handdator

Visa fullständig version : Proteinpudding, overkligt god!


dodie
2015-08-11, 15:28
Kände bara att jag måste tipsa om denna produkt för dom som missat den. Båda smakerna (choklad och caramel) är sjukt goda. Nästan lite för bra för att vara sant...

Helt ok stats har den också:

Näringsvärde Per 100 g
72,7 kcal
Fett 1,5 g
Kolhydrater 4,8 g
Protein 10 g

En burk är 200g

http://www.sofsan.se/wp-content/uploads/2015/06/IMG_6335.jpg

Hönke
2015-08-11, 15:39
Skulle vilja säga att de är riktigt äckliga och dyra. 14kr på ica.

EnergiÖverskott
2015-08-11, 15:51
Håller med Hönke. Smakar skit jämfört med att blanda standard chokladkasein med vätska till pudding. 14-17 spänn för 20 gram protein i form av mjölk är enormt överprisat dessutom men, det är klart: allt märkt med "protein" säljer ju som fan i dagens samhälle.

Xead
2015-08-11, 15:59
Dem var helt OK, ingen smaksensation direkt och okristligt dyra till råga på allt...

Beemel
2015-08-11, 16:39
Nu är ju smak subjektivt. Jag tycker dessa var rätt äckliga (och jäkligt dyra)
De flesta kaseinblandningar blir både billigare och godare att göra egen pudding av.

vicarious
2015-08-11, 16:47
"Sjukt goda", "för bra för att vara sant". :laugh:

Skulle vilja säga att de är riktigt äckliga och dyra. 14kr på ica.

Instämmer. Köp valfritt kaseinpulver med chokladsmak, blanda med vatten, ställ i kylen. Voilà.

Wzup2u
2015-08-11, 18:54
Mkt god ja, har diskuterats i Din senast NY-UPPTÄCKTA bra ingrediens eller matvara.
Så behövs inte en hel tråd för detta, utan kan postas på länken nedan, dock kanske du ej sett tråden =)


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74657&page=594

arogen
2015-08-11, 20:50
Haha, det var en hel del olika råd och rön om denna produkt. Hur står den sig mot Lindahls smaksatta kvarg?

LunaSpice
2015-08-11, 21:02
Lindahls smaksatta, speciellt hallon och jordgubb/rabarber, slår allt i den kategorin tycker jag. Smaken är inte alls så sträv som andra märken. 500 g för 16-17:- och det går att blanda och mixa hejvilt för att variera. Det går åt minst 10 burkar i veckan hemma hos mig. :D Jag blandar ut den med vanliga lättkvarg för att få den mindre söt och blandar den med mjölk och har som måltidsdryck ibland.

Wzup2u
2015-08-11, 21:21
Haha, det var en hel del olika råd och rön om denna produkt. Hur står den sig mot Lindahls smaksatta kvarg?

Proteinpudding är mycket godare än kvarg &
hmm proteinpudding kolasmak påminner lite svagt om ryfors gräddkola faktist.

dessa du vet: http://www.jmini.se/IMGNews/Extra/2014-03-13sott-pa-ryfors_2.jpg

dodie
2015-08-12, 06:55
Oj jävlar, trodde inte man inte kunde gilla den här :P. Visst den är lite dyr, men man slipper hålla på o blanda o krångla själv :)

arogen
2015-08-12, 20:19
Älskar Lindahls Nötchoklad och gillar även Jordgubb/Rabarber och blåbär. Ska nog testa Puddingen med Caramelsmak, men har inte sett den på en enda affär i Eskilstuna än, haha. Är dock lite skeptisk.

Wzup2u
2015-08-12, 21:10
Älskar Lindahls Nötchoklad och gillar även Jordgubb/Rabarber och blåbär. Ska nog testa Puddingen med Caramelsmak, men har inte sett den på en enda affär i Eskilstuna än, haha. Är dock lite skeptisk.

