handdator

Visa fullständig version : Komplicerat schema.


viringer
2015-08-09, 14:06
Tja, mina mål just nu är 1. Att öka mycket i styrka för framtida muskelökningar och 2. Att få större triceps under samma gång som detta.

Vill därför böja 4 gånger i veckan och träna triceps 3 gånger, jag har bra gener för detta och återhämtar mej oftast väldigt snabbt.

Skulle därför vilja ha lite förslag från någon erfaren, på hur schemat skulle kunna se ut. Jag är medveten om att jag behöver ha olika inriktade pass med tanke på hur ofta jag kommer köra tex böj. Tänkte att 2 av passen i böj ska vara inriktade på att specifikt öka i stykra och 2 lättare.

Ökar väldigt enkelt när jag väl försöker så tror jag skulle klara ett tufft schema. Problemet är bara hur det ska sitta ihop för att jag ska få in dom andra sakerna nog ofta också för att inte tappa helt i dom medans.

Rabiat
2015-08-09, 15:07
Hur ofta kan du träna? Ska du få in triceps tre gånger får du antingen köra halvkropp sex dagar i veckan med lite extra böj en dag, eller träna push/pull mån, ons, fre och ben tis, tor. Det blir då två pass mån, ons, fre. Så lägger du in lätta böj på två av morgonpassen.

Jag tvivlar dock på att du fixar det rent fysiskt någon längre period, då mitt intryck är att du är ganska ny, och en rivstart är då sällan bra.

viringer
2015-08-09, 15:57
Gymmat 1.5 år så ja rätt ny, men 160 mark, 130 böj och ja cirka 80 i smalbänk så borde gå, speciellt så bra som jag återhämtar mej.