handdator

Visa fullständig version : Madcow


viringer
2015-08-12, 11:42
Fråga 1. Hur har resultaten varit för er som kört 12 veckors madcow?
Fråga 2. Någon som vet hur man kan få in någon extradag i madcow? Vill gärna gymma mycket mer än 3/4 dagar i veckan.

viringer
2015-08-12, 11:58
Kanske kan man ta dag 2 och sätta den som en fjärde och sen ha biceps mellan när man känner för det?

drkrupp
2015-08-12, 12:25
Varför vill du köra madcow när du inte tycker schemat passar?

FearIsTheWeaknes
2015-08-12, 13:45
Kör varannan dag så länge du orkar, de gör jag just nu. Sen chins på markdagen och ett set för triceps respektive biceps varje pass typ. Gillar de hittills och inga problem med återhämtningen än

herzie
2015-08-12, 14:01
Fråga 1. Hur har resultaten varit för er som kört 12 veckors madcow?
Fråga 2. Någon som vet hur man kan få in någon extradag i madcow? Vill gärna gymma mycket mer än 3/4 dagar i veckan.

Lägger du in mer i detta program har du valt för låga ingångsvikter, alternativt är för avancerad för programmet. Jag tror att man rekommenderar ett PB på åtminstone 1,5 ggr kroppsvikten i böj innan man kör Madcow. Och din teknik ska vara riktigt bra.

Även jag undrar varför du vill köra ett program du inte gillar? Att sätta ihop egna program kräver en del kunskap och erfarenhet. Det räcker inte med att "ha tränat några år".
Sheiko finns annars som fyra dagar i veckan.
Annars funkade det fint, tyckte jag. Topppade på 195 i böj. Gick över på stronglifts advanced efter madcow.

Ado2000
2015-08-12, 17:43
Jag tyckte om programmet så mycket att jag körde det i två omgångar och fick rätta bra ökningar. Körde ungefär så som programmet var skrivet med lite extra assistans å en extra arm dag.

Brolle81
2015-08-13, 13:57
Blev väldigt nyfiken på det här programmet och tog hem Styrkelabbets svenska version på excel bladet. Dock är jag lite tveksam till hur jag ska fylla i lämpligtvis jag kör ju aldrig 5 reps set generellt utan alltid 8-12 förutom när jag körde ett 6 veckors russian squat routine. Ska man köra ett pass för att känna in sin nivå eller bara lägga sig lagom lätt eftersom att allt ska stegra?

F Ultra
2015-08-13, 18:32
Blev väldigt nyfiken på det här programmet och tog hem Styrkelabbets svenska version på excel bladet. Dock är jag lite tveksam till hur jag ska fylla i lämpligtvis jag kör ju aldrig 5 reps set generellt utan alltid 8-12 förutom när jag körde ett 6 veckors russian squat routine. Ska man köra ett pass för att känna in sin nivå eller bara lägga sig lagom lätt eftersom att allt ska stegra?

Lägg dig lagom lätt, det kommer att bli tungt nog ändå efter ett tag. Se perioden där mellan som en liten viloperiod/deload.

Samiul Alam
2015-08-14, 08:52
Jag är på vecka 7. Programmet är perfekt om man gillar böj. Återkommer med mer när jag har kört 12 veckor!