Nu jämför du kvarg och pudding inte samma sak :)

proteinpuddingen är en pudding =) mkt godare än äckel kvarg =D...
hmm proteinpuddingen finns ju i varenda butik här nu iaf... ica,willys,coop osv..

LunaSpice
2015-08-12, 21:17
Älskar Lindahls Nötchoklad och gillar även Jordgubb/Rabarber och blåbär. Ska nog testa Puddingen med Caramelsmak, men har inte sett den på en enda affär i Eskilstuna än, haha. Är dock lite skeptisk.

Jag tycker deras nötchoklad var riktigt nasty faktiskt... Håller mig till jordgubb/rabarber och hallon. :D

GulligaGurkan
2015-08-13, 09:04
Jag tycker deras nötchoklad var riktigt nasty faktiskt... Håller mig till jordgubb/rabarber och hallon. :D

Ja nötchokladen har de inte alls lyckats med tycker jag. Smakar som en konstig blandning mellan godiset Nötcreme och naturell kvarg, och det äter jag hellre separat. Hallonkvargen håller jag också med om, riktigt bra!

Beemel
2015-08-13, 09:07
Kvarg med kokos eller Vaniljsmak och nyplockade blåbär \o/

*drool*

Wzup2u
2015-08-13, 19:27
Den här produkten är faktist värd en egen tråd.
Blev 2 st proteinpuddingar idag med, en caramel och en choklad.

Ica hade jättebra pris idag! 2 för 16:- så jag handlade 8 st...

Donkens
2015-08-13, 23:37
Den får godkänt. Konsistensen är perfekt. Att jag vill smälla i mig en till är ett tecken.

Mell
2015-08-14, 16:21
Tyckte den va riktigt nice. Skönt att slippa göra egen pudding, tycker det är lite omständigt :)

Ozziking
2015-08-14, 17:33
påminner om dessa:

https://www.farmaciacalvario.com/uploads/7332791.jpg

Näringsdryck i puddingform. Åt dem när jag inte kunde käka mat klokt själv. Tyvärr beroendeframkallande :D

Paperbasket
2015-08-14, 17:45
Smakade den idag, smaken är som baken. Fann den rätt äcklig och dyr.

LunaSpice
2015-08-14, 18:31
påminner om dessa:

https://www.farmaciacalvario.com/uploads/7332791.jpg

Näringsdryck i puddingform. Åt dem när jag inte kunde käka mat klokt själv. Tyvärr beroendeframkallande :D

Jag jobbade på en avdelning (Gastro-medicin samt endokrin inkl diabetes) som köpte in mängder med Fortimel och andra tillskott till våra patienter. Många ggr va produkterna på väg att gå ut så då fick jag (och ibland andra också) offra mig att käka de olika puddingarna samt näringsdrycker. Det va ganska passande då jag var väldigt aktiv i min träning under den perioden. :D

Beemel
2015-08-14, 18:46
Tyckte den va riktigt nice. Skönt att slippa göra egen pudding, tycker det är lite omständigt :)

1 del kasein
2 delar mjölk
rör runt med sked i 10 sek
klart

=)

Mell
2015-08-14, 20:42
1 del kasein
2 delar mjölk
rör runt med sked i 10 sek
klart

=)

Bör ju stå i kyl/frys en stund (10-20 min?) om man vill att det ska bli pudding.

Fru_Flisa
2015-08-14, 20:44
Jättegod! Smakade precis som jag minns att Jacky chokladpudding smakar. En blandning mellan den och drycken Pucko så får man denna chokladpudding.

Beemel
2015-08-16, 20:39
Bör ju stå i kyl/frys en stund (10-20 min?) om man vill att det ska bli pudding.

