handdator

Visa fullständig version : Forma min kropp


Milad
2015-08-12, 00:08
Hej,

Kan ni ge tips på muskler att utveckla för att få en ännu mer symmetrisk fysik?
Själv hade jag velat ha en ännu mer V formad midja likt äldre bodybuilders. Verkar knepigt att få till det då jag ligger på kaloribalans.

Pretorian
2015-08-12, 06:10
Bygg mer på överkroppen, axlar, bröst, rygg och lats och få bort fettet på magen så blir det mer V-form.

Milad
2015-08-13, 13:32
Tack Pretorian.
Hur många procents kroppsfett tror du jag har?
Om jag nu skulle ligga på kaloriunderskott hur pass snabbt jag kan uppnå den låga kroppsfett som du har på bilden?

Rabiat
2015-08-13, 14:56
Du ligger på ca 15%, och behöver bygga hela överkroppen. Är det bara V-formen du är ute efter är axlar och lats det du behöver, men då kommer det se lite knepigt ut. Latsen ser dock ut att släpa en aning nu, så dem kan du ge lite extra kärlek.

Edit: Gissar på ca två månader på -500kcal/dag, med högt proteinintag och träning, för att få ungefär samma BF% som Pretorian har på bilden. Men då jag inte vet vad någon av er väger är det en gissning :)

Pretorian
2015-08-13, 16:36
Jag är jättedålig på kroppsfettsprocent. Det blir bara fel om jag svarar.

Gerdler
2015-08-13, 22:35
Är det morgonbild eller kvällsbild? Jag ser sjukt mycket tightare och fittare (!) ut på morgonen innan frullen. Lite sådär utmärglad och uttorkad som en bodybuilder på scen, fast med 200% mer kroppsfett typ. :)

Rahf
2015-08-13, 23:26
Pretorian är på rätt spår. Jag fliker in med att du bör fokusera på det här långsiktigt. Ramen byggs alltså upp först, sen släpper du vikten för att framhäva kurvorna.

Bra grund!

Milad
2015-08-17, 12:08
Pretorian är på rätt spår. Jag fliker in med att du bör fokusera på det här långsiktigt. Ramen byggs alltså upp först, sen släpper du vikten för att framhäva kurvorna.

Bra grund!

Tjena Rahf,

Tack för kommentaren.
Läste din journal. Mycket inspirerande!