handdator

Visa fullständig version : Hjälp!! Kost/träningsupplägg


Aanna
2015-07-19, 15:04
Hallå alla träningsgalna, I need ur help.
är en tjej på 18år som ligger i en risig undervikt, vill nu bygga muskler men inte öka allt för mycket i fett. dvs bibehålla en slank kropp men fortfarande gå upp i vikt i form av muskler helst bygga en big bootey hur bör jag lägga upp träning och kost/ Vecka för att nå goda och hälsosamma resultat? help me!!
TJEJ, 18
165CM LÅNG
38KG

King Grub
2015-07-19, 15:11
Vad ligger bakom undervikten? Är det ätstörningsproblematik, rekommenderar jag främst individanpassad professionell hjälp framför forumhjälp.

Aanna
2015-07-19, 15:15
Nope, ingen ätstörning, äta har aldrig varit något problem för mig :) vet endast inte hur jag skall lägga upp träningen för att skapa en balans som hjälper mig öka i vikt, istället för att riskera en minskning.

edasvangen
2015-07-19, 15:32
Läs http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 eller googla fram något träningsupplägg, finns massor som är bra.

Sen klurar du ut hur mycket energi du förbrukar under dagen och lägger dig på ett litet överskott, prova dig framåt med t.ex. 2000-2500kcal om dagen i en vecka eller två samtidigt som du drar igång med träningen och kolla hur vikten påverkas, går du ner i vikt, öka intaget, går det upp för mycket, sänk något tills du hittar en balans du själv är nöjd med..

Sen tar saker tid, gör inte som så många andra tjejer som räknar med superresultat inom en månad, tränar du på ett bra vis och sköter kosten så ser du kanske lite skillnad om något halvår, att få en kropp som man är nöjd med tar oftast många år, och du bör träna hela kroppen, inte bara rumpan! du får inte biffiga monsterarmar de första få åren iaf.

cero
2015-07-21, 23:41
Nope, ingen ätstörning, äta har aldrig varit något problem för mig :) vet endast inte hur jag skall lägga upp träningen för att skapa en balans som hjälper mig öka i vikt, istället för att riskera en minskning.

Så du väger ohälsosamma 38 KG av en ren slump?

Kvinnor lagrar fett främst på ben och rumpa så var inte orolig över att gå upp i vikt. Du behöver inte ens tänka på "kost" utan ät mycket och varierat. Passa på att unna dig skräpmat och sötsaker lite extra ofta. Fokus för dig just nu bör vara att gå upp i vikt, allt annat är rätt oviktigt.