handdator

Visa fullständig version : EAA/Proteinpulver blanda i förväg


Saikyou
2015-08-12, 16:18
Finns det något negativt med att t ex blanda 20g EAA i en vattenflaska och dricka under en 8h period?
Likadant med kasein. Förutom smak är det inget jag kan tänka mig som borde hända?

Sverker
2015-08-12, 17:02
Aminosyrorna kommer att brytas ned till olika illaluktande ämnen. De är liksom färdiga att äta för alla möjliga bakterier.

Blanda och drick omgående. Gäller alltid.

Saikyou
2015-08-12, 17:04
Meh, ville vara lat på jobbet. Tack!

Beemel
2015-08-12, 17:46
Meh, ville vara lat på jobbet. Tack!

Så lat att du inte kan spola i vattnet när du ska dricka det?!?
Det är lite väl mycket lathet då =P
Ta två vatten flaskor med 10g i varje och blanda en i taget. Det lär ju inte bli någon bättre effekt av att gå och smutta på den under flera timmar ändå.

Gerdler
2015-08-13, 13:54
Proteinpulver ska inte vara nån fara att göra så med så länge du har den i kylskåp. Aminosyror kanske äts lite snabbare.

Jag ser inte så stor skillnad mellan en proteinshake och en öppnad paket lågpastöriserad mjölk som varit framme i 15-20 minuter under en frukost. Lukta och smaka innan man häller det i sig men mjölken håller 3-7 dagar till beroende på kylskåpstemperatur och hur kräsen man är med smaken. Om du gör proteinshaken på mjölk i en ren och torr behållare så bör den hålla nästan så länge i kylskåpet. Om du gör den på vatten så får du nog dricka den fortare. Men det finns ju sällan anledning att spara en proteinshake mer än 24 timmar ändå.

Saikyou
2015-08-13, 17:14
.
Det handlade mer om att cheferna blir gladare om "jobbar in lunchen" ifall man inte går in i lunchrummet och skakar ett par shakes :naughty:

.

Det var lite så jag tänkte men får bli att vackert skaka dem på plats ;< Blandar enbart med vatten.

LillisJ
2015-08-13, 17:48
20 min efter blötläggande börjar aminosyrorna brytas ned har jag läst någonstans.

Gerdler
2015-08-13, 23:28
20 min efter blötläggande börjar aminosyrorna brytas ned har jag läst någonstans.

Nyckelordet här är börjar. Precis som du började dö när din fars spermie kom i kontakt med din mors ägg.