handdator

Visa fullständig version : PWO , Agamatine och Citruline Malate


Brolle81
2015-08-07, 13:25
Börja gymma i Januari efter ett allt för långt uppehåll. Dom 3-4 första månaderna ökad man konstant i vikt och ork kändes det som men nu börjar det dala ut. Ja beställde därav hem PWO från Self Omninutrionen vid namn Xtreme Muscle Speed samt Agamatine och Citruline Malate från Swedish Supplements.

Jag började i måndags med detta och har inte ändrat kosten utöver det vanliga utan kör min 5-6 måltider per dag bestående av samma saker och ett total intag på 1900kcal per dag då.

Tog i måndags det 40 minuter innan träning och det tog inte många minuter innan man kände en kliande / pirrande känsla i hela kroppen. Om jag fick mer driv eller inte är relativt oklart tycker dagsformen för tillfället är väldigt upp och ner. Men knappt 2 timmar efter intag så blir magen kaos typ inte värk men akut behov av ofint utryck men panik skitnöd rent utav sagt. Har tränat tis-ons-tors och idag med med samma dos av alla tre tillskottet och samma dilemma varje dag inom nästintill exakt samma tidspann är det standard ?

Eller är det bara för att man blandar alla tre som denna företeelse orsakas ?

Orken ökar ju en aning nu efter fem dagar testande kan jag tycka kanske inte i form av högre vikt men iaf ett par till reps är möjliga även med mindre om nästintill ingen vila mellan sets.

Har innan bara kört protein pulver samt kreatin och EAA och inga bekymmer med något av det och är inte vad jag vet allergisk mot något specifikt för att utesluta spekulation.

KeBaBaLf
2015-08-08, 11:05
Börja gymma i Januari efter ett allt för långt uppehåll. Dom 3-4 första månaderna ökad man konstant i vikt och ork kändes det som men nu börjar det dala ut. Ja beställde därav hem PWO från Self Omninutrionen vid namn Xtreme Muscle Speed samt Agamatine och Citruline Malate från Swedish Supplements.

Jag började i måndags med detta och har inte ändrat kosten utöver det vanliga utan kör min 5-6 måltider per dag bestående av samma saker och ett total intag på 1900kcal per dag då.

Tog i måndags det 40 minuter innan träning och det tog inte många minuter innan man kände en kliande / pirrande känsla i hela kroppen. Om jag fick mer driv eller inte är relativt oklart tycker dagsformen för tillfället är väldigt upp och ner. Men knappt 2 timmar efter intag så blir magen kaos typ inte värk men akut behov av ofint utryck men panik skitnöd rent utav sagt. Har tränat tis-ons-tors och idag med med samma dos av alla tre tillskottet och samma dilemma varje dag inom nästintill exakt samma tidspann är det standard ?

Eller är det bara för att man blandar alla tre som denna företeelse orsakas ?

Orken ökar ju en aning nu efter fem dagar testande kan jag tycka kanske inte i form av högre vikt men iaf ett par till reps är möjliga även med mindre om nästintill ingen vila mellan sets.

Har innan bara kört protein pulver samt kreatin och EAA och inga bekymmer med något av det och är inte vad jag vet allergisk mot något specifikt för att utesluta spekulation.

Är inte ovanligt att folk får problem med magen av pwo. Är antagligen det höga koffeinintaget i pwo:n som ställer till det. Antar att du inte är van kaffedrickare?

Rabiat
2015-08-08, 12:05
Niacin kan ge taskig mage, och det finns i din PWO.

Brolle81
2015-08-08, 16:22
Är inte ovanligt att folk får problem med magen av pwo. Är antagligen det höga koffeinintaget i pwo:n som ställer till det. Antar att du inte är van kaffedrickare?

Kontors arbetare så 7-8 koppar kaffe om dagen i snitt.

Brolle81
2015-08-08, 16:23
Niacin kan ge taskig mage, och det finns i din PWO.

Åh fasen då ska jag se om jag hittar en utan niacin nästa gång .

Kischen
2015-08-25, 12:38
Åh fasen då ska jag se om jag hittar en utan niacin nästa gång .

Aldrig hört att niacin i en så liten dos skulle ge toalettbesök men å andra sidan finns det ofta flera saker i en pwo som kan ge den effekten, och större chans när man blandar ämnen.

Brolle81
2015-08-25, 12:45
Aldrig hört att niacin i en så liten dos skulle ge toalettbesök men å andra sidan finns det ofta flera saker i en pwo som kan ge den effekten, och större chans när man blandar ämnen.

Kan vara , hursomhelst så är snart PWO burken slut. Agamatine och Citruline mix utan PWO´n ger inte samma symptom för min del iaf. Kan ju vara koffein halten med kanske trots att jag normalt snittar 3-5 koppar om dagen kaffe. Får se om jag ger mig i kast att prova en annan modell direkt efter denna eller om jag låter bli. Är ju ingen super differens överlag i ork anser jag nu när jag kört i 3 veckor.

Rabiat
2015-08-25, 13:36
Aldrig hört att niacin i en så liten dos skulle ge toalettbesök men å andra sidan finns det ofta flera saker i en pwo som kan ge den effekten, och större chans när man blandar ämnen.

Vanligtvis inte, men dels kan man vara överkänslig och dels kan det vara en kombination även med saker som inte finns i PWO:n. T.ex niacin från andra källor, eller rökning (mängder av milt laxerande ämnen i en cigg), eller en mage som är känslig för andra saker också och därför är överkänslig :)

StarkaUlf
2016-12-11, 16:51
Ni som kör citrulline, märker ni någon positiv effekt till intervaller?

Donkens
2016-12-12, 04:09
Ni som kör citrulline, märker ni någon positiv effekt till intervaller?

Provade det idag för första gången, mixade ihop det med mitt EAA.
Gav en lemonadaktig smak och kände mig en gnutta mer utålig mellan supersetsen. 7 g körde jag på.

bigjepp
2016-12-15, 09:28
Agmatine rasar min mage på..