handdator

Visa fullständig version : Växer armarna samtidigt eller kan man köra en armen biffig och den andra klen?


Aeis
2004-04-10, 12:49
Skickar hjärnan ut *växt-signaler* åt armarna eller enskilt åt vardera?

[EDIT] Oj fel ställe. Skulle gått på Tränings delen.

snej
2004-04-10, 12:51
Fel forum? :booty:

Riouken
2004-04-10, 12:52
Originally posted by snej
Fel forum? :booty:

Kunde kanske ge ett vettigt svar istället för en sådan kommentar?

I varje fall, ja, den ena armen kan bli biffig medans den andra mindre... om man bara tränar en arm ....är ju också en gensak då människans två halvor inte är likadana..

snej
2004-04-10, 13:17
Originally posted by Riouken


Kunde kanske ge ett vettigt svar istället för en sådan kommentar?


Nån måste ju retas :thefinger. Man ska inte se så allvarligt på livet :]


Ang själva frågan, så är min kropp ett levande bevis på att den ena armen kan bli större än den andre! Nu tränar ju jag dock båda armarna! :D

Gripper 200 LB
2004-04-10, 14:39
För att svara helt korrekt på din fråga så blir svaret detta, du blir inte större på båda sidorna om du bara kör en arm. Den arm som tränas är den som växer och den andra kommer inte att göra några framsteg. Du kan titta på vissa människor inom vissa yrkeskategorier så får du detta bekräftat. Jag vet flera killar som inom olika yrken har använt sin ena arm väldigt mycket medan den andra har varit mer eller mindre inaktiv och detta ser då inte så portionerligt ut. Vet en kille som jag träffade för några år sedan under ett industrijobb, han hade en rejält utvecklad underarmsmuskulatur på höger sida medan vänstern var relativt normalbyggd vilket såg rätt komiskt ut.

Bara för att göra det klart för dig, träna alltid båda sidorna om du ska träna med hantlar.