handdator

Visa fullständig version : Vad blir ni "äcklad" av?


Arrival
2015-08-08, 18:38
Jag pratade med en kompis om detta då han tyckte att jag inte tål så mycket och att han tål i princip allt. Tänkte kolla hur andra tänker. :)

Fluga på mat - äter du den?
Tappat mat på golv/mark - äter du den?
Äter du något med händerna efter en lång arbetsdag utan att tvätta händerna?
Tar du någon i hand som har nyst i handen?
Använder du exempelvis solglasögon som tappats i toaletten eller slänger du den?

Finns annat också, kommer ihåg dessa just nu...

King Grub
2015-08-08, 18:40
1. Ja. Inte flugan, men maten.
2. Hemma, ja. Mitt golv är så rent att man kan äta direkt från det. Ingen annanstans.
3. Nej.
4. Inte om jag vet att han just nyst i handen.
5. Är det min toalett och den är spolad och ren, ja. Absolut ingen annanstans.

Yes
2015-08-08, 18:45
1. Ja.
2. Hemma, ja.
3. Om jag suttit inne på kontoret hela dagen är det lugnt. Har jag varit hemma hos Tjackis-Charlie så, nej.
4. Nej.
5. Nej.

Bärsärk
2015-08-08, 19:00
Kul angående flugan, hittade en död fluga i buffén på en kinakrog här i stan jag hade typ ätit allt nästan trodde var något som hörde till men sen såg jag att den hade vingar och var att det var en fluga.

Jag åt ett lass till.

Jag skulle inte ta någon i handen som precis nyst jag tar i regel inte folk i handen överhuvudtaget.

Quint
2015-08-08, 19:01
1. Petar bort flugan och äter upp maten

2. Beror helt på, något "hårt" jag kan skölja av som tappats på städat golv, visst, men t.ex en klick glass, oavsett hur rent golvet ser ut, kommer jag aldrig skopa upp och äta.

3.Sitter framför min dator på jobbet hela dagarna, så för mig är en arbetsdag inte skild från en helgdag när det gäller renhet på händerna, tvättar väldigt sällan händerna före jag äter med dem.

4. Aldrig varit med om en situation där någon nyser sig i handen precis före de vill skaka hand med mig, men om det skulle inträffa skulle jag nog undvikit handskakning.

5. Aldrig förstått hur folk gör för att tappa saker i toaletten, så aldrig behövt fundera på saken, men det skulle antagligen bero på ett antal saker: hur dyrt det är att ersätta, var/hur saken i fråga används och kanske framför allt, huruvida toaletten spolats sedan den senast användes.

Olegh
2015-08-08, 19:03
1. Ja
2. Kanske
3. Ja, om det råkar bli så
4. Nej (extremt osannolikt scenario, krävs en riktig syltskalle för att räcka fram näven efter att just ha nyst i den. Vem fan nyser ens i handen? Armvecket ffs)
5. Använder inte solglasögon, tappar inte grejer i toaletten.

Jag är nog ganska äcklig av mig, samtidigt så noterar jag en jävla massa "äckel" som inte verkar störa andra. Även om något stör mig så pjoskar jag inte och gnäller utan gör vad som måste göras.

Andy.da.wohoo
2015-08-08, 19:31
1. Ja. Inte flugan, men maten.
2. Hemma, ja. Mitt golv är så rent att man kan äta direkt från det. Ingen annanstans.
3. Nej.
4. Inte om jag vet att han just nyst i handen.
5. är det min toalett och den är spolad och ren, ja. Absolut ingen annanstans.

+1

mangemani
2015-08-08, 19:56
1. flugan kan landa på maten hur mycket den vill, maten äts.
2. beror på vad det är för mat, är det ett rått ägg tex så skyfflar jag inte upp och steker det precis, men är det tex en jordgubbe, någon annan frukt eller någon macka, ja. brukar vara hyfsat rent på golvet här.
3. gör inte de flesta det? typ på rasten på jobbet tex? tror inte jag har sett en enda på alla platser jag varit på som först tvättar händerna innan de använder händerna till att käka något.
4. nej
5. är ju bara att tvätta dem så är de ju som nya typ.