Har jag aldrig gjort

Tobbey
2015-08-16, 20:50
Ganska god men inte värd 16,90:- som jag pröjsade för den, samt ska den vara lös/rinnig? behövde ingen sked, var bara att dricka direkt ur burken :confused:

Wzup2u
2015-08-16, 21:00
Ganska god men inte värd 16,90:- som jag pröjsade för den, samt ska den vara lös/rinnig? behövde ingen sked, var bara att dricka direkt ur burken :confused:

vafan har du köpt? drickkvarg ist???

nej det är ju en pudding och den är lösaktift fast som en pudding du vet... men inte drickbar haha, har du lärt att vissa livsmedel ska förvaras i kyl? *popcorn* :D

ibland kan man hitta dessa för 8 kr stycket 2 för 16.

arogen
2015-08-17, 05:14
vafan har du köpt? drickkvarg ist???

nej det är ju en pudding och den är lösaktift fast som en pudding du vet... men inte drickbar haha, har du lärt att vissa livsmedel ska förvaras i kyl? *popcorn* :D

ibland kan man hitta dessa för 8 kr stycket 2 för 16.

Jag tyckte den var helt okej, men jag brukar ju ha det som tillbehör till mina kvällsmål med bakedoatmeal och fruktsallad. Så jag kör vidare med kvarg/keso/glass eller vaniljsås :D

Wzup2u
2015-08-17, 07:13
Jag tyckte den var helt okej, men jag brukar ju ha det som tillbehör till mina kvällsmål med bakedoatmeal och fruktsallad. Så jag kör vidare med kvarg/keso/glass eller vaniljsås :D

Det jag använder den till också! =)

vicarious
2015-08-17, 07:58
Pudding och pudding.. mer som en sörja. En kaseinshake på burk till sjukt överpris. Men som allt annat, är det fitness så säljer det såklart. *rolleyes*

NautilusMetoden
2015-08-17, 17:29
Jag gillar dem, smakar som vanlig pudding. Hemgjorda efterrätter på protein, såsom hemgjord protein pudding, smakar tydligt att det är en protein efterrätt och är avskyvärda. Undrar hur sådana företag lyckas med att få bort protein smaken.

Wzup2u
2015-08-17, 18:41
Jag gillar dem, smakar som vanlig pudding. Hemgjorda efterrätter på protein, såsom hemgjord protein pudding, smakar tydligt att det är en protein efterrätt och är avskyvärda. Undrar hur sådana företag lyckas med att få bort protein smaken.

Huh? *facepalm*

arogen
2015-08-17, 20:01
Huh? *facepalm*

Haha. Smakar allt protein likadant tydligen?

Wzup2u
2015-08-17, 20:05
Haha. Smakar allt protein likadant tydligen?

Hmm ja det låter konstigt det här...Ludwig von anka har nog svaret.

NautilusMetoden
2015-08-17, 20:51
Haha. Smakar allt protein likadant tydligen?

Ja. Alla proteinpulver sorter jag har smakat har varit tydligt märkbara att det är en dryck på proteinpulver. Det märks ju på långa vägar när man använder det, vare sig det är muffins, proteinpudding eller vanlig protein med vatten. Det är därför jag gillar dessa proteinpuddings produkterna för de smakar som vanliga puddingar, utan någon skum smak från protein.

Wzup2u
2015-08-17, 21:39
Ja. Alla proteinpulver sorter jag har smakat har varit tydligt märkbara att det är en dryck på proteinpulver. Det märks ju på långa vägar när man använder det, vare sig det är muffins, proteinpudding eller vanlig protein med vatten. Det är därför jag gillar dessa proteinpuddings produkterna för de smakar som vanliga puddingar, utan någon skum smak från protein.

???
menar du mjölksmak? *drool*

kulle
2015-08-19, 20:41
Nu är det rätt mkt off topic. Men angående smaken av protein:

Saxat från Wikipedia: "Umami som kallas "den femte smaken" skulle man kunna säga är smaken av protein."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Umami

Shqypnia
2015-08-20, 10:39
Såg inte denna i Citygross, vart köper ni den?

unsuspected
2015-08-20, 12:12
Såg inte denna i Citygross, vart köper ni den?

