handdator

Visa fullständig version : Benvärmare


spoonchest
2015-08-06, 21:59
Mina benvärmare har gett upp och tänkte att det skulle vara kul att leta efter lite kvalitet i de nya. Hittade några som ska vara IPF-godkända och av högsta kvalitet, men tyckte det lät så jäkla dyrt med 759kr.
Ni som använder dyrare benvärmare, tycker ni de är värda de extra pengarna?
Hur länge håller de med normalt slitage genom tvätt och träning?

MtotheM
2015-08-07, 00:10
Om det ska vara IPF godkänt så är det nog SBD, eller Titan Yellow Jacket (inte använt men hört mycket bra om dom) som gäller. Har haft mina SBD i snart 2 år och skicket är i princip som ett par nya bortsett från att dom blev lite slappare första månaden, men därefter har hållt i sig. Dom har används nästan varje dag. Har bara handtvättat kanske 10 gånger men det verkar inte ha påverkat och tycker inte man behöver tvätta allt för ofta. Aldrig sett ett par slitna SBD.

Huungg
2015-08-07, 00:16
Var jätterädd om mina sbd första månaderna. Vågade inte tvätta dem. När de tillslut luktade förjääävligt började jag handtvätta dem. Men det var ett jävla project att fylla upp en balja varje gång bara för att tvätta dem, så jag chansade och slängde in dem i tvättmaskinen med övrig tvätt. Har nu maskintvättat dem kanske fem gånger och de är precis som nya. Möjligen något lättare att dra på sig av allt sköljmedel.

spoonchest
2015-08-07, 06:59
Blev ett par SBD. Ska bli intressant att jämföra mot vad jag hade tidigare. (Ett par SOC från Clas ohlsson för 199kr.) De var så slut att de inte ens satt kvar runt knät passet ut.

Paperbasket
2015-08-07, 07:46
Uppdatera gärna med hur de känns/storlek/passform.

Varit sugen på ett par SBD länge nu.

Johan.S
2015-08-07, 08:22
Dom här är annars riktigt bra! Haft mina i flera år och dom funkar fortfarande bra :thumbup:

https://www.schiek.com/1140.html

Kan dock inte svara på om dom är IPF godkända.

PureWhey
2015-08-07, 11:06
Får ni bort lukten ur era sbd? Mina luktar förjäkligt fast jag tvättar.

unsuspected
2015-08-07, 11:50
Har hört att man kan koka de istället för att tvätta

danime
2015-08-07, 12:15
Får ni bort lukten ur era sbd? Mina luktar förjäkligt fast jag tvättar.

Nu har jag förvisso inte SBD, utan Rehband, men jag ser till att tvätta dem i handfatet efter varje pass de använts, med bara vatten dvs. Men det kanske du gör? Annars har jag bara kört mina i tvättmaskinen kanske 2-3 gånger.

Visst luktar de en del under passet/när man tagit av, men annars tycker jag inte det är så farligt. Polare har mest klagat på mina wrist-wraps faktiskt.

MtotheM
2015-08-07, 12:19
Får ni bort lukten ur era sbd? Mina luktar förjäkligt fast jag tvättar.

Ja. Brukar fylla upp ett djupare tvättställ med vatten och knåda värmarna ordentligt (vattnet brukar bli helt grått och ogenomskinligt då :D ). Sedan skölja av dom så slutar dom lukta. Annars kan du kanske prova hälla lite ättika i vattnet så att bakterierna dör.

spoonchest
2015-08-07, 12:52
Jag brukar tvätta sura rashguards i ättika och vatten. Låt dem ligga i blöt i typ tolv timmar, och kör i tvätten som vanligt och se vad som händer.

spoonchest
2015-08-07, 12:54
Dom här är annars riktigt bra! Haft mina i flera år och dom funkar fortfarande bra :thumbup:

https://www.schiek.com/1140.html

Kan dock inte svara på om dom är IPF godkända.
Det var inget krav. Men jag tänkte att det sa något om kvaliteten eller nåt eftersom de skyltade så stolt med det.

Tyrwing
2015-08-07, 13:03
Om det ska vara IPF godkänt så är det nog SBD, eller Titan Yellow Jacket (inte använt men hört mycket bra om dom) som gäller. Har haft mina SBD i snart 2 år och skicket är i princip som ett par nya bortsett från att dom blev lite slappare första månaden, men därefter har hållt i sig. Dom har används nästan varje dag. Har bara handtvättat kanske 10 gånger men det verkar inte ha påverkat och tycker inte man behöver tvätta allt för ofta. Aldrig sett ett par slitna SBD.

Då har du inte sett mina. :D Råkade dra sönder dem av misstag i ett marklyft med vass stång...

rolf
2015-08-07, 17:40
Får ni bort lukten ur era sbd? Mina luktar förjäkligt fast jag tvättar.

Bakpulver :thumbup:

Jona
2015-08-08, 00:24
Jag har nyss köpt shorts i neopren pga ond höft. Undrar hur dom kommer lukta :D

Samiul Alam
2015-08-09, 14:11
Haft mina SBDs i ca. 3 månader nu. Inte behövt tvätta dem ännu. De känns tajtare än när jag köpte dem. :d

Ni som tvättat, hur fort torkar era sleeves?

Huungg
2015-08-09, 14:34
Haft mina SBDs i ca. 3 månader nu. Inte behövt tvätta dem ännu. De känns tajtare än när jag köpte dem. :d

Ni som tvättat, hur fort torkar era sleeves?

Tvättar mina kl 22 och de är torra när jag använder dem dagen efter vid 18-tiden.
Men om jag glömmer dem i väskan svettiga, så är de fortf blöta när jag använder dem två dagar senare :D

ViktorC
2015-08-09, 16:19
Tvättar mina kl 22 och de är torra när jag använder dem dagen efter vid 18-tiden.
Men om jag glömmer dem i väskan svettiga, så är de fortf blöta när jag använder dem två dagar senare :D

Hahah detta har man gjort nån gång, så jävla vidriga att dra på sig då *spy*

spoonchest
2015-08-10, 18:04
Uppdatera gärna med hur de känns/storlek/passform.

Varit sugen på ett par SBD länge nu.

Första passet med dem idag. Passformen var bra, och jag förstår varför ett par från SBD kostar 4ggr så mycket som knävärmarna från Clas Ohlson. De är nämligen 4ggr bättre om inte mer. Det är allt jag har att säga om dem. Men hållbarheten verkar vara minst det tiodubbla jämfört mot dem från Clas Ohlson om man ska tro föregående talare.