handdator

Visa fullständig version : Kondom i fasta relationer


jenni
2015-07-20, 12:57
Killar, skulle ni kunna svara på om ni använder kondom som p-medel regelbundet ett fasta förhållanden


Vet ej hur man gör poll tyvärr:( om någon har lust att styra upp en vore det snällt :)

gatewarden
2015-07-20, 13:03
Både jag och nej, har haft två relationer där det blev ett tvång.
Dom sista så har det varit utan.

För min del kan jag lika gärna onanera i så fall, ungefär lika mycket känsla om inte mer.

Red Apple
2015-07-20, 13:03
Det har gått lite i perioder i de flesta av mina relationer, när partnern vill pausa från piller så åker kondomen på. Använder alltid kondom fram tills att jag är säker på att hon inte har någon könssjukdom.

spoonchest
2015-07-20, 13:05
Nope. Men hellre det än hormoner faktiskt, men jag ser nästan hellre det än hormoner.

Yes
2015-07-20, 13:16
Inte en chans. Kondom är värdelöst och gör det sjukt svårt att komma.

Jakobson
2015-07-20, 13:32
Nej, det är som att äta god mat och vara täppt i näsan samtidigt

VoDaresVins
2015-07-20, 13:33
Ja. Känns som enklaste alternativet när det blir av nån gång per år.

tlk
2015-07-20, 13:34
Det beror på. Finns det osäkerheter rörande den aktuella sexuella hälsan hos någon inblandad så används så klart kondom. Sex kan ju vara trevligt ändå och visst tar det bort lite av känslan för penis och gör det helt omöjligt att komma... men sex är ju så mycket mer än att spruta och ha det skönt för snoppen.

Arf Pingvin
2015-07-20, 13:34
Kopparspiral much?

Anton Fräs
2015-07-20, 13:37
Har tyvärr behövt det under några års relation, gör sexet oerhört mycket sämre. P-piller för män - ja, tack

jenni
2015-07-20, 13:37
Kopparspiral much?

vad har det med frågan att göra?

Sparven från Minsk
2015-07-20, 13:45
Varit i flera fasta relationer och aldrig använt kondom då. Har inte ens varit diskussion om detta då tjejerna så gott som alltid använt p-piller. (alt kopparspiral).

ceejay
2015-07-20, 14:30
har inte använt kondom sen jag förlorade oskulden.

Armed Dingo
2015-07-20, 14:39
Nej. Har fast förhållande. Vi har inget preventivmedel alls förutom att vi tar ur den med några sekunders marginal.

Eftersom det har gått bra 500 gånger eller vad det kan vara har jag börjat fundera på om jag är steril.

Alexton
2015-07-20, 15:12
Jag var tvungen att ha kondom några månader med en tjej. Om du har sex låt oss säga snitt 2 ggr per dag blir det nästan 700 kondomer om året. Räkna med att få köpa 100 och 500 pack. Drygt att hitta "sitt" märke i den storleken.

Aldrig mer säger jag bara. Halva känslan om ens det och det gör sexet förbannat tråkigt.

hahavaffan
2015-07-20, 15:13
Eftersom det har gått bra 500 gånger eller vad det kan vara har jag börjat fundera på om jag är steril.Mm, kolla upp det om du är intresserad/oroad. Finska rycket funkar inte i längden :d

lanzal
2015-07-20, 15:18
Jag försöker promota iden till tjejen. Hennes sexlust är fruktansvärt låg och vi splittar kostnaden för hennes p-piller just nu. Jag tror den ökar om hon slutar med p-piller så det är lite min förhoppning just nu.
Hellre kondom och sex ofta än utan och sällan tänker jag.

Kischen
2015-07-20, 17:42
Skippar hellre. Dels ska jag göra det mesta jobbet, och jag dka ha minst glädje av det. Nej tack.

anvihl
2015-07-20, 18:03
Nej det har jag inte haft i fasta relationer, som omskuren i många år (med pansarhud som resultat) är det i princip helt omöjligt att jag kan komma med kondom. Visst kan man ställa upp som en kondomförklädd dildo ändå, men sexet blir urtråkigt om det känns som att lägga penitz i ett glas med ljummet vatten.

Manliga p-piller med lite lindrigare bieffekter än dom nuvarande som har tagits fram hade jag knaprat i mig direkt.

Yes
2015-07-20, 18:10
Har tyvärr behövt det under några års relation, gör sexet oerhört mycket sämre. P-piller för män - ja, tack
Varför?

Om jag inte haft exceptionellt goda anledningar att fortsätta med det hade jag avslutat relationen. Sen kan vi för all del ha olika syn på kondomer. Jag hatar skiten. Det är på den nivån att om jag inte är så kåt att jag klättrar på väggarna får jag öppna Pandoras box inne i huvudet för att det ska kila...

Määng
2015-07-20, 18:11
Japp, har inga som helst problem att använda dem, tycker det är väldigt bekvämt. 8 år i förhållande varav 2 som gift.

Yes
2015-07-20, 18:12
8 år av kondomknull? Jag gråter lite inombords bara av tanken...

Määng
2015-07-20, 18:14
8 år av kondomknull? Jag gråter lite inombords bara av tanken...

Nä bara senaste halvåret eller så. Förresten verkar du nästan ha en sjukligt negativ inställning till kondomer.

Yes
2015-07-20, 18:16
Nä bara senaste halvåret eller så. Förresten verkar du nästan ha en sjukligt negativ inställning till kondomer.
Det kan ta timmar för mig med kondom, och då ska hon helst inte gilla det och gråta lite ;)

Cooks
2015-07-20, 18:16
Nej, det är som att äta god mat och vara täppt i näsan samtidigt

:laugh: :laugh: :laugh:

I början, inte längre.

Anton Fräs
2015-07-20, 18:19
Varför?

Om jag inte haft exceptionellt goda anledningar att fortsätta med det hade jag avslutat relationen. Sen kan vi för all del ha olika syn på kondomer. Jag hatar skiten. Det är på den nivån att om jag inte är så kåt att jag klättrar på väggarna får jag öppna Pandoras box inne i huvudet för att det ska kila...

Jag älskade henne och av flera anledningar fanns det inga fungerande alternativ. :) Upplevelsen av det vaginala sexet blir ju extremt mycket sämre med kondom för min del tyvärr.

Yes
2015-07-20, 18:24
Jag älskade henne och av flera anledningar fanns det inga fungerande alternativ. :) Upplevelsen av det vaginala sexet blir ju extremt mycket sämre med kondom för min del tyvärr.
Sheesh, där hade jag kört finska rycket eller inget alls.

Rolfarsson
2015-07-20, 18:33
Nej, har hellre inget sex alls än med kondom.

Sebbe_H
2015-07-20, 18:39
Kondom är en tillfällig lösning för två personer som inte känner varandra och är oroliga för könssjukdomar. När det problemet är ur världen får man finna andra preventivmedel. Det ska inte finnas kondomer i ett fungerande, hälsosamt förhållande.

tefached
2015-07-20, 18:45
Hade haft betydligt mindre sex om jag behövt kondom med min tjej varje gång, hon tycker samma. Förstör för mycket. Jag hade inte haft problem och ta p-piller för män om det fanns något effektivt.
Som det är nu har tjejen p-stav som håller några år per gång så behöver inte tänka på något.

tlk
2015-07-20, 18:48
Kondom är en tillfällig lösning för två personer som inte känner varandra och är oroliga för könssjukdomar. När det problemet är ur världen får man finna andra preventivmedel. Det ska inte finnas kondomer i ett fungerande, hälsosamt förhållande.

Problemet är väl att hormoner ibland ger otrevliga humörproblem osv, och kopparspiral gör ont som faaeeeen för vissa.

Anton Fräs
2015-07-20, 19:17
Kondom är en tillfällig lösning för två personer som inte känner varandra och är oroliga för könssjukdomar. När det problemet är ur världen får man finna andra preventivmedel. Det ska inte finnas kondomer i ett fungerande, hälsosamt förhållande.

Finns många skäl till att det är enda alternativet, varav flera rent medicinska sjukdomar/tillstånd. Så det finns det visst det blir min intelligenta comeback.

timoat
2015-07-20, 19:21
Nej. Har fast förhållande. Vi har inget preventivmedel alls förutom att vi tar ur den med några sekunders marginal.

Eftersom det har gått bra 500 gånger eller vad det kan vara har jag börjat fundera på om jag är steril.