De har den i sortimentet på Citygross men oftast slut(Bromma). Även Willys har den men är 2kr dyrare.

RickeBiffenRik
2015-08-20, 18:09
Antagligen full med onaturliga sötningsmedel?

Wzup2u
2015-08-20, 19:31
Antagligen full med onaturliga sötningsmedel?

sötningsmedel är sötningsmedel... vad är onaturligt sötningsmedel?

PureWhey
2015-08-25, 17:31
Antagligen full med onaturliga sötningsmedel?


Vart kommer atomerna/molekylerna ifrån då?

Vivaldi
2015-08-25, 21:56
Vart kommer atomerna/molekylerna ifrån då?

:D

Som studerande inom molekylärbiologi finns det inget som stör mig mer än människor som håller på och skall bjäbba om e-ämnen och GMO utan att läsa på hur kroppen faktiskt interagerar med dem på cellulär nivå!

Ozziking
2015-08-25, 21:59
:D



Som studerande inom molekylärbiologi finns det inget som stör mig mer än människor som håller på och skall bjäbba om e-ämnen och GMO utan att läsa på hur kroppen faktiskt interagerar med dem på cellulär nivå!


Vilket innebär?? :D

xanton
2015-08-29, 09:25
De är inte ens prisvärda/goda.
Kvarg icas lågfett 0,2%? Sen häll i walden farms caramel sirap = win!

Shqypnia
2015-08-30, 09:34
De är sjukt goda måste jag säga! I synnerhet chokladsmaken!

shut teh face
2015-08-30, 12:51
Jag tycker de är godare än alla smaksatta kvarger som finns, dyra som attans men ... :)

Wzup2u
2015-08-30, 13:04
Jag tycker de är godare än alla smaksatta kvarger som finns, dyra som attans men ... :)

+1
Kvarg ö.h är ju ingen hit.

shut teh face
2015-08-30, 13:30
+1
Kvarg ö.h är ju ingen hit.
Den bästa är lindahls utan tillsatt socker med nötchokladsmak :) Men resten (utan socker) är rätt smaklösa tycker jag.

arogen
2015-08-30, 17:44
Den bästa är lindahls utan tillsatt socker med nötchokladsmak :) Men resten (utan socker) är rätt smaklösa tycker jag.

Hur är puddingen i konsistensen till skillnad med kvargen? Vill ju att det ska passa till min oatmeal haha! För övrigt håller jag med om Nötchokladen som är riktigt god. Gillar vanilj och Jordgubb/Rabarber med.

Gober
2015-08-30, 18:15
Overkligt äckliga skulle jag säga :d

Wzup2u
2015-09-03, 07:18
Hur är puddingen i konsistensen till skillnad med kvargen? Vill ju att det ska passa till min oatmeal haha! För övrigt håller jag med om Nötchokladen som är riktigt god. Gillar vanilj och Jordgubb/Rabarber med.

En pudding är ju en pudding & kvarg är ju kvarg, 2 olika konsistenser.

Men ska man hårddra det hela och skiter i proteinet kan man lyckas med att göra egen chokladpudding till små kalorier om kalorier är syftet vill säga.
Går ju även tillsätta vassle i egenvariant.

Men den här puddingen är god för att vara en köpte sett till kcal, protein & sockerhalt.

Pudzianovski
2015-09-11, 21:26
Overkligt äckliga skulle jag säga :d

Får nästan hålla med där.

Physiques
2015-09-13, 21:33
Den bästa är lindahls utan tillsatt socker med nötchokladsmak :) Men resten (utan socker) är rätt smaklösa tycker jag.

Sockerfria granatäpple är sjuktgod, prova den! Väldigt smakrik.

HMS Laestander
2015-09-13, 23:15
Sockerfria granatäpple är sjuktgod, prova den! Väldigt smakrik.

