handdator

Visa fullständig version : Muskelkontakt


Doggen
2004-04-09, 09:14
Tjena!

Efter mitt bröst / triceps pass igår började jag fundera lite.

När passet var slut så har jag tappat all kontakt med bröst och tricepsmuskelaturen, hur hårt jag än försöker anspänna dem så känner jag ingenting. Precis som att de inte skulle finnas där.

Det här händer ofta men bara när jag tränar rätt hårt med många övningar till failure.

Har hitills tagit det som ett tecken på ett bra pass, att man kört slut på muskeln. Men det jag nu undrar är om det det är bra eller dåligt för tillväxt och varför det händer?

GhostFace
2004-04-09, 10:12
Hur länge har du tränat?
Självklart kan det efter ett pass kännas som om musklerna inte svarar då de är stumma av den blodtillförsel du försett dem med.

Men å andra sidan, har du inte muskler så känner du dem inte heller...;)

Kanske du hade laddat dåligt med kolhydrater och saknade den igenkänneliga pumpen som nästan alla känner efter sina träningspass?

Till sist, tillväxten skapas när vi vilar och äter ordentligt inte på gymet eller direkt efter. Slitas bör däremot musklerna annars skapas inte heller det behov av att växa.

:thumbup:

Doggen
2004-04-09, 11:07
Tack för svaret!!

Jag har tränat i nånstans mellan 1,5 -2 år.

Bra med pump får jag men den här käslan förekommer oftast i samband med bröst / tricepsträning och jag får den bara om jag tränat riktigt hårt. Hur hårt jag än tränar biceps känner jag aldrig samma sak.

Har hört att man inte skall träna bortom maxpump, kanske har det med det att göra?

randig
2004-04-09, 12:59
man får inte mukler av att ha pump. själv så har jag aldrig bryt mig om att få kontakt me musklerna ja bara lyfter så tungt o hårt som möjligt.

Metal_boy_
2004-04-09, 16:13
när du har tränat förbi det så kallade pumpet så kan musklerna bli stumma...träna inte för mycke..träna tillräkligt