handdator

Visa fullständig version : Vad för kosttillskott ska jag välja?


GoesRawr
2015-07-27, 21:30
Tjenare behöver lite hjälp från er mer kunniga kring gymmandet och kosten.
Då jag själv är lite "noob" kring detta fortfarande...

Är cirka 180 lång och väger in på 83 kilo ungefär..
Får i mig kanske cirka 170-180 gram protein om dagen
Dricker Whey-80 tre gånger om dagen..

Det är så att jag vill nu försöka "boosta" mitt gymmandet med något mer så som PWO, BCAA eller EEA...

Vet att BCAA och EEA innehåller Grenade aminosyror vilket oxå mitt whey-80 innehåller men inte i lika stor mängd..
Och har bäst effekt på fastad träning, vilket händer en del gånger..

Mina två snabba frågor till er vad är smartast att välja när man vill boosta upp sitt gymmandet lite när det kommer till kosttillskott? Ska jag köra på PWO eller EEA? Får jag i mig tillräckligt med grenade aminosyror via mitt whey?
Isåfall tips på bra PWO eller EEA skulle uppskattas!

Starke75an
2015-07-27, 21:36
En lagom stor kopp kaffe en timme innan träning är min pwo. Skulle nog vilja påstå att de flesta väljer koffeintabletter annars innan passen, dvs av de som tar nått.

King Grub
2015-07-27, 21:37
Fortsätt med vassleproteinet, glöm aminosyretillskott och PWO, börja med kreatin.

Saikyou
2015-07-30, 13:20
Fortsätt med vassleproteinet, glöm aminosyretillskott och PWO, börja med kreatin.

Woot, nu har jag varit utanför loopen ett tag men EAA brukar(brukades?) höjas till skyarna som ett av de bästa kosttillskotten. Har jag missat något?

Beemel
2015-08-01, 07:08
Woot, nu har jag varit utanför loopen ett tag men EAA brukar(brukades?) höjas till skyarna som ett av de bästa kosttillskotten. Har jag missat något?

Vassle innehåller ju alla essentiella aminosyror. :smash:
Enda anledning jag ser till att använda rent EAA istället för vassle är dels att det är godare att blanda med vatten (använder det själv på jobbet när jag inte har tillgång till mjölk)
samt att det innehåller lite något mindre antal kalorier än vassle.

KeBaBaLf
2015-08-08, 11:42
Koffeintabletter, kreatin och eaa de dagar du tränar fastande.