handdator

Visa fullständig version : Gymmat i 6 veckor, problem med att tappa fett


Storelg
2015-08-20, 15:04
Hej.

Började gymma för 6 veckor sedan då jag blev sugen på att få lite goa former. Har tränat varje dag i princip och ätet på ett kcal intag på 1700-2000kcal om dagen. När jag började att träna gym låg jag på 92 kg. Idag väger jag 94-94.5 kg. Äter så mycket protein jag kan på dagarna och växer gött (ökat i bröst 3cm och bicep 2cm).

Måltid ser ut så här under vanliga arbetsdag.

Frukost :
2 knäckemackor med ost och äggröra(hittar jag kokta ägg tar jag det istället)
Lunch :
Max Low Carb mål då jag inte riktigt har tid att leta upp riktiga lunch ställen när jag är på fältet.
Middag :
Oftast Cesar sallad på espresso house elr något liknande med extra kyckling.


Helger brukar jag ha 1 cheat day då jag käkar lite carbs. Slutat helt med alkohol sedan start.


Kör ingen cardio alls och det kanske är det som är problemet? Hört att det ska förstöra gainsen nämligen så jag har bara kört all in på styrketräning.


Övrigt om mig:

187 cm
94 kg
20 år


Känns som jag svamlar en del men vill bara skriva all information jag har i huvudet. Rent krasst sett hur ser mitt schema ut tycker ni? Jag vill tappa fett nämligen och samtidigt få rejält med muskler. Tack i förhand.

Vänster är innan och Höger är nu-tid

http://i58.tinypic.com/2z8oozb.jpg

phattrance
2015-08-20, 15:52
Vill du gå ner i vikt eller bygga muskler?

Rabiat
2015-08-20, 18:19
Salladen är ca 700kcal, en lowcarb-burgare ca 600kcal (plus tillbehör). Sen småäter du antagligen en del, fuskar på helgerna och tränar kanske inte monsterhårt, så ditt underskott är nog minimalt, om något.

Talvathir
2015-08-20, 20:10
Den menyn känns inte riktigt som 180-200g protein?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

arogen
2015-08-20, 20:22
Den menyn känns inte riktigt som 180-200g protein?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Definitivt inte! Såg att low-carb burgaren var 27g, Måste vara en väldans massa extra kyckling då.

Storelg
2015-08-20, 20:46
Ok får slänga i mig mer protte helt enkelt. Riktigt gött att ni svarar så snabbt gubbs! :) Tränar så hårt jag kan med 5 olika pass och när dag 6 börjar så börjar jag om. Käkar bara hamburgaren i low carb menyn och vet att den inte är så jäkla bra men är husman bättre till lunch då verkligen? Jobbar som säljare men det är ingen ursäkt på något sätt. Får slänga in en kylväska i bilen helt enkelt med lite lövbiff för hela veckan o keso kanske?? Tacksam för tips på kosten! Har egentligen tagit sallad till middag för det är något jag vet kcal mängden på. Käkar man restaurang så har jag ingen aning om hur mycket kcal det är...får la använda sunt förnuft där bara.

Aliaas
2015-08-20, 22:25
Ok får slänga i mig mer protte helt enkelt. Riktigt gött att ni svarar så snabbt gubbs! :) Tränar så hårt jag kan med 5 olika pass och när dag 6 börjar så börjar jag om. Käkar bara hamburgaren i low carb menyn och vet att den inte är så jäkla bra men är husman bättre till lunch då verkligen? Jobbar som säljare men det är ingen ursäkt på något sätt. Får slänga in en kylväska i bilen helt enkelt med lite lövbiff för hela veckan o keso kanske?? Tacksam för tips på kosten! Har egentligen tagit sallad till middag för det är något jag vet kcal mängden på. Käkar man restaurang så har jag ingen aning om hur mycket kcal det är...får la använda sunt förnuft där bara.

5 olika pass?

hur ser ditt upplägg ut?

hurril
2015-08-20, 23:20
Det har bara gått sex veckor och du behöver varken bulka eller deffa. Börja med att ge dig själv en tre till sex månader för att lära dig själv styrketräna ordentligt. Kanske gå något pass för att känna på hur det känns när det är jobbigt. Sök motsvarande (men stanna halvvägs dit) på gymmet. När det där börjar flyta, småökningar kommer lite nu och då och du känner hårda bulor dyka upp som du inte tänkt på förut, först då kan du dra på en regelrätt deff.

Innan dess, alltså redan nu, kan du se över din kost. Det du beskriver att du äter under en dag vet jag inte hur sant det behöver vara och det spelar givetvis _mig_ ingen roll. Men just low carb-vägen är nog inte den väg du behöver utan mer lagom mycket av helt vanligt bra mat.

Upp med träningskvaliteten och därefter träningsmängden.

Rahf
2015-08-20, 23:26
Ställer mig bakom The Artist Formerly Known As Jwzrd (Hurril).

Att ställa in den mentala biten, fixa ett ordentligt utförande av övningar, och bygga viljan att svettas kopiöst tar tid. Ge det den tiden.

Skynda långsamt!

Gerdler
2015-08-20, 23:27
Först och främst vill jag gratulera dig till din härliga bonnabränna och till att du hittat till gymmet. :)

För övrigt vill jag säga att du gör ovanligt mycket rätt för en nybörjare. Tycker det är bra läge precis i början att se till att gå ned lite långsamt i vikt. Detta eftersom du kan göra ökningar i styrka och muskler ändå nu i början även på kaloriunderskott. Se till att öka proteinintaget något och kanske lägg ett mål strax innan läggdags med typ keso på knäckebröd eller naturell kvarg med bär. Jag vet inte varför du vill gå lchf-vägen dock och jag rekommenderar att åtminstone inte vara så strikt med den.