För.mig är detta är som att köpa tårtan,sätta sig ner, lukta på den, ta en bit och närma sig munnen för att snabbt slänga hela skiten i papperskorgen. Kommer hellre i en kondom än utanför alla gånger.

Hade min flickvän inte använt preventivmedel så hade jag kört kondom alla gånger. Och jag hade kört kondom fram tills dess att vi båda testade oss för könisar.

ceejay
2015-07-20, 19:39
Vafan, ibland vill man ju inte spruta i.
Finns ju massvis med ställen som är roliga :)

pragmatist
2015-07-20, 20:09
Jag och frugan har kört med kådis i fem år nu, när barnproduktion är ett avslutat kapitel. Som de flesta gifta heltidsarbetande småbarnsföräldrar har vi sex typ fem gånger om året så allt annat vore overkill. I ärlighetens namn spelar det ingen roll för min del.

Yes
2015-07-20, 20:12
Fem gånger om året, med kondom!? Är detta framtiden när man är gift? *cry*

shadowfire
2015-07-20, 20:12
Är inte i relation nu, men har nog dragit mig ur någon date genom åren när det uppdagats att för sex i en fortsatt relation skulle det vara kondomtvång.

För övrigt, är man färdig med barntillverkning, så går det ju att knipsa.

Evankhell
2015-07-20, 20:20
Kondom för hennes skull så att hon slipper bieffekterna.

Och fem gånger per år? Man kan göra det lika ofta som utan kådis.. runka inte alls och låt henne göra jobbet, så kan du ha kådis utan problem.

Yes
2015-07-20, 20:43
Kondom för hennes skull så att hon slipper bieffekterna.

Och fem gånger per år? Man kan göra det lika ofta som utan kådis.. runka inte alls och låt henne göra jobbet, så kan du ha kådis utan problem.
Det där är manschauvinistiskt och ojämställt.

"Ooh, jag gör det för hennes skull så hon ska slippa hormoner 'n stuff. Eftersom hon är en hjälplös flicka som inte kan släpa sig till abortkliniken om olyckan är framme så offrar jag hjältemodigt min egen njutning!".

Fan, hon förväntar sig säkert att du ska gå ner på henne också.

Hur länge hade hon stått ut med att vara otillfredsställd? Gör du inte ett bra jobb första gången ska du vara glad om du får en andra chans. Om hon är jävligt kär eller heter Griselda kan det bli en tredje gång, men that's it.

"Buhuu, *snyft* *snyft* - man är faktiskt två om att ha sex!"

På kvinnospråk betyder det att huvudsaken är att hon får komma fyra gånger, då är allt som det ska. Eftersom män är bra människor och tar sina förhållanden på allvar accepteras det, och när det blir för mycket blue-balls dras det en smygrunk till internetporr (som feministerna av en händelse vill förbjuda).

http://amiviselter.tripod.com/nomaam.gif

Fordon
2015-07-20, 20:51
Jag använde kådis under en tremånadersperiod då tjejen ville att jag testades för HIV efter att ha skurit upp min hand mot en gammal pundares tänder.
Det blev dock inte alltför många använda..

Tolkia
2015-07-20, 20:57
Det där är manschauvinistiskt och ojämställt.

"Ooh, jag gör det för hennes skull så hon ska slippa hormoner 'n stuff. Eftersom hon är en hjälplös flicka som inte kan släpa sig till abortkliniken om olyckan är framme så offrar jag hjältemodigt min egen njutning!".

Fan, hon förväntar sig säkert att du ska gå ner på henne också.

Hur länge hade hon stått ut med att vara otillfredsställd? Gör du inte ett bra jobb första gången ska du vara glad om du får en andra chans. Om hon är jävligt kär eller heter Griselda kan det bli en tredje gång, men that's it.

"Buhuu, *snyft* *snyft* - man är faktiskt två om att ha sex!"

På kvinnospråk betyder det att huvudsaken är att hon får komma fyra gånger, då är allt som det ska. Eftersom män är bra människor och tar sina förhållanden på allvar accepteras det, och när det blir för mycket blue-balls dras det en smygrunk till internetporr (som feministerna av en händelse vill förbjuda).
Fräscht sätt att uttrycka sig om andras sexliv. Är det här med att sabotera trådar din nya grej, eller?

Gober
2015-07-20, 21:02
Det där är manschauvinistiskt och ojämställt.

"Ooh, jag gör det för hennes skull så hon ska slippa hormoner 'n stuff. Eftersom hon är en hjälplös flicka som inte kan släpa sig till abortkliniken om olyckan är framme så offrar jag hjältemodigt min egen njutning!".

Fan, hon förväntar sig säkert att du ska gå ner på henne också.

Hur länge hade hon stått ut med att vara otillfredsställd? Gör du inte ett bra jobb första gången ska du vara glad om du får en andra chans. Om hon är jävligt kär eller heter Griselda kan det bli en tredje gång, men that's it.

"Buhuu, *snyft* *snyft* - man är faktiskt två om att ha sex!"

På kvinnospråk betyder det att huvudsaken är att hon får komma fyra gånger, då är allt som det ska. Eftersom män är bra människor och tar sina förhållanden på allvar accepteras det, och när det blir för mycket blue-balls dras det en smygrunk till internetporr (som feministerna av en händelse vill förbjuda).

http://amiviselter.tripod.com/nomaam.gif

Hur mår du?

Yes
2015-07-20, 21:10
Fräscht sätt att uttrycka sig om andras sexliv. Är det här med att sabotera trådar din nya grej, eller?
Nu är du mest sur för att jag har en poäng och inte förmår låsa inlägget med en skopa salt.

Hur mår du?
Jotack, jag mår utmärkt.

cero
2015-07-20, 21:14
Vad exakt var poängen i den där orkanen av ett inlägg?

filmjölk
2015-07-20, 21:17
Det där är manschauvinistiskt och ojämställt.

"Ooh, jag gör det för hennes skull så hon ska slippa hormoner 'n stuff. Eftersom hon är en hjälplös flicka som inte kan släpa sig till abortkliniken om olyckan är framme så offrar jag hjältemodigt min egen njutning!".

Fan, hon förväntar sig säkert att du ska gå ner på henne också.

Hur länge hade hon stått ut med att vara otillfredsställd? Gör du inte ett bra jobb första gången ska du vara glad om du får en andra chans. Om hon är jävligt kär eller heter Griselda kan det bli en tredje gång, men that's it.

"Buhuu, *snyft* *snyft* - man är faktiskt två om att ha sex!"

På kvinnospråk betyder det att huvudsaken är att hon får komma fyra gånger, då är allt som det ska. Eftersom män är bra människor och tar sina förhållanden på allvar accepteras det, och när det blir för mycket blue-balls dras det en smygrunk till internetporr (som feministerna av en händelse vill förbjuda).

http://amiviselter.tripod.com/nomaam.gif


ahahahaha så underbart bittert!:hbang::hbang::laugh:

cero
2015-07-20, 21:20
Eftersom hon är en hjälplös flicka som inte kan släpa sig till abortkliniken om olyckan är framme

På tal om abortdiskussionen.... :D

KlopFer
2015-07-20, 21:25
Nej, det är som att äta god mat och vara täppt i näsan samtidigt

:d:d



Svar: nej.

filmjölk
2015-07-20, 21:29
Återigen känner jag ett behov av att uttala mig i ämnet. Jag har lösningen på problemet, den är som följer: petting, oralt och analt. Minimal risk för graviditet på det sättet.

Yes
2015-07-20, 22:30
ahahahaha så underbart bittert!:hbang::hbang::laugh:
Jag hade hoppats att du skulle uppskatta det :D

För att bruka allvar för en stund vill jag dock fortfarande vända på steken. Hur många kvinnor hade accepterat att bara ha, säg, halva känseln där nere i ett fast förhållande? Jag tror svaret från de allra flesta kvinnor är: "Nu-uh, you mad!".

Den föreslagna lösningen tar inte hänsyn till att hoo-han ändå är bäst.

smeander
2015-07-20, 22:35
Killar, skulle ni kunna svara på om ni använder kondom som p-medel regelbundet ett fasta förhållanden


Vet ej hur man gör poll tyvärr:( om någon har lust att styra upp en vore det snällt :)

I min förra så började vi med kondom, för att hon skulle få sluta med p-piller som drar ned för många. Hon blev pilsk och det blev en väldans massa bra sex, plus att jag inte gillar det faktum att hon genom sitt intag av p-piller mixtrade med hormonnivårerna och poduktionen i kroppen. Det var ett mycket bra val att sluta med pillrena.

