handdator

Visa fullständig version : Fettförbränningspreparat??? Hjälp!


sassy85
2004-04-09, 11:37
Hejsan!
Jag är en nybörjare inom styrketräning och allt som det innebär. Och jag vill gärna gå ner en 20kg och vill gärna ha hjälp om vad det finns för preparat som kan hjälpa mig med det.

Har hört talas om preparat som t ex. Pyruvate, Tonex, Cla villka erfarenheter har ni av dessa eller andra?

:confused:

King Grub
2004-04-09, 11:43
Preparaten är: rör på dig mer och ät mindre/bättre. 20 kilos övervikt kommer inte att påverkas nämnvärt av preparaten du nämnde; det är kost och träning som behöver styras upp. När du har det allra lilla sista som du vill ha bort kan det vara värt att tänka på, men det finns 99 saker som du bör ha koll på, innan du ens behöver tänka på fettförbrännande preparat.

Latmasken
2004-04-09, 12:21
Kan du inte dela med dig av dom där 99 sakerna?

ReQard
2004-04-12, 01:47
jag kan få gratisprover på saker så man skiter ut fettet, in diarré form!

King Grub
2004-04-12, 05:24
Originally posted by ReQard
jag kan få gratisprover på saker så man skiter ut fettet, in diarré form!

Nej, det kan du inte. ;)

Prankie
2004-04-12, 08:14
Haha, ska ni knappra massor fatblocker, carbblocker. Sluta med skita flygande diareé. :D

Vad jag vet så finns det inga preparat som fungerar bra som det är mycket vikt det handlar om. Träna rätt, äta rätt, vila rätt är första steget innan man behöver funderar på det lilla extra pushet som inte alls är värt sina pengar.

Callister
2004-04-12, 09:52
Det finns inga magiska piller som kan bränna fett åt dig. Däremot finns det några preparat som kan låta dig bränna mer fett när du väl tränar! De som är mest effektiva är de som innehåller guarana, vilket är en ört som är mycket rik på koffein. Koffein finns även naturligt i kaffe och te och har den enastående förmågan att frisätta fett från dina fettdepåer. Det gör att mer fett kan transporteras från dina fettreserver till de arbetande musklerna, där fettet kan användas som bränsle och förbrukas. Det gör att fettförbränningen blir mer effektiv, samtidigt som koffeinet gör dig pigg så att du orkar träna lite längre och lite hårdare. Doseringen av koffein, i form av guarana, är lämpligtvis 100-200 mg, beroende på hur känslig du är för det. Ett annat hett tillskott som kommit till Sverige ganska nyligen är pyruvat, vilket är ett ämne som bildas naturligt när du äter kolhydrater. När du äter pyruvat tror kroppen därför att du har ätit mer energi än vad du egentligen har och bränner därför mer fett än vad som ann ars vore möjligt. Dock kommer fettförbränningen bara bli riktigt effektiv om du tar pyruvatet ca en timme före din träning. Det är ganska dyrt eftersom du måste använda minst 3-5 gram pyruvat/tillfälle för en riktig effekt. Tillskott som påstås ge ökad fettförbränning, men inte gör det är karnitin, kolin och inositol. Dessa kan du glömma!
// Paulun

aliquis
2004-04-12, 18:35
Varför skulle de med guarana vara effektivast? effekten är väl precis densamma som för koffein fast det krävs 10ggr mer guarana och det är en ört som är mycket dyrare än rent koffein...

Dessutom lär ju effedrin, amfetamin m.fl. vara effektivare...

Prankie
2004-04-12, 22:44
ECA kur

Trance
2004-04-12, 23:05
Salmonella, ulcerös colit/crohns osv brukar vara grymt när man vill minska vikt.

Seriöst dock så är det att lägga om livstil som gäller, finns inga mirakel piller.

NiHa
2004-04-14, 15:50
Det finns riktigt bra piller för att bränna fett t ex levaxin, he he. Nej, skämt åsido, det är ajabaja Grunderna i all fettförbränning gäller oavsett piller, finns inga genvägar. Morgonpromenader, låga insulinnivåer, kaloriunderskott samt träning för att behålla styrka vilket gör att kroppen "behöver" viss mängd muskelmassa.:nono:

z_bumbi
2004-04-14, 17:03
Originally posted by Trance
crohns osv brukar vara grymt när man vill minska vikt.