Wzup2u
2015-08-08, 20:00
1. Maten äter jag upp efter att ha tagit bort flugan.
2.Beror på vilket golv...
3. Nej.
4. Nej.
5. Ja, jag sköljer av dem med diskmedel och vatten ur kranen, är det dock en mer ostädad och äckligare toalett så kastar jag ev brillorna om de är billiga, är det mina äkta porsche brillor tvättar jag av dem i detta fall också.

KlopFer
2015-08-08, 20:04
Satt och sippade på mitt kaffe häromdagen. Lagom när jag kom till botten och skulle suga i mig den sista slurpen så upptäcker jag något klumpaktigt med fötter och jag bara spotta rakt ut.

Jag analyserade inte vad det var för djur men såg ut som en tusenfoting fast ändå inte. Jävligt vidrigt och jag klarar knappt dricka kaffe utan att undersöka koppen grundligt och håller den under uppsikt :D

Saatan
2015-08-08, 20:08
Jag pratade med en kompis om detta då han tyckte att jag inte tål så mycket och att han tål i princip allt. Tänkte kolla hur andra tänker. :)

Fluga på mat - äter du den?
Tappat mat på golv/mark - äter du den?
Äter du något med händerna efter en lång arbetsdag utan att tvätta händerna?
Tar du någon i hand som har nyst i handen?
Använder du exempelvis solglasögon som tappats i toaletten eller slänger du den?

Finns annat också, kommer ihåg dessa just nu...
Äter inte ens maten under dödshot.
Beror på.
Aldrig i livet.
Definitivt inte.
Går väl att tvätta jättenoga så lite meh.

Fan vad äckliga vissa människor ändå är. Förvånande.

billmaier
2015-08-08, 20:12
1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Ja
5. Ja

Förvånad över hur fjolliga människor är. Lite bakterier är bra för immunförsvaret.

delta_mats
2015-08-08, 22:34
Jag pratade med en kompis om detta då han tyckte att jag inte tål så mycket och att han tål i princip allt. Tänkte kolla hur andra tänker. :)

Fluga på mat - äter du den?
Tappat mat på golv/mark - äter du den?
Äter du något med händerna efter en lång arbetsdag utan att tvätta händerna?
Tar du någon i hand som har nyst i handen?
Använder du exempelvis solglasögon som tappats i toaletten eller slänger du den?

Finns annat också, kommer ihåg dessa just nu...

1. Ja, men har den legat där en stund petar jag nog bort ett lager av maten.
2. Ja om det är hemma hos mig.
3. Nej. Tvättar alltid händerna när jag kommer hem tex. Alltid efter jobb såklart.
4. Nej.
5. Jo. Hade självklart tvättat av dem med tvål och vatten efteråt.

micke81
2015-08-09, 12:03
Ja

Huungg
2015-08-09, 13:27
Nej på allt!

Henchman
2015-08-09, 17:43
Om man i den allra svinigaste toaletten tappar sin seamaster aqua terra, slänger man den också då?

Wzup2u
2015-08-09, 20:30
Om man i den allra svinigaste toaletten tappar sin seamaster aqua terra, slänger man den också då?

Om killen/tjejen har fett med stålar, så spolar hen ner skiten och köper en ny i klockbutiken på vägen till lyxrestaurangen.

Tolkia
2015-08-09, 21:35
Mina morföräldrar hade lantbruk med djur; det är nu ganska länge sedan och flugsaneringen inskränkte sig till klisterremsor i ladugården, flugsmällor och (för inomhus) att inte ha dörren stående öppen i onödan. Jag är ganska obrydd om enstaka flugor promenerande över maten efter det; äter väl inte intill gödselhögen dock, av mer än det skälet.

VoDaresVins
2015-08-10, 12:57
1. Ja.
2. Fast konsistens som tappas hemma, ja. Annars knappast.
3. Spontana svaret är nej, men då ja tänker på saken stämmer det inte riktigt eftersom jag inte per rutin tvättar händerna på jobbet innan jag äter.
4. Jag skulle inte initiera en handskakning, men skulle knappast lämna en utsträckt hand oskakad. Såvida inte nån nyser och sen sträcker fram handen för då kan det skämtas bort.
5. Troligen ja efter tvätt. Inte på allmän toa eller bajamaja.

