handdator

Visa fullständig version : Någon som blivit kvitt fläckig hud?


Bandid0
2015-07-31, 18:47
Många av er kanske vet vad jag syftar på nu. Det verkar som att ganska många människor har "fläckig" hud, det är liksom vitaktiga prickar och fläckar som bildar ett spräckligt mönster över hela huden, oftast uteslutande på torson, men vissa har det även på armarna. Det är inte extremt, men det syns, framförallt om man varit ute i solen och fått lite färg. Åsikterna går isär huruvida det är en sjukdom eller ej, men oavsett så är det sjukt oaptitligt och jag skulle gärna bli av med det om det går.

En läkare sa till mig att det är en svamp som många har, men att man kan bli kvitt den om man tvättar dagligen med selsun i tre veckor och sen solar (det var de instruktionerna han gav, ordagrant). Jag provade det men det gjorde ingen skillnad. Inte så sugen på att pröva igen eftersom det där schampot luktar skit i flera dagar efteråt.

Så min fråga nu, ni som vet vad jag pratar om, har ni blivit av med det på något sätt?

Maxi84
2015-07-31, 19:13
Tror nog att du har vitiligo..(googla) Har det själv sen många år på flera ställen på kroppen..ingen fara men skydda fläckarna när du är i solen.
(jag har även psoriasis så har många "vita" fläckar)