Tolkia
2015-07-20, 22:43
För att bruka allvar för en stund vill jag dock fortfarande vända på steken. Hur många kvinnor hade accepterat att bara ha, säg, halva känseln där nere i ett fast förhållande? Jag tror svaret från de allra flesta kvinnor är: "Nu-uh, you mad!".
Många får dålig sexlust av p-piller, vilket blir ungefär som det du beskriver, men från en annan vinkel. Hur kul är det att ha sex om man inte har lust, och hur kul är det att vara den pilska partnern till någon som inte har lust? Se t.ex. inlägget nedanför ditt, där detta beskrivs.

Det finns inte något preventivmedel som är magiskt och funkar för alla. Har man ett förhållande kan man förhoppningsvis prata om det här, och komma fram till något rimligt.

tlk
2015-07-20, 22:53
Tacksamt nog så går det ju att ha najs sex utan att komma även som man så kondom är ju inget pråbblem.

Wipflash
2015-07-20, 22:58
tacksamt nog så går det ju att ha najs sex utan att komma även som man så kondom är ju inget pråbblem.
+1

Fogue
2015-07-20, 23:00
Japp, använder kondom och tycker inte andra alternativ för den (för egen del mindre extra) känslan det ger är värt det i dagsläget. Det enda negativa är hur känslan bryts av när man ska pausa förspelet för att sätta på kondomen.

filmjölk
2015-07-20, 23:03
Den här aversionen mot kondomer, är det män eller kvinnor som har den? Skulle det vara så att kvinnan är den som inte vill använda kondom så är det ju redan där en ganska stor varningssignal om att hon kommer råka bli gravid, då tycker jag att ni skall avstå (iaf. från traditionellt sex) med henne.

Hör och häpna, man kan ju faktiskt, tro det eller ej, neka att ha sex med en kvinna. Även om hon vill så måste du inte ställa upp.

Yes
2015-07-20, 23:21
Många får dålig sexlust av p-piller, vilket blir ungefär som det du beskriver, men från en annan vinkel. Hur kul är det att ha sex om man inte har lust, och hur kul är det att vara den pilska partnern till någon som inte har lust? Se t.ex. inlägget nedanför ditt, där detta beskrivs.

Det finns inte något preventivmedel som är magiskt och funkar för alla. Har man ett förhållande kan man förhoppningsvis prata om det här, och komma fram till något rimligt.
Dvs. ett "nu-uh, you mad!" på frågan.

Minskad sexlust är inte samma som att ha lust och vara otillfredsställd. Att det drabbar partner är en annan sak. Frågan är, accepterar du mindre skönt/otillfresställande sex i längden?

Nej, det finns inget preventivmedel som funkar för alla. Tyvärr. Att prata om det löser inte alla problem. För egen del hade jag som sagt aldrig accepterat kondom i en fast relation.

Yes
2015-07-20, 23:22
Hör och häpna, man kan ju faktiskt, tro det eller ej, neka att ha sex med en kvinna.
Jag tycker ändå det är lite oartigt.

J.V
2015-07-20, 23:37
Aldrig i livet att jag hade haft regelbundet sex med kondom. Dels är det inte alls lika skönt sedan är det mer jobb än det är värt, man måste planera för mycket och kanske till och med dra på sig kondom #2 under samlaget om man vill variera ordning på hålen som ska penetreras. Då är jag hellre utan nuppa.

Som tur är håller sambon med mig så det har aldrig varit diskussion om att det skulle behöva vara så heller, hon kör gladeligen på p-stav.

Evankhell
2015-07-20, 23:45
Det där är manschauvinistiskt och ojämställt.

"Ooh, jag gör det för hennes skull så hon ska slippa hormoner 'n stuff. Eftersom hon är en hjälplös flicka som inte kan släpa sig till abortkliniken om olyckan är framme så offrar jag hjältemodigt min egen njutning!".

Fan, hon förväntar sig säkert att du ska gå ner på henne också.

Hur länge hade hon stått ut med att vara otillfredsställd? Gör du inte ett bra jobb första gången ska du vara glad om du får en andra chans. Om hon är jävligt kär eller heter Griselda kan det bli en tredje gång, men that's it.

"Buhuu, *snyft* *snyft* - man är faktiskt två om att ha sex!"

På kvinnospråk betyder det att huvudsaken är att hon får komma fyra gånger, då är allt som det ska. Eftersom män är bra människor och tar sina förhållanden på allvar accepteras det, och när det blir för mycket blue-balls dras det en smygrunk till internetporr (som feministerna av en händelse vill förbjuda).

http://amiviselter.tripod.com/nomaam.gif

Du har absolut ingen aning vad du pratar om. Men det var roligt att läsa skitet :)

MasterChief
2015-07-20, 23:48
Frågan är, accepterar du mindre skönt/otillfresställande sex i längden?



Alltså, kvinnor är väl experter i att acceptera mindre skönt/otillfredställande sex och har varit det i alla tider.

jenni
2015-07-20, 23:52
Alltså, kvinnor är väl experter i att acceptera mindre skönt/otillfredställande sex och har varit det i alla tider.

Är det så? Jag tror de är lite mer toleranta en, två, tre gånger sedan funderar de på om det är värt att fortsätta utveckla en relation med mindre bra sex

Klein
2015-07-21, 01:51
Sex utan kondom alla dagar i veckan. Vill man inte ha barn sa ar det ju bara att dra ut den i tid. Och klarar man inte av att dra ut den i tid sa har man sakert inga problem att komma med kondom. Vad galler konsjukdomar sa far man val begara lakarintyg om man ar orolig.

J.V
2015-07-21, 03:00
Ja för att dra ut innan man kommer är så säkert...


TapaTalk.

Klein
2015-07-21, 03:44
Ja för att dra ut innan man kommer är så säkert...

TapaTalk.

Ja om man har kontroll over sin utlosning sa ar det vattentatt. Forsatsen innehaller normalt ingen sperma kapabel till att befrukta agg.

*Flash*
2015-07-21, 03:51
Jag försöker promota iden till tjejen. Hennes sexlust är fruktansvärt låg och vi splittar kostnaden för hennes p-piller just nu. Jag tror den ökar om hon slutar med p-piller så det är lite min förhoppning just nu.
Hellre kondom och sex ofta än utan och sällan tänker jag.
Försök få henne att prova något annat piller än det hon har nu är mitt tips.
De första 4 sorterna jag provade gjorde mig förbannat okåt, en fick jag även humörsvängningar som hette duga utav. :d

Jag minns så väl när jag var på ungdomsmottagningen och klagade över att det var så otroligt bra preventivmedel då jag inte ens ville ha sex.
Fick en lååååång utskällning utav kärringen som sedan tyckte att jag skulle tycka synd om folk i rullstol som kanske inte hade så mycket känsel där och folk i Afrika som kanske inte vågade ha sex pga risken för HIV. *screwy*
Utöver henne så är de flesta trevliga som jag har träffat kan tilläggas. :)

För övrigt, ni killar klagar på tappad känsel med kondom...jag lyckades bli allergisk för det så skulle jag använda det så känns det som att det brinner där inne och lååångt efteråt. :(
Men jag har nästan aldrig sex så det är inte direkt något problem.

VoDaresVins
2015-07-21, 07:50
För övrigt, är man färdig med barntillverkning, så går det ju att knipsa.

Jag hade det i tankarna tidigare, men efter läst Ozzy Osbournes bok har jag tänkt om. Han hade gjort det men rekommenderar ingen göra det sammma pga att han inte kunde komma ordentligt mera.

Anton Fräs
2015-07-21, 09:00
Angående att dra ut innan ejakulation, straight from wikipedia:

"The withdrawal method (also known as coitus interruptus) is the practice of ending intercourse ("pulling out") before ejaculation.[78] The main risk of the withdrawal method is that the man may not perform the maneuver correctly or in a timely manner.[78] First-year failure rates vary from 4% with perfect usage to 22% with typical usage.[19] It is not considered birth control by some medical professionals.[25]

There is little evidence regarding the sperm content of pre-ejaculatory fluid.[79] While some tentative research did not find sperm,[79] one trial found sperm present in 10 out of 27 volunteers.[80] The withdrawal method is used as birth control by about 3% of couples.[75]"

Klein
2015-07-21, 09:12
For ovrigt forstar jag inte vad som ar sa hemskt med att bli gravid. I min varld ar det ganska daligt omdome att ha sex med nagon som inte ar pappamaterial.

anvihl
2015-07-21, 09:15
For ovrigt forstar jag inte vad som ar sa hemskt med att bli gravid. I min varld ar det ganska daligt omdome att ha sex med nagon som inte ar pappamaterial.