Förätit mig på den, men den var mycket bra fram tills dess. :)

arogen
2015-09-14, 05:13
Förätit mig på den, men den var mycket bra fram tills dess. :)

Jotdgubb/rabarber och kokos gillar jag också. Ser fram emot de nya smakerna idag! *drool*

shut teh face
2015-09-14, 11:40
Puddingarna är alltid slut på Ica här!! jag älskar dem

novanix
2015-09-16, 08:16
Puddingarna är alltid slut på Ica här!! jag älskar dem

Speciellt den förbaskat goda chokladsmaken...

Shqypnia
2015-09-16, 08:34
Chokladsmaken är alltid slut ja! Karamell dock.. Där är hyllan full!

dodie
2015-09-16, 09:06
Speciellt den förbaskat goda chokladsmaken...

Chokladsmaken är alltid slut ja! Karamell dock.. Där är hyllan full!

Det har varit slut på mitt ICA Maxi varje vecka nu senaste tiden, så jag frågade om det. Och han jag frågade sa att han trodde att dom hade stoppat försäljningen på chokladsmaken för att "dom hade hittat massa skit i den"... Låter mindre bra ;<

Shqypnia
2015-09-16, 09:08
Det har varit slut på mitt ICA Maxi varje vecka nu senaste tiden, så jag frågade om det. Och han jag frågade sa att han trodde att dom hade stoppat försäljningen på chokladsmaken för att "dom hade hittat massa skit i den"... Låter mindre bra ;<


Skillnaden (utöver smaken) lär ju inte vara stor mellan de?

dodie
2015-09-16, 09:18
Skillnaden (utöver smaken) lär ju inte vara stor mellan de?

Ne, jag vet. Tyckte det lät lite konstigt. Kan ju vart nån annan grej han tänkte på, men han sa iallafall om det satt en skylt med pris på hyllan så är det nånting som dom säljer, och att det kommer in mer. Men nu minns jag inte om det satt en skylt för bägge smakerna :smash:

NautilusMetoden
2015-09-16, 17:33
Det har varit slut på mitt ICA Maxi varje vecka nu senaste tiden, så jag frågade om det. Och han jag frågade sa att han trodde att dom hade stoppat försäljningen på chokladsmaken för att "dom hade hittat massa skit i den"... Låter mindre bra ;<

Jag tror inte det ligger något i det för jag har upplevt tvärtom. De senaste veckorna har jag sett flera ställen som har extra pris på dessa puddingar och jag har vräkt i mig ca 6~ st per vecka. Senast idag köpte jag chokladsmaken på extra pris i en Ica affär.

Nästan alla jag ätit har varit chokladsmak för flera ställen verkar inte ha haft karamellsmak alls. Choklad är ju den smak som finns överallt och har man tur hittar man karamell.


Det jag däremot har märkt är att vissa kan vara dålig blandade så när man öppnar förpackningen så ser den lite skuren ut, lite grynig. Rör man om ordentligt så brukar det försvinna fast jag dragit en eller två nitlotter där klumparna inte blandas om ordentligt så man får en ganska otrevlig konsistens.

Beemel
2015-09-17, 06:39
Jag tror inte det ligger något i det för jag har upplevt tvärtom. De senaste veckorna har jag sett flera ställen som har extra pris på dessa puddingar och jag har vräkt i mig ca 6~ st per vecka. Senast idag köpte jag chokladsmaken på extra pris i en Ica affär.

Nästan alla jag ätit har varit chokladsmak för flera ställen verkar inte ha haft karamellsmak alls. Choklad är ju den smak som finns överallt och har man tur hittar man karamell.

Det jag däremot har märkt är att vissa kan vara dålig blandade så när man öppnar förpackningen så ser den lite skuren ut, lite grynig. Rör man om ordentligt så brukar det försvinna fast jag dragit en eller två nitlotter där klumparna inte blandas om ordentligt så man får en ganska otrevlig konsistens.