Jo ibland så men sen får man trevligt kortison som gör att man går åt andra håller fast utan de muskler man hade innan. :/

nordland
2004-04-14, 21:12
Amfetamin är grymmt!!!!!....... Man blir HIV-hård på nolltid.........
Klart bästa fettförbrännaren.............. NOT.............

charmed
2004-04-25, 14:46
Originally posted by nordland
Amfetamin är grymmt!!!!!....... Man blir HIV-hård på nolltid.........
Klart bästa fettförbrännaren.............. NOT.............


Mjae man kan juh inte förneka amfetamin funkar som en jävulsk fettförbrännare men hur moget är det att käka det? ^^

Och ephedra/effedrin kan man inte rekomendera på detta forum för då bli man lynchad :devil:

Men ephedra/effedrin/cla/pyuruvat och liknande preparat är helt jävla meningslöst om du inte har koll på kost/träning så bry dig om det i första hand. Bara läsa på detta forum som är en utmärkt faktabank.

NiHa
2004-04-26, 17:49
:whipped:
Hmm, tråden lever ännu!!!
Ja,ja, klart det finns preparat som underlättar avfettningen t ex Thyroxin, Levaxin o diverse astma-tjosan.
Att jämföra dessa med t ex CLA o efedrin är som att jämföra 100g gurka o 100g hydrolyserat vassle angående effekten på musklerna...
Är det sommardeffen är det totalt onödigt utan är endast till om man ska bli lite hård inför tävling då dessa används av Bilders i lite högre rank, så är du ute efter att få ribbor på röven inför tävling så kör hårt men är det bara lite allmänt avfettning så glöm det. Grunderna gäller i vilket fall som helst dvs. promenader lågt på kolisar o högt på protein.

Löjtnant Blank
2004-04-26, 18:41
Originally posted by NiHa
Grunderna gäller i vilket fall som helst dvs. promenader lågt på kolisar o högt på protein.
Det beror på vilken typ av diet man är inne på. Jag ligger på 50% kolhydrater (30% protein, 20% fett) när jag deffar, som nu t.ex., och det har alltid fungerat bra.

RealElwood
2004-04-27, 20:34
Förr om åren så har jag testat lite olika saker, bl.a ECA kur, Zenaphrine, CLA, Pyruvate.

I år så har jag inte använt något och jag har kommit i form snabbare, detta är 3:e året jag går på diet innan sommaren.

Så lägg pengarna på Lördagarna ist, om du nu kör min stil med att lassa in allt som får plats på Lördagar...

Mer motion å mindre mat, ha inte bråttom. Börjar du nu är du inte i form till skolavslutningen, men du har kommit en bit på väg iaf..

ruffie
2004-07-07, 11:45
Originally posted by Callister
Det finns inga magiska piller som kan bränna fett åt dig. Däremot finns det några preparat som kan låta dig bränna mer fett när du väl tränar! De som är mest effektiva är de som innehåller guarana, vilket är en ört som är mycket rik på koffein. Koffein finns även naturligt i kaffe och te och har den enastående förmågan att frisätta fett från dina fettdepåer. Det gör att mer fett kan transporteras från dina fettreserver till de arbetande musklerna, där fettet kan användas som bränsle och förbrukas. Det gör att fettförbränningen blir mer effektiv, samtidigt som koffeinet gör dig pigg så att du orkar träna lite längre och lite hårdare. Doseringen av koffein, i form av guarana, är lämpligtvis 100-200 mg, beroende på hur känslig du är för det. Ett annat hett tillskott som kommit till Sverige ganska nyligen är pyruvat, vilket är ett ämne som bildas naturligt när du äter kolhydrater. När du äter pyruvat tror kroppen därför att du har ätit mer energi än vad du egentligen har och bränner därför mer fett än vad som ann ars vore möjligt. Dock kommer fettförbränningen bara bli riktigt effektiv om du tar pyruvatet ca en timme före din träning. Det är ganska dyrt eftersom du måste använda minst 3-5 gram pyruvat/tillfälle för en riktig effekt. Tillskott som påstås ge ökad fettförbränning, men inte gör det är karnitin, kolin och inositol. Dessa kan du glömma!
// Paulun

När man köper Pyruvat står det ju att man ska ta det morgon och kväll?