handdator

Visa fullständig version : Knäproblem


philoctetes1234
2015-08-12, 22:54
Hej

Har sen ca 6 veckor sen fått problem med mitt höger knä. Det var svullet från början och jag haltade i ungefär 2 veckor. Har vart hos läkare, ortoped och magnetröntgen. Enligt röntgen så såg allt bra ut. Har fortfarande ont i knät och ben träning går inte alls. Kan inte ens sitta på knä utan att det börjar göra ont.

Är det någon som har nån aning om vad det kan vara? Om det finns något jag kan göra för att det ska bli bättre?

Tacksam för svar:hbang:

Tolkia
2015-08-12, 23:36
Det där är en komplett värdelös beskrivning av dina knäproblem, eller ja, det är ju inte en beskrivning av dina knäproblem. "Det gör ont och jag kan inte träna ben" kan vara allt från en stukning till cancer (nej, jag tycker inte att du behöver oroa dig för cancer).

Om någon skall kunna gissa måste du berätta lite mer. Hur började det? Har du gjort illa knät eller kom det bara (om det bara kom, hur tränade du innan dess)? Var på knät gör det ont? När gör det ont (Vid vilka tillfällen, men också när i rörelsen? Kan du böja, sträcka osv. Var på knät gör det ont när du sitter på knä?)? Vad kan du göra, och vad inte? Vilka övningar är det som inte fungerar och varför? Hur känns det när du går på plan mark? Hur ser knät ut? Har du knäproblem sedan innan? Hur gammal är du och hur mycket tränar du i vanliga fall?