handdator

Visa fullständig version : Äta efter gympass?


FörenadFront
2015-07-15, 19:37
Av det man har hemma, vad är bäst att äta direkt efter ett gympass? Min kompis äter en banan och lite russin.

Men spontant tänker jag att det är bra om jag direkt efter ett pass äter ett kokt ägg (och sedan efter 30minuter så äter jag lunch/middag?

Eller?

FörenadFront
2015-07-15, 19:43
det bästa är ju att äta något som är proteinrikt och så ska det innehålla snabba kolhydrater. men vet inte...

DREDD
2015-07-15, 19:46
Personligen dricker jag vatten efter träning och äter en större måltid 30-90 minuter efter gymmet. Så gör ingen tårta av brödsmulor, din lunch eller middag 30 minuter efter räcker gott och väl.

FörenadFront
2015-07-15, 19:48
Personligen dricker jag vatten efter träning och äter en större måltid 30-90 minuter efter gymmet. Så gör ingen tårta av brödsmulor, din lunch eller middag 30 minuter efter räcker gott och väl.

Sant! Men när skolan startar igång så kommer jag inte kunna äta middag efteråt så det är dels därför jag oxå vill veta!

King Grub
2015-07-15, 19:50
Minst 25 gram protein.

DREDD
2015-07-15, 19:52
Sant! Men när skolan startar igång så kommer jag inte kunna äta middag efteråt så det är dels därför jag oxå vill veta!

Din träning är inte bortkastad bara för att du inte äter direkt efter träning. De dagar jag jobbar natt så tränar jag efter skiftet. Då brukar jag jag dricka någon protteshake och kanske några ägg om jag har kvar några kokade i kylen.
Äter därefter en större måltid när jag vaknar, sisådär 6-7 timmar senare.

robiiiinnnn
2015-07-15, 20:14
Ska inte spela någon större roll vad du intar direkt efter träningen om matintaget utöver dagen ser bra ut beroende på vad syftet är. Under "bulk" uppbyggnadsperioder kan jag föredra vassle (whey80) kombinerat med malto (snabba kolhydrater) och kreatin efter ett gympass.