handdator

Visa fullständig version : Gym i Karlskoga, tips.


Paperbasket
2015-08-18, 13:55
Bott i Karlskoga i ett år nu. Tränat hemma på grund av att vi fick en dotter i samband med flytt hit.

Känner nu av ett sug att träna på ett gym igen. Kollat runt lite och enligt mig så är det helt sjuka priser här.

Colloseum, Träningslagret och Aero kostar ca 600 kr i månaden. I en ort på 27 000 invånare..

Finns det fler gym här som jag missat och som är billigare? På Friskis i Örebro gav jag ca 200 kr i månaden för något i väldigt bra skick..

martikainen
2015-08-18, 16:21
haha jag blev också sjukt förvånad över deras priser, brukar besöka träningslagret ibland och det är ju ett helt okej gym, men 600?? :D

Bärsärk
2015-08-18, 16:23
600 kr?! Får man happy-ending när man är färdig eller?

Paperbasket
2015-08-18, 18:36
Känns som kartellbildning här.

Bärsärk, ska ringa och fråga.

Bärsärk
2015-08-18, 19:20
Jag hade lätt ringt och frågat vad det är man betalar för i alla fall, ligger det centralt så hyran är hög? Dom måste ju vara medvetna om att andra gym oftast tar runt 300.

martikainen
2015-09-04, 12:55
Jag hade lätt ringt och frågat vad det är man betalar för i alla fall, ligger det centralt så hyran är hög? Dom måste ju vara medvetna om att andra gym oftast tar runt 300.

haha det ligger så centralt du kan komma, men centrala karlskoga är väl att jämföra med halva centrala Solna (tänker på utbud då, inte befolkning/rörelse)

Adama
2015-09-04, 12:57
Västra AK hade jag kollat upp om jag bott i Karlskoga iaf.

http://www3.idrottonline.se/KarlskogaVastraAK-Styrkelyft/

Medlemsavgift?

Över 20 år 800 kr per år.

20 år och yngre 400 kr per år.

Deceiver85
2015-09-04, 14:54
Det beror helt på vad du är ute efter. Det finns två gym i Nobelstadion som jag kan rekommedera:

Västra AK är mer inriktat mot styrkelyft, och är ett ganska litet gym med 4-5 ställningar för böj/bänk och det är typ allt, ytterst få maskiner (något gammalt latsdrag ev.) och jag kan inte minnas om de ens har hantlar. Västra AK är dvs perfekt om du vill satsa på styrkelyft, eller nöjer dig med enkla basövningar.

Vill du variera träningen lite mer, svinga lite hantel eller klättra i kabel så finns Karlskoga Kraftsportklubb i andra änden av Nobelstadion. 1000kr för ett år, och har några ställningar för böj/bänk, samt standardutbudet av maskiner.

http://karlskogakraftsportklubb.se/

Paperbasket
2015-09-04, 15:57
Tack Deceiver, ska kolla upp detta!

Ladugårdsdörr
2015-09-04, 17:12
David Träningscenter kanske kan vara ett alternativ? Ligger vid utfarten mot Degersfors (Jysk, Mekonomen osv.) Okej utrustning och verkar vara ganska trevlig stämning med en blandning av tribaler, valpar och motionärsgubbar.