handdator

Visa fullständig version : Diet Pro - Fördelning kasein/vassle


Määng
2015-08-08, 13:38
Har mailat företaget i fråga men det tar väl ett tag att få svar när det är helg så jag provar här också. Någon som vet fördelning vassle/kasein på nämnda produkt?

Määng
2015-08-08, 13:56
Det kanske finns flera med samma namn men det är star nutrition.

EnergiÖverskott
2015-08-08, 14:02
De flesta kasein/vassle-blandningar är i princip alltid mellan 70-80% Kasein och 20-30% vassle, så räkna med de siffrorna ungefär. Några procent hit och dit lär göra föga skillnad i något som helst syfte.

Määng
2015-08-08, 14:04
De flesta kasein/vassle-blandningar är i princip alltid mellan 70-80% Kasein och 20-30% vassle, så räkna med de siffrorna ungefär. Några procent hit och dit lär göra föga skillnad i något som helst syfte.

Okej. Fast nu när jag kollar är jag inte säker på att det är en blandning överhuvudtaget. Antog bara det eftersom det ska föreställa en måltidsersättare.

Kan man utgå ifrån att det är en blandning om det står så här i innehållsförteckningen?

"Mjölkproteinblanding (vassleproteinkoncentrat,vassleproteinisolat, micellärt kasein, hydrolyserat vassleprotein (optipep))"

vicarious
2015-08-08, 14:13
Ingredienserna brukar stå i ordning med den som det förekommer mest av först, så det borde innebära att det är mer vassle än kasein i den där produkten.

ddr
2015-08-08, 14:31
70:30 fördelning mellan Vassle:Kasein är som tidigare sagt en "klassiker" (rent generellt iaf) medan det omvända gäller för en Kasein:Vassle-produkt. (Bortsett från helmjölksprotein då som är 80:20 Kasein:Vassle). :)