Här är det tvärtom. Bara karamell ingen choklad. Tjejen gillar dessa puddingar och har varit och tjatat i flera ica butiker. Det vanligaste svaret hon får är att Ica köpte in ett tillfälligt billigt parti och att de inte tillhörde ordinarie sortiment. Vet inte om det är sant. Och eftersom jag själv inte äter skräpet så har jag inte orkat forska vidare i det.

Shqypnia
2015-09-17, 06:59
Jag tror inte det ligger något i det för jag har upplevt tvärtom. De senaste veckorna har jag sett flera ställen som har extra pris på dessa puddingar och jag har vräkt i mig ca 6~ st per vecka. Senast idag köpte jag chokladsmaken på extra pris i en Ica affär.

Nästan alla jag ätit har varit chokladsmak för flera ställen verkar inte ha haft karamellsmak alls. Choklad är ju den smak som finns överallt och har man tur hittar man karamell.


Det jag däremot har märkt är att vissa kan vara dålig blandade så när man öppnar förpackningen så ser den lite skuren ut, lite grynig. Rör man om ordentligt så brukar det försvinna fast jag dragit en eller två nitlotter där klumparna inte blandas om ordentligt så man får en ganska otrevlig konsistens.

Haha din hemstad måste vara Sveriges enda!

dodie
2015-09-17, 07:19
Ok, då är det nog bara så att dom är slut för att dom är så förbannat jävla goda :D

Eataz
2015-09-17, 07:30
Tycker båda smakerna är helt ok! Skönt med lite alternativ till kvargen. Men med tanke på priset så kanske 1 av 5 kvargar blir en pudding istället.

TomasB
2015-09-17, 15:59
Vafan, jag hade inte tänkt att köpa de där puddingarna men nu måste jag ju. Hälften säger att de smakar as, några att den är helt ok, och ett gäng hyllar den till skyarna! Blir inköp ikväll.

Gober
2015-09-17, 17:03
Angående puddingen så är det som så att den säljstoppades först pga "kvalitetsbrist" vilket kan betyda allt från salmonella till felmärkningar, mao så får kunderna sällan reda på vad som egentligen hänt (vilket kanske är lika bra det ;) ) ibland skiter mindre seriösa handlare i detta och låser upp varan och säljer den trots säljstoppet. Därefter inträffade solidarisk bristhantering vilket innebär att butikerna bara får beställa ett visst antal pga att det råder brist och därmed ska det räcka till alla.

Wzup2u
2015-09-17, 18:38
inköpt 4st idag choklad hela bunten.

TomasB
2015-09-18, 08:55
Första smakprovet i morse- kola. Förvånansvärt god. Såg ut som lämningen när mina hundar fått i sig något olämpligt men smakade riktigt bra!

Nackdel: kostar 16 spänn på min ICA maxi per burk.
Fördel: snabbt, smidigt och gott.

Ska ge mig på chokladen i morgon.

Edit: läste lite på innehållsförteckningen. Vad är "invertsocker"?

dodie
2015-09-18, 09:28
Första smakprovet i morse- kola. Förvånansvärt god. Såg ut som lämningen när mina hundar fått i sig något olämpligt men smakade riktigt bra!

Jag köpte hem några kola igår, och tog en då. Den var också sjukt lös, det har inte hänt mig innan. Jag undrar om den blir så om den inte har stått i kylen kanske? Ska testa en igen senare och se om det är någon skillnad när den är väl kyld.

StarkaUlf
2015-09-18, 09:33
Ett tips: Skaka den lite snabbt innan ni öppnar den. Då blir konsistensen som den ska vara varje gång.

Gpajpen
2015-09-19, 10:37
Choklad är så brutalt god. Knäcker upp 4st i en skål och känner mig som ett lyckligt barn igen. Tillochmed godare än riktig chokladpudding OCH 80 (!) g protein, för bra för att vara sant?