Bahahaha, skojsare där. :coffee:

Klein
2015-07-21, 09:24
Bahahaha, skojsare där. :coffee:

I synnerhet att leva i ett forhallande med nagon som inte ar pappamaterial eller mammamaterial for den delen.

Alexton
2015-07-21, 09:25
I synnerhet att leva i ett forhallande med nagon som inte ar pappamaterial eller mammamaterial for den delen.

Så du menar att man ska leva i ett förhållande helt utan sex tills man känner personen så pass bra att man vet hur denna fungerar innerligt och inte bara ytligt ?

tlk
2015-07-21, 09:32
Går väl utmärkt att leva i förhållande med folk man inte bedömer vara föräldramaterial. "Skaffa barn" är väl liksom inte alltid syftet med förhållanden, hyfsat många män och kvinnor som inte vill ha barn öht, och då är det lite onödigt att gå och bli gravid.

MiShka
2015-07-21, 09:34
Han skrev "i min värld" vilket jag tolkar som att han tycker så.

Klein
2015-07-21, 09:37
Så du menar att man ska leva i ett förhållande helt utan sex tills man känner personen så pass bra att man vet hur denna fungerar innerligt och inte bara ytligt ?

En liten checklista:

1. Valstadat och organiserat?
2. Trevligt sallskap?
3. Sexuell attraktion?

Allt det dar kan man ta reda pa genom ett enda hembesok.

filmjölk
2015-07-21, 11:28
Så du menar att man ska leva i ett förhållande helt utan sex tills man känner personen så pass bra att man vet hur denna fungerar innerligt och inte bara ytligt ?

Varför inte egentligen? De män som ligger runt, spec. utan kondom lever ju jäkligt farligt. Hur mycket vet du om snygge NN som du pratat med i en timme aspackade på en högljudd nattklubb? Väldigt lite, men ändå så verkar det vara som så att vill hon ha sex så halar du fram snoppen utan det minsta konsekvenstänk.

Vi män som grupp har mycket att lära ifrån gruppen pryda kvinnor (säger inte att alla kvinnor är pryda, men det finns de som är). Kan ju vara smart att känna sig helt trygg först med henne, pussas först på tredje dejten, inte hala fram penis förrän tionde och då enbart om hon bedöms värdig din penis. Vi borde ha lite respekt för våra kroppar (och snoppar) och inte bara kompulsivt stoppa in den i vemsomhelst med enda kravet att vi får stoppa in den.

Alexton
2015-07-21, 12:04
En liten checklista:

1. Valstadat och organiserat?
2. Trevligt sallskap?
3. Sexuell attraktion?

Allt det dar kan man ta reda pa genom ett enda hembesok.

Mina krav för att någon skulle få uppfostra mina barn är högre än om de har välstädat hemma.

Religion, uppväxt (issues?), svärföräldrar, stresstålighet, syn på uppfostran, syn på barn gentemot vuxna i allmänhet och prioriteringar.

Det är primärt saker man inte får reda på under en fika dejt. Dessutom vet man inte hur en person fungerar i en given situation fören något liknande har hänt. Många tror de ska agera på ett visst sätt eller har vissa drag men det kan visa sig att de egentligen fungerar annorlunda när det kommer till kritan.

Dessutom, om man ska spendera ett längre förhållande med någon kan det vara intressant att veta om de faktiskt är trevliga i sängen.

Klein
2015-07-21, 12:52
Dessutom vet man inte hur en person fungerar i en given situation fören något liknande har hänt. Många tror de ska agera på ett visst sätt eller har vissa drag men det kan visa sig att de egentligen fungerar annorlunda när det kommer till kritan.

Exakt sa. Du kan inte veta hur du eller din partner kommer att hantera barn forran ni fatt barn sa det finns ingen mening med att dra ut pa det hela i syfte att sia om framtiden for du blir inte klokare av det samtidigt som attraktionen minskar.

Men att ha en partner som gillar att laga mat och planera och organisera hemmet och ekonomin ar guld vart nar man har barn och man kan ganska snabbt avgora om sa ar fallet. Stress ar i huvudsak en konsekvens av dalig planering sa om din partner forebygger den sa ar problemet i princip redan lost.

Vidare sager jag inte att man inte ska ha sex i ett tidigt skede av ett forhallande. Jag sager att det ar daligt omdome att ha sex om man observerat en dalig kvalitet hos sin partner som gor att man ar radd att fa barn med den personen.

Alexton
2015-07-21, 13:07
Då tror jag vi är på samma sida av myntet. Jag uppfattade din checklista utan det medföljande djupet.

J.V
2015-07-21, 13:08
For ovrigt forstar jag inte vad som ar sa hemskt med att bli gravid. I min varld ar det ganska daligt omdome att ha sex med nagon som inte ar pappamaterial.Nackdelen där är väl att om man lever med sin partner från 20-25 års ålder och har sex ofta så lär det sluta med rätt många ungar om man inte kör preventivmedel, för att dra ut är inte 100%, som påpekats.

Även om risken är låg med "perfect usage" kommer man ju ha två fotbollslag i huset när man är 50 år.

Klein
2015-07-21, 13:27
Nackdelen där är väl att om man lever med sin partner från 20-25 års ålder och har sex ofta så lär det sluta med rätt många ungar om man inte kör preventivmedel, för att dra ut är inte 100%, som påpekats.

Även om risken är låg med "perfect usage" kommer man ju ha två fotbollslag i huset när man är 50 år.

Kvinnor menstruerar normalt inte sa lange de ammar 7+ ganger om dagen och det finns klara halsofordelar med att amma barnet i upp emot 2 ar sa det kan ocksa vara ett preventivmedel att beakta. 3 ar ar en bra aldersskillnad mellan barnen om man ska ha flera.

Sedan blir ju inte kvinnan automatiskt gravid bara for att du ejakulerar i henne. Om en man misslyckas med att avbryta samlaget i 4% av fallen och kvinnan bara ar fertil under 3 dagar av 30 sa ar ju chansen att hon ska bli gravid valdigt lag.

Yes
2015-07-21, 14:26
Jag sager att det ar daligt omdome att ha sex om man observerat en dalig kvalitet hos sin partner som gor att man ar radd att fa barn med den personen.
Jag är rädd för barn med alla personer eftersom jag inte vill ha några. Undviker helst oskyddat sex om jag inte är säker på att hon är frisk och vettig nog att göra en abort i fall olyckan är framme.

cero
2015-07-21, 14:30
Jag är rädd för barn med alla personer eftersom jag inte vill ha några. Undviker helst oskyddat sex om jag inte är säker på att hon är frisk och vettig nog att göra en abort i fall olyckan är framme.

Du väljer alltså abort före preventivmedel?

*gah!*

Yes
2015-07-21, 14:47
Nej, det var inte vad jag skrev.

jenni
2015-07-21, 17:55
Försök få henne att prova något annat piller än det hon har nu är mitt tips.
De första 4 sorterna jag provade gjorde mig förbannat okåt, en fick jag även humörsvängningar som hette duga utav.

Jag minns så väl när jag var på ungdomsmottagningen och klagade över att det var så otroligt bra preventivmedel då jag inte ens ville ha sex.
Fick en lååååång utskällning utav kärringen som sedan tyckte att jag skulle tycka synd om folk i rullstol som kanske inte hade så mycket känsel där och folk i Afrika som kanske inte vågade ha sex pga risken för HIV. *screwy*
Utöver henne så är de flesta trevliga som jag har träffat kan tilläggas. :)

För övrigt, ni killar klagar på tappad känsel med kondom...jag lyckades bli allergisk för det så skulle jag använda det så känns det som att det brinner där inne och lååångt efteråt. :(
Men jag har nästan aldrig sex så det är inte direkt något problem.
:(*hug*

smeander
2015-07-21, 18:37
Dvs. ett "nu-uh, you mad!" på frågan.

Minskad sexlust är inte samma som att ha lust och vara otillfredsställd. Att det drabbar partner är en annan sak. Frågan är, accepterar du mindre skönt/otillfresställande sex i längden?

Nej, det finns inget preventivmedel som funkar för alla. Tyvärr. Att prata om det löser inte alla problem. För egen del hade jag som sagt aldrig accepterat kondom i en fast relation.