Fast allmänt är jag mest äcklad av toarelaterade "situationer". Tidningar jag ser bredvid en toa skulle jag inte röra.*spy*
Försöker även lära övriga i famljen att hålla bort surfplattor och telefoner från toan, men har bara lätt till en "när katten är borta" situation.

Arrival
2015-08-10, 16:56
Fast allmänt är jag mest äcklad av toarelaterade "situationer". Tidningar jag ser bredvid en toa skulle jag inte röra.*spy*
Försöker även lära övriga i famljen att hålla bort surfplattor och telefoner från toan, men har bara lätt till en "när katten är borta" situation.

Usch, fy, blir också äcklad av sådant. Det sägs ju att surfplattor och mobiltelefoner är smutsigare än toalettstolar. :)

Tycker att det är bra om man brukar rengöra plattan och telefonen med en sådan där desinfektionsduk. Dom är ju lite fuktiga och tar bort bakterier. Ganska bra faktiskt...

Bärsärk
2015-08-10, 18:23
1. Ja.
2. Fast konsistens som tappas hemma, ja. Annars knappast.
3. Spontana svaret är nej, men då ja tänker på saken stämmer det inte riktigt eftersom jag inte per rutin tvättar händerna på jobbet innan jag äter.
4. Jag skulle inte initiera en handskakning, men skulle knappast lämna en utsträckt hand oskakad. Såvida inte nån nyser och sen sträcker fram handen för då kan det skämtas bort.
5. Troligen ja efter tvätt. Inte på allmän toa eller bajamaja.

Fast allmänt är jag mest äcklad av toarelaterade "situationer". Tidningar jag ser bredvid en toa skulle jag inte röra.*spy*
Försöker även lära övriga i famljen att hålla bort surfplattor och telefoner från toan, men har bara lätt till en "när katten är borta" situation.

Finns ingenstans på en tidning vad jag vet där bakterier kan "frodas" och växa.

awesomooo
2015-08-10, 18:56
Ne jag kommer inte slänga mina Ray Bans bara för att jag tappar dom i toaletten, det går ju faktiskt att spola av och göra dom rena igen.

Något som gör mig äcklad är att se utvecklingsstörda äta, förlåt, jättehemskt att säga en sån sak men när man avnjuter en fantastisk måltid och man ser någon längre bort som inte är helt 100 sitta och dregla ut maten igen blir man faktiskt äcklad.

VoDaresVins
2015-08-10, 19:38
Finns ingenstans på en tidning vad jag vet där bakterier kan "frodas" och växa.

Jag borde kanske vara mera uppriktig med mina värdar när jag ser en sån toa: - Är det bara jag som brukar stå och kissa på er toa?
Om ja vore en klottpelle skulle ja sitta men ja e värsta prickskytten.

muddler
2015-08-10, 23:01
Ja på första, resten nej.

svag74
2015-08-11, 08:38
1. George åt flugan istället :D

3roScJxhOfw

What do I do? What can happen? :laugh:

agazza
2015-08-11, 09:58
Golddiggers.

OBS, orkade inte läsa OP.

Bärsärk
2015-08-11, 10:10
Jag borde kanske vara mera uppriktig med mina värdar när jag ser en sån toa: - Är det bara jag som brukar stå och kissa på er toa?
Om ja vore en klottpelle skulle ja sitta men ja e värsta prickskytten.

Aha, du menar att folk lägger tidningarna precis under toaletten? Det låter inte som något jag hade tagit i heller nej. Själv har jag mina på en hylla, och sitter även ner när jag pissar.

VoDaresVins
2015-08-11, 13:16
Aha, du menar att folk lägger tidningarna precis under toaletten? Det låter inte som något jag hade tagit i heller nej. Själv har jag mina på en hylla, och sitter även ner när jag pissar.

Jo det är nog de som jag reagerat på. Övriga kan jag nog tänka mig röra vid behov, men är inte helt ok med att dom är där i alla fall. :)