Ser inget om din träning men som ett tips på vägen så bör du lägga vikten vid stora sammansatta övningar med fria vikter typ marklyft, knäböj, bänkpress samt något för axlar (militärpress, axelpress hantlar, flies) och något för övre ryggmuskulaturen (chins, stångrodd, latsdrag, hantelrodd, sittande rodd etc). Finlir med isolerande övningar lämpar sig bäst till den tiden då du vet vad som du vill bygga extra eller vad som du ligger efter i. Finns ingen anledning att isolera triceps om dina triceps är stora och starka nog med den träning de får i bänken och militärpressen till exempel.

Storelg
2015-08-22, 10:46
Först och främst vill jag gratulera dig till din härliga bonnabränna och till att du hittat till gymmet. :)

För övrigt vill jag säga att du gör ovanligt mycket rätt för en nybörjare. Tycker det är bra läge precis i början att se till att gå ned lite långsamt i vikt. Detta eftersom du kan göra ökningar i styrka och muskler ändå nu i början även på kaloriunderskott. Se till att öka proteinintaget något och kanske lägg ett mål strax innan läggdags med typ keso på knäckebröd eller naturell kvarg med bär. Jag vet inte varför du vill gå lchf-vägen dock och jag rekommenderar att åtminstone inte vara så strikt med den.

Ser inget om din träning men som ett tips på vägen så bör du lägga vikten vid stora sammansatta övningar med fria vikter typ marklyft, knäböj, bänkpress samt något för axlar (militärpress, axelpress hantlar, flies) och något för övre ryggmuskulaturen (chins, stångrodd, latsdrag, hantelrodd, sittande rodd etc). Finlir med isolerande övningar lämpar sig bäst till den tiden då du vet vad som du vill bygga extra eller vad som du ligger efter i. Finns ingen anledning att isolera triceps om dina triceps är stora och starka nog med den träning de får i bänken och militärpressen till exempel.


Tack som fasen mannen haha! Ja jag ska försöka få i mig mer protein. För övrigt med träningen så ser det ut så här.

Måndag : Bröst o Triceps
Tisdag : Rygg o Biceps
Onsdag : Axlar
Torsdag : Ben
Fredag : Mage
Lördag : Bröst o Triceps
Söndag : Rygg o biceps

Jag kör egentligen 5 pass och börjar helt enkelt om när jag kört alla muskelgrupper. Kör egentligen 3 set på allt och kör 100% tills musklerna säger ifrån.

Kör så mycket bas övningar som möjligt, squats,marklyft,militärpress,bänk osv. Dom jobbigaste kallar jag det :P Har en polare med mig som även kollar så jag gör allt rätt och han har kört exakt samma setup i 6 månader och han har fått väldigt bra resultat.

Rabiat
2015-08-22, 12:50
Tack som fasen mannen haha! Ja jag ska försöka få i mig mer protein. För övrigt med träningen så ser det ut så här.

Måndag : Bröst o Triceps
Tisdag : Rygg o Biceps
Onsdag : Axlar
Torsdag : Ben
Fredag : Mage
Lördag : Bröst o Triceps
Söndag : Rygg o biceps

Jag kör egentligen 5 pass och börjar helt enkelt om när jag kört alla muskelgrupper. Kör egentligen 3 set på allt och kör 100% tills musklerna säger ifrån.

Kör så mycket bas övningar som möjligt, squats,marklyft,militärpress,bänk osv. Dom jobbigaste kallar jag det :P Har en polare med mig som även kollar så jag gör allt rätt och han har kört exakt samma setup i 6 månader och han har fått väldigt bra resultat.

Det där ser helt tokigt ut. Axlar och mage kräver inga egna pass, och även benen vill ha träning mer än en gång i veckan. Ta en titt på något av nybörjarprogrammen i träningsforumet och välj ett.

Gerdler
2015-08-22, 13:14
Det där ser helt tokigt ut. Axlar och mage kräver inga egna pass, och även benen vill ha träning mer än en gång i veckan. Ta en titt på något av nybörjarprogrammen i träningsforumet och välj ett.

Som Rabiat säger så är det en lite väl aggressiv split för en nybörjare(5-split ser det ut som). Alltså du kan stimulera maximal muskeltillväxt med mindre antal set/reps än någon som kanske tränat i 10-15 år. Fast du kan göra det oftare istället. Du bör träna varje muskel minst 2 gånger i veckan om du ska göra det optimalt. Och det innebär fler muskelgrupper per pass. Typ 3-split(push-pull-legs tex), 2 split(upper-lower split) eller helkroppspass.

cero
2015-08-22, 13:35
För övrigt med träningen så ser det ut så här:

Måndag : Bröst o Triceps
Tisdag : Rygg o Biceps
Onsdag : Axlar
Torsdag : Ben
Fredag : Mage
Lördag : Bröst o Triceps
Söndag : Rygg o biceps .

Titta på detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) program istället. Axlar och mage behöver som sagt inte egna pass och den förtnämda piskas redan i bänk och andra pressövningar.

Storelg
2015-08-22, 15:51
Titta på detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) program istället. Axlar och mage behöver som sagt inte egna pass och den förtnämda piskas redan i bänk och andra pressövningar.

Ty gubbs! Testar detta nu då! *drool*