Du har uppenbarligen inte upplevt baksidan med till exempel p-piller. Om du och din partner är duktiga på att ha sex är inte kondomen något hinder för utmärkt sex.
Skulle din partner (eller du) få minskad sexlust på grund av p-piller så kommer sexet när ni väl har sex att bli sämre, det kommer gå i en ond spiral där sämre sex leder till mindre sex som leder till minskad sexlust hos henne och frustration hos honom och så vidare.
Att byta till kondom kommer leda till ökad sexlust (mer spontansex, jättepilsk partner) och kanske mer flytta fokus till de andra delarna av sexet än just vaginalt penetrationssex vilket gör att man testar nya saker och hittar andra vägar. För min sambos del ledde det till att lusten blev som under det första halvåret igen, vilket var helt fantastiskt. Är ni duktiga på sex så kommer sex med sexlust att vara utmärkt med kondom och att vägra kondom visar hur mycket du värderar din partner och ert förhållande.

Yes
2015-07-21, 18:51
Du har uppenbarligen inte upplevt baksidan med till exempel p-piller. Om du och din partner är duktiga på att ha sex är inte kondomen något hinder för utmärkt sex.
Skulle din partner (eller du) få minskad sexlust på grund av p-piller så kommer sexet när ni väl har sex att bli sämre, det kommer gå i en ond spiral där sämre sex leder till mindre sex som leder till minskad sexlust hos henne och frustration hos honom och så vidare.
Att byta till kondom kommer leda till ökad sexlust (mer spontansex, jättepilsk partner) och kanske mer flytta fokus till de andra delarna av sexet än just vaginalt penetrationssex vilket gör att man testar nya saker och hittar andra vägar. För min sambos del ledde det till att lusten blev som under det första halvåret igen, vilket var helt fantastiskt. Är ni duktiga på sex så kommer sex med sexlust att vara utmärkt med kondom och att vägra kondom visar hur mycket du värderar din partner och ert förhållande.
Jo, kondomen är ett hinder. Jag har inga problem att vara kreativ och har haft bra sex med kondom, utan vaginal penetration och utan att ens komma. Men, nu pratar vi om en fast relation och då är det helt värdelöst att alltid ha kondom. Värre t.om. än en tjej som inte gillar oralt - vilket även det är en total dealbreaker.

Om p-piller skapar problem, spiral inte funkar osv. så är det antingen ta risken med oskyddat eller så blir det inget alls.

Agitator
2015-07-21, 18:56
12 år plus här kondom sedan dag 1 i princip, aldrig varit ett problem. Sedan går det ha sex utan konfom också vid många tillfällen. Inga barn än så länge, peppar peppar.

cero
2015-07-21, 19:16
Nej, det var inte vad jag skrev.

Du skrev att du undviker oskyddat sex om personen inte är "vettig" nog att göra abort. Så om hon är vettig nog att göra abort så kör du oskyddat?

Hur ska man annars tolka det du skrev?

Och för er som inte känner något med kondom: Testa att aldrig tömma förutom vid ligg.

anvihl
2015-07-21, 19:38
Du skrev att du undviker oskyddat sex om personen inte är "vettig" nog att göra abort. Så om hon är vettig nog att göra abort så kör du oskyddat?

Hur ska man annars tolka det du skrev?

Och för er som inte känner något med kondom: Testa att aldrig tömma förutom vid ligg.

Hur skulle det hjälpa när det är huden på ollonet som är problemet?

cero
2015-07-21, 19:42
Hur skulle det hjälpa när det är huden på ollonet som är problemet?

Du blir känsligare om du inte tömmer så ofta?

Yes
2015-07-21, 19:46
Du skrev att du undviker oskyddat sex om personen inte är "vettig" nog att göra abort. Så om hon är vettig nog att göra abort så kör du oskyddat?

Hur ska man annars tolka det du skrev?

Och för er som inte känner något med kondom: Testa att aldrig tömma förutom vid ligg.
Det kan hända att jag väljer att ta en något större risk. Hur du väljer att skriva om det är upp till dig.

Att vara sexuellt frustrerad ger inte mer känsel och jag ser knappast poängen med att gå runt och vara frustrerad för att slippa frustrationen med kondom. Är det någon jag litar på funkar oskyddat och det är hyffsat säkert också - enda tråkiga är inte kunna komma i henne.

ceejay
2015-07-21, 19:49
Trevligt att ha någon som kör med spiral och är kåt väldigt ofta. Är jag lyckligt lottad?

anvihl
2015-07-21, 19:51
Du blir känsligare om du inte tömmer så ofta?

Borde förtydligat, jag är omskuren så nötningen och förhårdnaden av huden är mestadels inte på grund av onani och sex. Är lite annorlunda än för icke-omskurna där känseln blir bedövad av tillvänjning.

cero
2015-07-21, 19:58
Även om huden blir hårdare om man är omskuren så måste väl känseln gå upp och ned beroende på hur mycket man ligger? :confused:

jenni
2015-07-21, 20:04
http://www.metro.se/metro-debatt/p-sprutan-for-man-en-fantastisk-uppfinning/EVHofy!QusmhSjMiZSI/

Väntan känns lång

tlk
2015-07-21, 20:24
Trevligt att ha någon som kör med spiral och är kåt väldigt ofta. Är jag lyckligt lottad?

Vad är det för typ av spiral?

Agitator
2015-07-21, 21:00
Vad är det för typ av spiral?

Är väl knappast en spiral som skapar kåtheten?

filmjölk
2015-07-21, 21:12
Är väl knappast en spiral som skapar kåtheten?

Klart det kan vara, Gestagen som spiralen utsöndrar är ett könshormon som mycket väl kan ha den effekten på vissa (eller omvänt)

David_wigren
2015-07-21, 21:14
Jag kör kondom i ett fast förhållande sen 5 år. Funkar hur bra som helst. Jag vill inte att min tjej ska behöva manipulera med sina hormoner bara för att jag ska ha det lite skönare.

tlk
2015-07-21, 21:24
Är väl knappast en spiral som skapar kåtheten?

Jag undrade mest eftersom en inte helt ovanlig effekt av hormonspiraler är minskad eller ökad kåthet, som filmjölk påpekar. Så jag undrade om det måhända var en kopparspiral istället.


Inte så att jag har några tankar på att ta reda på exakt modell och övertala folk att sätta in specifikt en sån alltså.

Agitator
2015-07-21, 21:27
Klart det kan vara, Gestagen som spiralen utsöndrar är ett könshormon som mycket väl kan ha den effekten på vissa (eller omvänt)

Mjaha, jo det låter ju som en bra anledning.

*Flash*
2015-07-22, 00:08
Är väl knappast en spiral som skapar kåtheten?
Det är väl vanligare att p-piller än spiral dämpar sexlust/kåthet, att färre med spiral får negativa effekter på sexlusten helt enkelt.
Jag har för övrigt ALDRIG hört om någon som fått ökad sexlust av något preventivmedel som filmjölken påstår dock.

Agitator
2015-07-22, 00:10
Sååå att joo men, ja, olika individer olika kåta i slutändan, oavsett preventivmedel.

Case closed?

*Flash*
2015-07-22, 00:11
Sååå att joo men, ja, olika individer olika kåta i slutändan, oavsett preventivmedel.

Case closed?
Nej.
Men om du vill att det ska vara det så..;)

*Flash*
2015-07-22, 00:15
:(*hug*
Det är inte så illa som det låter, tappar ändå nästan all sexlust när jag inte haft det på ett tag.
Sedan tränar jag och träningen gör att sexlusten ökar...icke träningsperioder kombinerat med att inte ha sex är skönast med andra ord. :laugh:*rolleyes*

Bärsärk
2015-07-22, 00:25
Bunkrar ni upp med storpack som ni köper över nätet eller hur går det till? Har ni alltid en kondom i plånboken/bilen eller hur fungerar det med mindre planerade spontana stunder utanför sovrummet/hemmet?

Agitator
2015-07-22, 00:56
Bunkrar ni upp med storpack som ni köper över nätet eller hur går det till? Har ni alltid en kondom i plånboken/bilen eller hur fungerar det med mindre planerade spontana stunder utanför sovrummet/hemmet?

Sett en tjej utan handväska? :)

Generaliserar lite. Men så svårt är det inte.

cero
2015-07-22, 01:35
Bunkrar ni upp med storpack som ni köper över nätet eller hur går det till? Har ni alltid en kondom i plånboken/bilen eller hur fungerar det med mindre planerade spontana stunder utanför sovrummet/hemmet?

