handdator

Visa fullständig version : Deff vs Bulk


kungaron
2015-07-23, 07:05
Jag är lite intresserad att höra från er med mer erfarenhet hur mycket/märkbar skillnad man bör förväntas av resultaten i gymmet, och då menar jag ökningar i vikter på olika övningar, om man jämför när man gymmar under deff respektive lean bulk?

Nån sa till mig att inte det är ingen mirakelkur bara för man bulkar (vilket jag fattar) men man bör ju se en snabbare kurva i sina ökningar antar jag?

Har ingen egen erfarenhet av detta då jag tränade Muay Thai tidigare så att gymma för att bygga var inget alternativ. Jag var tränad men ingen direkt större volym muskulärt utan hade uthållighet och kondis.

Nu har jag ju slutat med Thai och kör gym.

Så vill gärna höra era erfarenheter?

Donkens
2015-07-23, 23:53
Många som ska köra match brukar ju sikta på att gå ner nån viktklass, så kampsportare deffar också väldigt ofta. Dem märker skillnad.

Jag märker skillnad i tryck och prestation, men inte av att jag ätit under dagen, innan träning. Utan om jag legat på överskott dagen innan.

BobaFett
2015-07-25, 12:39
När jag bulkade första gången så la jag på 5 kilo på stången varje vecka. Det var helt sjukt.

Efterföljande bulkar har jag ökat men inte lika markant.

Ju mer vältränad man blir desto långsammare ökningar. Fast jag tränade i 5 år innan jag bulkade första gången.

kungaron
2015-08-05, 23:09
Missat svaren i denna tråd men tack för era svar.

Kommer gå inför viktnedgång tills årsskiftet (drygt) sedan kommer jag ha en annan plan för 2016, förutsatt att viktplanen går enligt planerat.

Under 2016 kommer det bli samma typ av träning, mycket basövningar, men med mera mat =)