handdator

Visa fullständig version : Kreatin = svårupplöst


Abec
2002-03-16, 14:44
Jag har märkt att kreatin har svårt att lösa sej i kallt eller ljummet vatten. Som det är nu så skakar jag om kreatinlösningen och dricker fort upp den innan kreatin sjunker till bottnen.

Det enda som verkar lösa kreatinet är varmt vatten men det är inte så trevligt att dicka. Så till min fråga: Spelar det nån roll att kreatinet inte är helt upplöst när man intar det?

Tack på förhand.

ToXY
2002-03-16, 15:23
Vafan ta det direkt å munnen å svälj ner med lite vatten!

Killroy
2002-03-16, 22:19
har provat många varianter att ta kreatin på bla blandat ner det i proteindrinken men det har alltid funkat lika bra.
senast använde jag Cell-Tech och man tröttnar på smaken ganska fort så jag använder max 1dl vatten som jag blandar ner det i för att det ska gå snabbt att svälja sen dricker jag mycket vatten efteråt istället men som sagt jag har aldrig märkt någon skillnad på effekten hur jag än tar det.

hulken
2002-03-16, 22:22
Det är många som är oroliga för att kreatinet inte löser sig ordentligt i vatten,har hört många som rör ner det i hett vatten för att det ska lösa sig bättre,men det är inte heller bra,då kan det brytas ner till kreatinin om jag inte minns fel,har själv aldrig brytt mig speciellt mycket om det löser sig eller inte och ändå fått bra resultat.

Fredszky
2002-03-17, 12:04
jag måste säga att jag får bäst respons dom gånger jag inte blandat med hett vatten, det blir lite sandigt på botten men det är bara att fylla på i botten igen och svepa

Deceptor
2002-03-19, 00:58
Och tas det upp snabbare ifall man blandar med tex saft? Eftersom det är lite socker i det tänkte jag.

Deceptor
2002-03-19, 02:41
I kroppen menar jag ju då förståss :) I inlägget ovanför.