Finns i alla butiker så det går att lösa. Annars brukar jag ha med mig om jag misstänker ligg.

Yes
2015-07-22, 01:42
Sett en tjej utan handväska? :)

Generaliserar lite. Men så svårt är det inte.
Du kommer ångra din inställning när du stöter på en tjej som av någon outgrundlig anledning bara har XXXS kondomer med extra tjockt gummi. ;)

Jag handlar mina på ICA och har alltid några i jackfickan.

J.V
2015-07-22, 10:16
Ni som regelbundet kör med kondom; om ni vill varva knülla med lite oralsex (där penis får behandling), låter ni kondomen vara på eller sliter ni av den och drar på en ny efteråt?

Det är bland annat sånt som ger mig rysningar vid tanken på att tvingas använda kondom på daglig basis. En avsugning med kondom på är ju typ 0.0005% så bra som utan och det blir ett jävla jobb att växla på/av.

Anton Fräs
2015-07-22, 10:17
Ni som regelbundet kör med kondom; om ni vill varva knülla med lite oralsex (där penis får behandling), låter ni kondomen vara på eller sliter ni av den och drar på en ny efteråt?

Det är bland annat sånt som ger mig rysningar vid tanken på att tvingas använda kondom på daglig basis. En avsugning med kondom på är ju typ 0.0005% så bra som utan och det blir ett jävla jobb att växla på/av.

När jag och mitt ex gjorde detta så växlade vi. Avsugning med kondom är ju tammefan ännu värre än sex med kondom.

Alexton
2015-07-22, 10:25
Du kommer ångra din inställning när du stöter på en tjej som av någon outgrundlig anledning bara har XXXS kondomer med extra tjockt gummi. ;)

Jag handlar mina på ICA och har alltid några i jackfickan.

Precis. Skulle aldrig överlåta kondomvalet till någon annan. Jag har i princip 2 kondomer som jag kan tänka mig använda resten sitter för dåligt, för tjocka eller har annan defekt.

Hett tips är att köpa kondomer som används primärt eller riktar sig till homosexuella män. De sitter och känns bättre.

filmjölk
2015-07-22, 10:25
Ni som regelbundet kör med kondom; om ni vill varva knülla med lite oralsex (där penis får behandling), låter ni kondomen vara på eller sliter ni av den och drar på en ny efteråt?

Det är bland annat sånt som ger mig rysningar vid tanken på att tvingas använda kondom på daglig basis. En avsugning med kondom på är ju typ 0.0005% så bra som utan och det blir ett jävla jobb att växla på/av.

Du får ju enklast dela upp det i etapper där du gör en aktivitet först för att sedan göra en annan aktivitet och inte hoppa mellan aktiviteterna.

J.V
2015-07-22, 10:27
Du får ju enklast dela upp det i etapper där du gör en aktivitet först för att sedan göra en annan aktivitet och inte hoppa mellan aktiviteterna.Fast det är ju rätt tråkigt att behöva göra ett schema för liggat.

filmjölk
2015-07-22, 10:32
Fast det är ju rätt tråkigt att behöva göra ett schema för liggat.

Njae, ni kan ju variera er mycket inom schemat sas, men att alltid låta vissa aktiviteter vara före andra aktiviteter är nog klokt, då det blir för bökigt att varva aktiviteter med kondom.

Yes
2015-07-22, 10:40
Precis. Skulle aldrig överlåta kondomvalet till någon annan. Jag har i princip 2 kondomer som jag kan tänka mig använda resten sitter för dåligt, för tjocka eller har annan defekt.

Hett tips är att köpa kondomer som används primärt eller riktar sig till homosexuella män. De sitter och känns bättre.
Jag har bara hittat en som funkar, även om den är lite för tight.

Homosexkondomer? Har aldrig hört talas om.

J.V
2015-07-22, 10:41
Njae, ni kan ju variera er mycket inom schemat sas, men att alltid låta vissa aktiviteter vara före andra aktiviteter är nog klokt, då det blir för bökigt att varva aktiviteter med kondom.Jag har inte det problemet då sambon kör med p-stav, jag är mest bara nyfiken på hur folk gör.

Känns förbannat tråkigt att behöva anpassa sig, alls. Spontanitet är ju en av de ingredienser som gör nuppa roligt.

filmjölk
2015-07-22, 10:53
Jag har inte det problemet då sambon kör med p-stav, jag är mest bara nyfiken på hur folk gör.

Känns förbannat tråkigt att behöva anpassa sig, alls. Spontanitet är ju en av de ingredienser som gör nuppa roligt.

Jag håller med, men med kondom så tycker jag att det är bäst att följa ett schema med de orala aktiviteterna först. Jag tror att i en framtid om du skulle träffa en annan tjej och ni använder kondom så kommer du behöva anpassa dig till schemat du med:)

ceejay
2015-07-22, 10:57
Tror nästan hellrejag står över sex än att behöva använda kondom.

Alsor
2015-07-22, 14:23
Kan lika gärna vara singel än att ha sex med kondom i förhållande. Hon får anpassa sig efter det, inte tvärtom.

David_wigren
2015-07-22, 14:38
Hur många av er skulle använda p-piller för män? Ponera att de har samma halvofarliga diffusa symptom som tjejernas p-piller har.
Jag skulle inte göra det. Och eftersom jag inte skulle ta ett piller så kan jag inte pressa någon annan till att göra det heller.

J.V
2015-07-22, 14:46
Hur många av er skulle använda p-piller för män? Ponera att de har samma halvofarliga diffusa symptom som tjejernas p-piller har.
Jag skulle inte göra det. Och eftersom jag inte skulle ta ett piller så kan jag inte pressa någon annan till att göra det heller.Är riskerna motsvarande kvinnliga varianten hade jag helt klart kört på. Man får väl varva tre år var eller något.

Vi snackade om det där för någon vecka sedan jag och sambon, i och med att en p-spruta för män verkar så lovande. När den kommer och den är så bra som den verkar kommer vi förmodligen frysa in lite av min mansjuice, hon skippar p-stav och jag tar sprutan istället. Då lär hennes ugn garanterat fungera och om jag mot förmodan inte kan snurra igång mitt maskineri igen så har vi en backup.

Anton Fräs
2015-07-22, 14:58
Jag håller med J.V. :)

jenni
2015-07-22, 15:03
Är riskerna motsvarande kvinnliga varianten hade jag helt klart kört på. Man får väl varva tre år var eller något.

Vi snackade om det där för någon vecka sedan jag och sambon, i och med att en p-spruta för män verkar så lovande. När den kommer och den är så bra som den verkar kommer vi förmodligen frysa in lite av min mansjuice, hon skippar p-stav och jag tar sprutan istället. Då lär hennes ugn garanterat fungera och om jag mot förmodan inte kan snurra igång mitt maskineri igen så har vi en backup.

Och den vanliga biverkningen att tappa sexlusten helt ?

J.V
2015-07-22, 15:11
Och den vanliga biverkningen att tappa sexlusten helt ?Som jag skrev; är riskerna motsvarande hade jag kört på. Bara att avbryta i värsta fall.

Nu vill ju sambon använda stav för att slippa kondomer även hon, men jag har inga planer på att låta henne trolla med hormoner ensam om/när det kommer något för män. Då har hon gjort sina år med hormonmanipulation och jag kommer ta över.

jenni
2015-07-22, 15:13
Som jag skrev; är riskerna motsvarande hade jag kört på. Bara att avbryta i värsta fall.

Nu vill ju sambon använda stav för att slippa kondomer även hon, men jag har inga planer på att låta henne trolla med hormoner ensam om/när det kommer något för män. Då har hon gjort sina år med hormonmanipulation och jag kommer ta över.

Alltså du är bredd på att mista sexlusten helt, vad är då meningen med p-medel, det är ju ännu svårare för män att kunna ha sex om de inte ens kan bli hårda?

J.V
2015-07-22, 15:15
Alltså du är bredd på att mista sexlusten helt, vad är då meningen med p-medel, det är ju ännu svårare för män att kunna ha sex om de inte ens kan bli hårda?Som jag skrev; är riskerna motsvarande hade jag kört på. Bara att avbryta i värsta fall.Förlorar jag sexlusten är det inte svårare än att sluta ta piller/spruta/vad det nu blir för män.

Yes
2015-07-22, 16:08
Förlorar jag sexlusten är det inte svårare än att sluta ta piller/spruta/vad det nu blir för män.
Ja, funkar det bra så funkar det bra. Blir det segt halvsvaj varje gång däremot...
Annars ogillar jag de kvinnliga hormonerna i männens p-piller. Det är inget som lockar direkt.