Thebe
2015-09-19, 11:02
Choklad är så brutalt god. Knäcker upp 4st i en skål och känner mig som ett lyckligt barn igen. Tillochmed godare än riktig chokladpudding OCH 80 (!) g protein, för bra för att vara sant?

haha ja låter nästan som det. Börjar också känna att jag vill prova dessa, men inte hittat där jag brukar handla.

Någon här som är känslig mot laktos som provat? Blev det kaos i magen efter eller gick det bra?

TomasB
2015-09-21, 15:43
Chokladen var lika god den.
Ärligt talat är jag frälst. De smakar brutalt bra (för att vara protein).

Så, vad är haken? Det är lite för bra för att vara sant. Minns när jag gjorde proteinpannkakor och läste att folk skrev att de var lika goda eller godare än vanliga. Bah, dummaste jag läst. Men dessa är inte alls långt från en riktig chokladpudding eller kola-dito.

Carlo Fatface
2015-09-21, 16:51
Gillar de här skarpt med,speciellt karamellen.Kom på mig själv med att jag hivat i ett par i korgen slentrianmässigt tillsammans med keso,kvarg och äggvita varje gång jag handlat de senaste gångerna.

Shqypnia
2015-09-21, 18:15
Hittade ÄNTLIGEN chokladsmaken igen! Köpte resterande fyra som var kvar. Den tar slut så himla snabbt!

LunaSpice
2015-09-21, 18:20
Hittade ÄNTLIGEN chokladsmaken igen! Köpte resterande fyra som var kvar. Den tar slut så himla snabbt!

Den har blivit återkallad pga kvalitetsbrist. Den är åter ute i handeln nu. Köpte 6 st idag på ICA Maxi i Jönköping. :D

Beemel
2015-09-22, 05:12
Enligt han som köper in dessa på ica där jag handlar så handlade bristen helt enkelt på att efterfrågan var enormt mycket större än förväntat. Han hade inte hört någonting om kvalitetsproblem. Vem som har rätt vågar jag inte svara på dock. Men det verkar helt klart finnas motstridiga uppgifter.

LunaSpice
2015-09-22, 11:03
Enligt han som köper in dessa på ica där jag handlar så handlade bristen helt enkelt på att efterfrågan var enormt mycket större än förväntat. Han hade inte hört någonting om kvalitetsproblem. Vem som har rätt vågar jag inte svara på dock. Men det verkar helt klart finnas motstridiga uppgifter.

Precis. Som någon annan skrev i tråden tidigare så kan "kvalitetsbrist" vara allt från salmonella, felmärkning eller lagerbrist hos producenten. :)

Korash
2015-09-22, 11:05
Har ej hittat dessa någonstans i Solna/Sundbyberg på sistone :(

Gober
2015-09-22, 11:07
Enligt han som köper in dessa på ica där jag handlar så handlade bristen helt enkelt på att efterfrågan var enormt mycket större än förväntat. Han hade inte hört någonting om kvalitetsproblem. Vem som har rätt vågar jag inte svara på dock. Men det verkar helt klart finnas motstridiga uppgifter.

Bristen handlar just NU om produktion i relation till efterfrågan. Men produkten var ett tag stoppad pga "kvalitetsbrist" så är det med det och det vet jag.

Knauser
2015-09-22, 16:04
Provade Caramel idag. Kan va bland det äckligaste jag har smakat..

Xead
2015-09-22, 16:23
Provade Caramel idag. Kan va bland det äckligaste jag har smakat..

Caramel var grisig, ja. Chokladen, däremot, var faktiskt riktigt god :).

Beemel
2015-09-23, 06:24
Ännu ett exempel på hur meningslöst det är att jämföra smak. =)
Jag kan inte påstå att jag gillar någon av dem, men om caramell smaken gick iallafall att få i sig utan att kväljas.
Tjejen däremot är helt frälst på chokladsmaken.