90-talet) fått lära sig att man inte avbryter någon som talar i telefon, en kvarleva från den tiden då man talade i telefon när man ville säga något viktigt och sedan lade på.

Sedan är det sällan personer som talar i telefon har en normal samtalston, väldigt ofta består samtal i en allt högre höjning av rösten. Antagligen beroende på teknikens inneboende begränsningar och då man när man talar i telefon inte kan förlita sig på den andre personens kroppsspråk och därför blir mycket mer beroende av att höra precis allt denne säger för att föra samtal.

svenbanan
2015-08-24, 13:36
Så, träna ensam, moltyst = social.
Prata i telefon med någon = Socialt handikappad?

Roger!

Om man förutsätter en normal samtalston, vad är skillnaden mellan att prata med en person bredvid en och en person över telefon?

Jag sade inte att alla som låter bli att prata i telefon offentligt är sociala genier. De kan säkert komma på andra sätt att vara odrägliga på utan att behöva plocka fram mobilerna.

Folk som pratar för sig själva är också lika irriterande. Alltså inte sådana som bara mummelmuttrar för sig själva, utan sådana som verkligen håller låda och verka tycka det är viktigt att omvärlden får veta vad de råkar läsa om i tidningen, och dessutom vad just de tycker om den artikeln, och sedan fortsätter med att referera hela sin tillvaro ifall någon i närheten skulle ha oturen att missa nåt "viktigt". Detta är inte heller högre ljudvolym än ett vanligt samtal, men fan så irriterande. Det är som om de tror de är universums mittpunkt, och alla måste få veta precis allt som rör sig i deras skalle.

Carlo Fatface
2015-08-24, 15:53
Fokusera på din träning istället. Det gör jag genom att ha mobilen på ljudlöst och inte bry mig om att någon vill stå och prata i telefon.



Jag har inga problem att fokusera på mitt,bara en festlig iakttagelse.

Rahf
2015-08-24, 16:09
Det finns två mobilpratare på gymmet, som jag har upplevt.

En kategori pratar helt enkelt bara i telefon, och drar sig tillbaka lite grann. Dom talar i lite lägre samtalston, och man märker att dom försöker prompt avsluta konversationen utan att vara otrevliga.

Den andra kategorin svarar normalt, för att därefter börja gasta, skratta, eller prata som vore dom ståendes på en teaterscen. Man kan inte heller undgå att märka deras fortsatta konversation medan ett set avverkas. Vad än diskussionen handlar om så kommer den tränande att försöka fortsätta snacka.

Det är den andra kategorin jag kan störa mig på. Dom påkallar min uppmärksamhet, även om det inte är medvetet för alla.

Olegh
2015-08-24, 16:13
Det kan nog vara endorfinerna från träningsruset som frammanar lite extra självgodhet.

ARMSTARK
2015-08-24, 20:53
Av respekt för andra, i publika lokaler, så tycker jag att man drar sej undan om man nu behöver prata i mobilen: Foajen, dasset m.m.

Även några som tränar tillsammans? De ska vara tysta eller gå ut från gymet om de vill prata? Störtlöjligt!
Jag kan hålla med om att det är irriterande med folk som skriker i telefonen, brukar vara samma personer som skriker när de tilltalar träninspolaren.
Normal samtalston - inga problem. Vad är problemet liksom?

Wzup2u
2015-08-24, 21:07
finns ju :

http://obsessivecuteness.blogg.se/images/2010/teknikmagasinet_70836203.jpg

Olegh
2015-08-24, 21:43
Lite som Mantus var inne på ovan. Två (eller fler) personer som pratar IRL bland andra personer har förmågan att på ett heeeeeeeeelt annat sätt visa hänsyn gentemot sin omgivning, jämfört med om det tjôtas i telefon. Ingen jättegrej, nej, men det kostar inte särskilt mycket heller att ägna sitt huvudsakliga fokus åt sin omedelbara omgivning. Kan du inte göra det så kanske du istället borde vara där du hellre spenderar din uppmärksamhet.

mvh, det var bättre förr