Jag hoppas på p-sprutan. Vad jag förstått är det som en reversibel vasektomi. Klockrent om det visar sig funka bra.

cero
2015-07-22, 17:04
Hur många av er skulle använda p-piller för män? Ponera att de har samma halvofarliga diffusa symptom som tjejernas p-piller har.
Jag skulle inte göra det. Och eftersom jag inte skulle ta ett piller så kan jag inte pressa någon annan till att göra det heller.

Tveksamt, men om det funnits någon manlig version av spiral/stav hade jag tveklöst använt.

jenni
2015-07-22, 17:07
Tveksamt, men om det funnits någon manlig version av spiral/stav hade jag tveklöst använt.

De ger ju också biverkningar, vad anser du är skillnaden?

cero
2015-07-22, 17:10
De ger ju också biverkningar, vad anser du är skillnaden?

Färre irriterande rutiner i vardagen. Men det beror ju på vilka biverkningarna är, smärta i X antal dagar som kvinnliga stavar/spiraler brukar ge upphov till hade jag klarat. Resten verkar mest vara relaterat till mensen, hade jag börjat blöda får det nog bli ett nej även där. :D

jenni
2015-07-23, 18:54
Färre irriterande rutiner i vardagen. Men det beror ju på vilka biverkningarna är, smärta i X antal dagar som kvinnliga stavar/spiraler brukar ge upphov till hade jag klarat. Resten verkar mest vara relaterat till mensen, hade jag börjat blöda får det nog bli ett nej även där. :D

Ja det är ju klart en skillnad i biverkningar
Men humörsvängningar och noll sexlust kan nog förekomma även hos män. Men det ska bli spännande att se hur det går med manligt p-piller/p-stav

svenbanan
2015-07-23, 20:21
Jag ser framför mig nån typ av nanoteknik i form av en liten liten ventil i sädesledaren. Kanske en liten meny ā la Neuromancer i ögonvrån där man kan välja ON eller OFF beroende på ifall man vill befrukta eller inte. Nån variant av temporär och reversibel vasektomi.

Agitator
2015-07-23, 20:21
Räcker fint med Kondom, rutiner och andra sätt för sex utan kondom.

Det går även "spontansexa" med sagda upplägg.

naudiz
2015-07-23, 20:22
Ja, i perioder. True feeling från RFSU rekommenderar jag. Lite dyr men överlägset mest känsla av alla kondomer jag testat.

cero
2015-07-23, 21:36
Jag ser framför mig nån typ av nanoteknik i form av en liten liten ventil i sädesledaren. Kanske en liten meny ā la Neuromancer i ögonvrån där man kan välja ON eller OFF beroende på ifall man vill befrukta eller inte. Nån variant av temporär och reversibel vasektomi.

Haha, ja precis. Det är rätt förvånande att det inte finns något för män öht ännu. Kan det verkligen vara så svårt?

filmjölk
2015-07-23, 21:40
Hur många av er skulle använda p-piller för män? Ponera att de har samma halvofarliga diffusa symptom som tjejernas p-piller har.
Jag skulle inte göra det. Och eftersom jag inte skulle ta ett piller så kan jag inte pressa någon annan till att göra det heller.

Kan man bli stark av det hade jag gärna tagit det.

Agitator
2015-07-23, 21:55
Hade inte tagit det. Av samma skäl som jag inte vill att min SO ska ha det.

*Flash*
2015-07-24, 01:00
Ja det är ju klart en skillnad i biverkningar
Men humörsvängningar och noll sexlust kan nog förekomma även hos män. Men det ska bli spännande att se hur det går med manligt p-piller/p-stav
En kompis som pluggat/jobbar inom läkemedelskemi osv pratade om preventivmedel för män för några år sedan, var redan utvecklat och som jag fattade det testat på män men att det företaget inte ville lägga pengar på det då dom inte trodde att män skulle vara så villiga att testa pga bieffekter med humörsvängningar. Minns inte om det var fler bieffekter men let's face it, men are weak.:d

Den p-pillersorten som gav mig humörsvängningar gav inga milda varianter direkt, kunde gå från kolugn till vilja mörda någon på en halv sekund för riktigt små skitsaker.:cool:

Och om man ska prata om effekten på sexlusten/kåtheten.
Gick från übersvinigt kåt och Niagarafallen down there och vilja ligga 99% utav dygnens vakna tid iaf 6 dagar i veckan till..mja, alltså sex ska ju vara skönt så jag borde ju vara kåt (?!?!?!)...och Saharaöknen down there 90% utav tiden..*rolleyes*
Så ja, om killar tror att dom vill vara med om det så visst, go ahead.
De som har funkat bäst gällande sexlusten/kåtheten och ja det andra..de har ändå tagit bort en viss del kåthet/sexlust.
Framförallt så går lusten mer upp och ner på piller än utan piller då jag brukade vara så gott som konstant på humör.

Det gör även att det där med eventuella känslor för den man har sex med, hur bra den är på att trycka på "rätt knappar" m.m. spelar MYCKET större roll än utan piller. För mig iaf.
Det sjukaste är nästan när jag kan bli våt men är inte kåt/knappt någon sexlust alls.*screwy*

Anyway ni killar ANAR INTE hur jävla bra ni har det. På riktigt.

BTW så fick jag nervpåverkan utav p-stav och har ännu små känningar utav det flera år efter jag tog ut den plus ett ärr som jag hatar och ärrvävnad där den satt och känslig för tryck där.
Utav alla ärr jag har så är det komiskt nog mitt minsta efter p-staven som stör mig mest...

favve
2015-07-24, 01:50
En kompis som pluggat/jobbar inom läkemedelskemi osv pratade om preventivmedel för män för några år sedan, var redan utvecklat och som jag fattade det testat på män men att det företaget inte ville lägga pengar på det då dom inte trodde att män skulle vara så villiga att testa pga bieffekter med humörsvängningar. Minns inte om det var fler bieffekter men let's face it, men are weak.:d

Låter som en skröna. Utveckling av nya läkemedel tar lång tid och kostar mycket pengar. Att sedan dumpa den färdiga produkten för att företaget tror att män inte är villiga att testa deras produkt, förutsatt att läkemedlet blivit godkänt, pga biverkningarna, kan helt enkelt inte vara sant. Tror aktieägarna hade blivit riktigt sura av ett sådant besked.

Anyway ni killar ANAR INTE hur jävla bra ni har det. På riktigt.

Som jag förstått det varierar biverkningarna från person till person. En del kan ta p-piller utan att få några större biverkningar, en del känner av det mer.
Det är helt frivilligt att ta p-piller, det är inget du måste ta. Mår du inte bra av det finns andra alternativ att skydda sig på.

Jag skulle testa när möjligheten för män att skydda sig på liknande sätt kommer ut på marknaden. Verkar smidigt.

*Flash*
2015-07-24, 02:04
Låter som en skröna. Utveckling av nya läkemedel tar lång tid och kostar mycket pengar. Att sedan dumpa den färdiga produkten för att företaget tror att män inte är villiga att testa deras produkt, förutsatt att läkemedlet blivit godkänt, pga biverkningarna, kan helt enkelt inte vara sant. Tror aktieägarna hade blivit riktigt sura av ett sådant besked.

Som jag förstått det varierar biverkningarna från person till person. En del kan ta p-piller utan att få några större biverkningar, en del känner av det mer.
Det är helt frivilligt att ta p-piller, det är inget du måste ta. Mår du inte bra av det finns andra alternativ att skydda sig på.

Jag skulle testa när möjligheten för män att skydda sig på liknande sätt kommer ut på marknaden. Verkar smidigt.
Mitt minne är inte det bästa men var något i den stilen som hon sa, därmed inte sagt att dom skulle dumpa hela produkten men satsa på den skulle väl inte heller göras som jag förstod det på henne.
Och jag gissar väl på att eventuella testpersoner lär få säga ja eller nej till om det är värt att ta den medicinen som dom provar? Kanske något sådant som man grundar eventuella satsningar på.

