handdator

Visa fullständig version : Någon som har erfarenhet av hållningsväst?


Rolfarsson
2015-08-05, 16:33
Hej, jag har länge haft problem med framåtroterande axlar, trots att jag i åratal har använt mig av en 2:1 drag/press ratio och en hel del direkt träning för cuffarna, speciellt för infraspinatus (utåtrotationer) samt div rörlighetsövningar för axlarna.
Jag försöker tänka på min hållning över dagen och rullar frekvent bak axlarna för att få dom på plats, men 5-10 min senare när jag tänker på något annat så är dom framme igen.
så nu känner jag att det är dags att prova en hållningsväst då jag inte verkar kunna lösa detta på ett "naturligt" sätt, så frågan riktar sig till er som har använt eller som använder en, funkar det bra? Och vilken rekommenderar ni?

Mvh

Kimball
2015-08-06, 09:31
Kolla i senaste införskaffade-prylar-tråden, har bestämt för mig jag såg någon som köpt en där.

Dreas
2015-08-06, 09:53
Hej, jag har länge haft problem med framåtroterande axlar, trots att jag i åratal har använt mig av en 2:1 drag/press ratio och en hel del direkt träning för cuffarna, speciellt för infraspinatus (utåtrotationer) samt div rörlighetsövningar för axlarna.
Jag försöker tänka på min hållning över dagen och rullar frekvent bak axlarna för att få dom på plats, men 5-10 min senare när jag tänker på något annat så är dom framme igen.
så nu känner jag att det är dags att prova en hållningsväst då jag inte verkar kunna lösa detta på ett "naturligt" sätt, så frågan riktar sig till er som har använt eller som använder en, funkar det bra? Och vilken rekommenderar ni?

MvhHur mycket strechar du bröst och axlar? Min gissning är inte jättemycket?

Sparven från Minsk
2015-08-06, 10:12
Kolla i senaste införskaffade-prylar-tråden, har bestämt för mig jag såg någon som köpt en där.

Me!

Ingen väst jag köpt utan mer en sele.
Jag tycker den fungerar bra. För 400 kr är det värt det, är en påminnare att jag skall dra bak axlarna och sitta mer rakt i ryggen.

http://swedishposture-usa.net/me/wp-content/uploads/2013/10/classicBlack3-254x203.jpg

VoDaresVins
2016-12-05, 15:24
Bump på den här.

Funderar på att skaffa för att få kroppen lärd att hålla axlarna bak när jag sitter vid tangentbordet dagarna i ända. Har längre tid försökt satsa mera på bröststretchningen och ändrat sovposition för att inte ligga på axlarna som jag brukade. Har alltid tränat motsvarande mängd dragövningar som liggande pressövningar. Känns ändå som timmarna vid tangentbordet har övertaget.

Tycker ni det är värt att investera i och har ni köpråd på modell eller vad att kolla efter? Har inte sett i nån lokal butik så blir antagligen köpt på nätet.

ARMSTARK
2016-12-05, 16:15
Lånar tråden med en fråga inte så långt ifrån topic. Är det någon som vet hur man får tag på korsett för män? Det ska visst ge bra stöd för korsryggen och sen gör det inget om den del av fläsket döljs. ;)

Scratch89
2016-12-05, 16:17
Du/ni tror inte att svagheten sitter i bålen?

VoDaresVins
2016-12-05, 16:36
Du/ni tror inte att svagheten sitter i bålen?

Dum fråga, men du refererar väl inte till min fråga?