handdator

Visa fullständig version : Övningar att undvika


viruz
2015-08-19, 15:29
Jag kände idag efter rygg passet, att min gamla skada där den strålar i underarmsbenet gjorde sig påmind igen. Har inte tränat rygg på ett tag utan mest hemma där enbart bänkat, militärpress samt hammercurls.

På gymmet körde jag nu, latsdrag, latsdrag med smalt grepp, sittande rodd samt shrugs.

Några utav dessa övningar som stressar underarmen (smärtar längs armbågsbenet och nedåt) extra mkt?

Känns spontant som att det är svårt att få bra muskelkontakt i mina rygg övningar. Tips på andra och skonsamma övningar mottages gärna.

Kan tillägga att smärtan kommer direkt om jag kör vanliga skivstångscurls, men hammerculs funkar fint (Det är ingen ryggövning jag vet men visar lite vad jag klarar och inte pga skadan)

Slaxes
2015-08-19, 15:36
Av dom övningar som du nämnde så tänkte jag på de smala latsdragen. Om det är för smalt kanske det kan bli lite stressat i underarmen. Dessutom har jag själv haft liknande problem när jag körde väldigt mycket skivstångscurls. mina handleder diggar inte att genom händerna sitta fast i en sådan vinkel som denna curl utgör. Mina inflammationer slutade när jag lade om fokus till hantlar.

viruz
2015-08-19, 16:38
Av dom övningar som du nämnde så tänkte jag på de smala latsdragen. Om det är för smalt kanske det kan bli lite stressat i underarmen. Dessutom har jag själv haft liknande problem när jag körde väldigt mycket skivstångscurls. mina handleder diggar inte att genom händerna sitta fast i en sådan vinkel som denna curl utgör. Mina inflammationer slutade när jag lade om fokus till hantlar.

Tack för svaret.

Jag bör tillägga att jag nog skrev fel när jag sa att jag tränade lats drag med smalt grepp. Jag menade att jag körde lats drag med rodd grepp.