Och ja biverkningar varierar från person till person men mitt enda andra alternativ är väl bara att operera ut hela skiten där nere då jag tar p-piller i första hand för de extremt stora problemen med mensen och mensvärk som jag har och alltid har haft.
Hört om 2 andra personer med liknande/samma problem vad gäller mensen och det, den ena hade en läkare som trodde att hon kanske inte skulle kunna få barn/bli gravid pga det så hade väl kanske kvittat som så att operera mig (vill inte ha barn heller iofs) men risken för komplikationer och de man kan få är INTE lockande så känns mer som en sista utväg.

anvihl
2015-07-24, 07:52
Anyway ni killar ANAR INTE hur jävla bra ni har det. På riktigt.

.


Ingen som tvingar dig ;). Men antar att du har rätt, jag tror dock att gräset är grönare osv.

För mig står valet mellan att använda kondom och inte känna något alls (och det är inte överdrivet, jag känner mig som en dildo, ingen känsla alls mer än lite värme) eller att riskera att bli farsa mot min vilja. Jag skulle aldrig försöka tvinga någon att ta p-piller/p-stav/spiral eller något annat, men då får de räkna med att jag inte har sex med dom.

Så hade det funnits t.ex manliga p-piller som inte har fler biverkningar än vad det finns antal piller hade jag tagit dom direkt.

Mantus
2015-07-24, 08:28
Om vasalgel eller liknande preventivmedel blir godkänt så kommer jag att börja använda det direkt. När jag blir äldre och inte längre intresserad av att bidra till jordens population ytterligare så kommer jag antagligen utföra en mer permanent åtgärd som vasektomi.

Det känns för övrigt som att det borde vara lättare att förhindra graviditet genom att på olika sätt förstöra spermier redan hos mannen än att förhindra den genom att mixtra med kvinnliga hormoner. Jag antar att det delvis kan vara en fråga om ekonomi och intresse från läkemedelsbolagens sida.

J.V
2015-07-24, 08:39
Om vasalgel eller liknande preventivmedel blir godkänt så kommer jag att börja använda det direkt. När jag blir äldre och inte längre intresserad av att bidra till jordens population ytterligare så kommer jag antagligen utföra en mer permanent åtgärd som vasektomi.

Det känns för övrigt som att det borde vara lättare att förhindra graviditet genom att på olika sätt förstöra spermier redan hos mannen än att förhindra den genom att mixtra med kvinnliga hormoner. Jag antar att det delvis kan vara en fråga om ekonomi och intresse från läkemedelsbolagens sida.Jupp, de är nog inte så intresserade av att utveckla något som man bara behöver göra/ta en gång och så är det bra så. Jag är nog förvånad över att p-stavar ens existerar i och med att de fungerar i tre år och ändå är rätt billiga.

Jag hade gärna gjort en vasektomi och sedan en återförening när det är dags för barn, men riskerna att inte kunna producera kids därefter är för höga. Dessutom kostar det röv.

Anton Fräs
2015-07-24, 09:59
Jupp, de är nog inte så intresserade av att utveckla något som man bara behöver göra/ta en gång och så är det bra så. Jag är nog förvånad över att p-stavar ens existerar i och med att de fungerar i tre år och ändå är rätt billiga.

Jag hade gärna gjort en vasektomi och sedan en återförening när det är dags för barn, men riskerna att inte kunna producera kids därefter är för höga. Dessutom kostar det röv.

Vasektomin kan vara helt gratis beroende på ditt landsting (vet ej om rekonstruktionen är det dock). Du kanske redan har kollat upp det iofs. :em:

J.V
2015-07-24, 10:14
Vasektomin kan vara helt gratis beroende på ditt landsting (vet ej om rekonstruktionen är det dock). Du kanske redan har kollat upp det iofs.Nej, har inte kollat upp exakta priser men jag har försökt läsa på en hel del. Sammanfattat är risken relativt stor att det inte går att omvända samt att återföreningen är dyr. Själva vasektomin stämmer dock att man kan få gratis beroende på var man bor.

xarizma
2015-07-24, 13:21
Säkerheten kommer före min njutning. Punkt.

Tail
2015-07-24, 15:20
Hade ett längre förhållande där kondom var enda alternativet. Fungerade utmärkt, men jag provade runt en hel del. Det skiljer otroligt mycket mellan olika kondomer, allt från noll känsel till nästan som att köra utan.
Och angående att det skulle sabba spontaniteten, hur svårt är det att ha ett par kondomer i fickan?

J.V
2015-07-24, 16:15
Och angående att det skulle sabba spontaniteten, hur svårt är det att ha ett par kondomer i fickan?Det är klart det inte förstår någon spontanitet vad gäller NÄR man kan ha sex, men HUR man har sex så sabbar det absolut.

*Flash*
2015-07-24, 17:22
Ingen som tvingar dig ;). Men antar att du har rätt, jag tror dock att gräset är grönare osv.
Mja, min skitkropp gör det kan man väl säga.;)

jenni
2015-07-24, 17:39
En kompis som pluggat/jobbar inom läkemedelskemi osv pratade om preventivmedel för män för några år sedan, var redan utvecklat och som jag fattade det testat på män men att det företaget inte ville lägga pengar på det då dom inte trodde att män skulle vara så villiga att testa pga bieffekter med humörsvängningar. Minns inte om det var fler bieffekter men let's face it, men are weak.:d

Den p-pillersorten som gav mig humörsvängningar gav inga milda varianter direkt, kunde gå från kolugn till vilja mörda någon på en halv sekund för riktigt små skitsaker.:cool:

Och om man ska prata om effekten på sexlusten/kåtheten.
Gick från übersvinigt kåt och Niagarafallen down there och vilja ligga 99% utav dygnens vakna tid iaf 6 dagar i veckan till..mja, alltså sex ska ju vara skönt så jag borde ju vara kåt (?!?!?!)...och Saharaöknen down there 90% utav tiden..*rolleyes*
Så ja, om killar tror att dom vill vara med om det så visst, go ahead.
De som har funkat bäst gällande sexlusten/kåtheten och ja det andra..de har ändå tagit bort en viss del kåthet/sexlust.
Framförallt så går lusten mer upp och ner på piller än utan piller då jag brukade vara så gott som konstant på humör.

Det gör även att det där med eventuella känslor för den man har sex med, hur bra den är på att trycka på "rätt knappar" m.m. spelar MYCKET större roll än utan piller. För mig iaf.
Det sjukaste är nästan när jag kan bli våt men är inte kåt/knappt någon sexlust alls.*screwy*

Anyway ni killar ANAR INTE hur jävla bra ni har det. På riktigt.

BTW så fick jag nervpåverkan utav p-stav och har ännu små känningar utav det flera år efter jag tog ut den plus ett ärr som jag hatar och ärrvävnad där den satt och känslig för tryck där.
Utav alla ärr jag har så är det komiskt nog mitt minsta efter p-staven som stör mig mest...

Haha, förvånar mig inte.
Var ju flertal killar som blev tillfrågade ang om de skulle kunna använda sig av p-piller, var typ en som var positiv, resten tyckte att tjejen kunde gott fortsätta stå för bruket.

Det enda jag tål ok är p-spruta, men då med biverkning att jag är typ illamående likande sjösjuk i en vecka efter injektion

micke81
2015-07-26, 21:20
Nej.

tlk
2015-07-26, 21:42
För något år sedan läste jag en artikel om någon metod som någon indisk (tror jag) lirare till läkare hade utvecklat där han injicerade någon gel i sädesledaren som helt enkelt tog död på all spermier (och eventuella patogener som t.ex. HIV). Enkelt ingrepp då allt som krävdes var att injicera, och så kunde det lösas upp med en annan injektion om man ångrade sig efter några år.

Verkade helt super... har inte hört något om vad som har hänt med det.

svenbanan
2015-07-27, 02:38
För något år sedan läste jag en artikel om någon metod som någon indisk (tror jag) lirare till läkare hade utvecklat där han injicerade någon gel i sädesledaren som helt enkelt tog död på all spermier (och eventuella patogener som t.ex. HIV). Enkelt ingrepp då allt som krävdes var att injicera, och så kunde det lösas upp med en annan injektion om man ångrade sig efter några år.

Verkade helt super... har inte hört något om vad som har hänt med det.

Uppköpt och nedlagt?

Nixon
2015-07-27, 07:29
Uppköpt och nedlagt?

Nej.
http://www.parsemusfoundation.org/vasalgel-home/

tlk
2015-07-28, 15:15
Med tanke på hur det optinojjas om saker och ting så borde väl koloiter ha respekt för att kvinnor väljer bort hormonbaserade preventivmedel när det har visat sig att de sänker testosteronmängden och ger sämre respons på kortisol...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25866255/

tldr: oral contraceptives gör att din kvinnliga partner får sämre gains.