handdator

Visa fullständig version : Känner mig stressad av att äta


erik993
2015-07-16, 19:16
Fan, känns som man inte får gå hungrig nu när man bygger muskler
Så fort jag går hungrig får jag panik, shit måste äta annars bryter jag ner mig

också måste steka kyckling och hålla på :/ Fan börjar bli segt nu att käka så mkt hela tiden

Men jag tränar 6 dagar i veckan så käka behöver jag ju
Också detta protein å få i sig grammen.. nej börjar bli riktigt trist nu!
Hur fan kopplar man av egentligen

Är de ok att gå hungrig ibland eller

Sheogorath
2015-07-16, 19:19
Det är förmodligen rent av hälsosamt att vara hungrig i perioder. Bara du får i dig tillräckligt för att gå upp i vikt spelar det ingen roll för muskelbygget hur du väljer att äta. Allt från en till tolv måltider. Upp till dig.

maqan
2015-07-16, 19:20
Så länge du gör framsteg i träningen och utvecklas så får du i dig tillräckligt med mat, men om du hela tiden går hungrig tyder det ändå på att du kan äta mer än vad du gör.

cero
2015-07-16, 21:28
Utmana tvången. Ångesten går över och du bli mer tolerant. Se det som lite KBT-behandling.

Du behöver bara tänka på att få i dig bra med mat sett över hela dagen. Överdriv inte med träningen, 6 dagar per vecka är för mycket.

new
2015-07-16, 21:42
Sluta opti-noja. Gör matlådor för hela veckan på söndagar, värm och ät när du känner för det.

J.V
2015-07-17, 02:35
Just hur man ska slappna av är svårt att säga - men du kan definitivt släppa på tyglarna. Det spelar mindre roll om du äter 1-20 gånger per dag och det är inga att problem att ha hungerskänslor, bara för att du känner hunger betyder det inte att musklerna bryts ner.
Överdriv inte med träningen, 6 dagar per vecka är för mycket.Haha, va? För mycket för alla, oavsett mål? Oavsett hur man tränar de sex gångerna?

Sluta nu.

broman
2015-07-17, 07:14
Just hur man ska slappna av är svårt att säga - men du kan definitivt släppa på tyglarna. Det spelar mindre roll om du äter 1-20 gånger per dag och det är inga att problem att ha hungerskänslor, bara för att du känner hunger betyder det inte att musklerna bryts ner.
Haha, va? För mycket för alla, oavsett mål? Oavsett hur man tränar de sex gångerna?

Sluta nu.

Ställer man frågor som trådstartaren så kan man anta att 6 gånger är för mycket för den individen ja.

erik993
2015-07-22, 11:16
Ställer man frågor som trådstartaren så kan man anta att 6 gånger är för mycket för den individen ja.

Ganska dumt skrivet.
Jag må vara ganska grön på muskelbyggande men har tränat i hela mitt liv och varit elit cyklist (mountainbike) bl.a

Har en väldigt atletisk kropp med oerhört starka senor efter att ha tränat intensiv kondition hela livet, mina muskler och senor pallar 6 dagar gym om dagen och det går grymt bra för mig.

Sluta försöka vara stöddig för jag har nog slitit x1000 mer än vad du gjort i livet
Elitsatsat på löpning och mountainbike sen ca 5 års ålder

Gober
2015-07-22, 11:44
Ganska dumt skrivet.
Jag må vara ganska grön på muskelbyggande men har tränat i hela mitt liv och varit elit cyklist (mountainbike) bl.a

Har en väldigt atletisk kropp med oerhört starka senor efter att ha tränat intensiv kondition hela livet, mina muskler och senor pallar 6 dagar gym om dagen och det går grymt bra för mig.

Sluta försöka vara stöddig för jag har nog slitit x1000 mer än vad du gjort i livet
Elitsatsat på löpning och mountainbike sen ca 5 års ålder

Fast du har fortfarande ett osunt förhållande till kosten i samband med träningen, dvs "optinojjande". Du behöver inte gå och äta hela tiden, det är ok att vara hungrig ibland. Går träningen framåt och vikten upp (om det är målet) så är allt som det ska.

broman
2015-07-22, 14:16
Ganska dumt skrivet.
Jag må vara ganska grön på muskelbyggande men har tränat i hela mitt liv och varit elit cyklist (mountainbike) bl.a

Har en väldigt atletisk kropp med oerhört starka senor efter att ha tränat intensiv kondition hela livet, mina muskler och senor pallar 6 dagar gym om dagen och det går grymt bra för mig.

Sluta försöka vara stöddig för jag har nog slitit x1000 mer än vad du gjort i livet
Elitsatsat på löpning och mountainbike sen ca 5 års ålder

Är du nybörjare vad gäller styrketräning så är det onödigt att köra 6 gånger / veckan vilket fall, oavsett hur bra kondition eller "seniga" muskler du har.

3 gånger helkropp, räcker gott och väl.