handdator

Visa fullständig version : Någon här som har candida? Vilka kolhydrater kan man äta?


ubbe88
2015-08-22, 12:00
Hej!

Jag har candida i kroppen och tränar mycket så jag klarar mig inte utan kolhydrater, detta blir dock ett problem då man inte ska inta kolhydrater när man har candida. Så min fråga är: Finns det någon bra kolhydratskälla som man kan äta trots att man har candida? (Som inte blir en bieffekt i kroppen)

Masterpan
2015-08-22, 12:09
Om du inte får äta kolhydrater finns det rimligtvis inte någon kolhydrat du kan äta, eftersom i princip alla kolhydrater i slutändan blir till glukos i kroppen.

Rabiat
2015-08-22, 12:47
Får jag fråga hur du fått den "diagnosen"?

zolion
2015-08-22, 12:49
Får jag fråga hur du fått den "diagnosen"?
Om man har candida så märker man det

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Rabiat
2015-08-22, 12:52
Om man har candida så märker man det

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Hur då? Symptomen som jag kan hitta stämmer in på fruktansvärt mycket.

cero
2015-08-22, 13:26
Om du inte fått en diagnos ännu så är det steg 1.

Hanse
2015-08-22, 13:42
Hej!

Jag har candida i kroppen och tränar mycket så jag klarar mig inte utan kolhydrater, detta blir dock ett problem då man inte ska inta kolhydrater när man har candida. Så min fråga är: Finns det någon bra kolhydratskälla som man kan äta trots att man har candida? (Som inte blir en bieffekt i kroppen)

Det är väll snabba kolhydrater från tex socker och vitt mjöl man ska undvika efter vad jag läst om Candidabakterierna. Ät havre, råg, potatis och liknande istället.
Det är synd att pastan har konkurrerat ut potatisen i mångas kost. Misstänker detta är orsaken till mångas hälsoproblem i dag.

ubbe88
2015-08-22, 16:48
http://4health.se/har-du-overvaxt-av-candida-del-2-testa-sjalv

Salivet i vattnet går ner i glaset och har trådar. Sen har jag en vit beläggning på tungan, känner alltid trötthet, ont i kroppen m.m.

Sverker
2015-08-22, 16:50
om du inte fått en diagnos ännu så är det steg 1.

+1.

cero
2015-08-22, 17:59
http://4health.se/har-du-overvaxt-av-candida-del-2-testa-sjalv

Salivet i vattnet går ner i glaset och har trådar. Sen har jag en vit beläggning på tungan, känner alltid trötthet, ont i kroppen m.m.

Det där kan vara massa andra saker. Har du otur är det något allvarligt, så jag hade ringt sjukvårdsupplysningen (http://www.1177.se/) på 1177 snarast. Att självdiagnosera sig med punktlistor på olika symptom är helt värdelöst.

Rahf
2015-08-22, 19:09
Dags för en anekdot.

Jag började uppvisa en massa skumma symptom för någon månad sedan. Det var allt från håravfall, kronisk utmattning, ömmande leder, ljuskänslig, febrig emellanåt, osv. Alla närstående var övertygade om att det var lymfom, lupus, reumatism, reumatisk psoriasis, graviditet -- jajamen -- och slutligen HIV.

Jag tog prover. Läkaren fastställde att det var Epstein-Barr virus, alltså körtelfeber.

Gå på provtagning. Få en läkares råd om det här.

Luca Brasi
2015-08-23, 03:34
Varför får folk bara candida och inte aspergillosis?

Tolkia
2015-08-25, 21:43
Det förekommer att man får aspergillos, men det är ovanligare. Candidaarter finns normalt på t.ex. slemhinnor och kan växa till så att det blir ett problem, oftast om immunförsvaret sänks, eller normalfloran av bakterier störs.

Perramja
2015-08-26, 09:11
Säker på att du har det då? Jag fick den diagnosen efter en penicillinkur from hell mot borrelia. Åt inte socker, ris, pasta, brød, potatis mm under en månad samt åt en massa pre och probiotika så blev det bra sen. Fick även diflucan utskrivet av läkaren