handdator

Visa fullständig version : Köttfärs & pasta = Muskelmat?


Lågpastöriserad
2015-07-13, 22:58
Hej!

Jag har fått lite olika åsikter angående det här. Jag har i syfte att bygga muskler och då käkar jag två stora portioner med köttfärs & pasta (200 gram / 100 gram).

Är inte detta optimal mat i förhållande till Kyckling med ris och dylikt?

Uppskattar alla svar! :)

Saatan
2015-07-13, 23:00
I princip all mat är bra mat, speciellt mat man lagar själv. Men för att ge dig ett klart svar är köttfärs och pasta hur jävla bra som helst att bygga muskler på.

Lågpastöriserad
2015-07-13, 23:03
I princip all mat är bra mat, speciellt mat man lagar själv. Men för att ge dig ett klart svar är köttfärs och pasta hur jävla bra som helst att bygga muskler på.

Ah, tack för ditt svar! Jag känner faktiskt att det gett bra resultat, men några i min omgivning menar på att kyckling är bättre än köttfärs och ris bättre än fulkornspasta etc.

Man vill ju så klart köra på det som är bäst!

vicarious
2015-07-13, 23:11
Köttfärs innehåller mer fett än kycklingfilé så om mängderna är lika så kommer köttfärs innebära mer energi. Inget fel med det så länge man har koll på hur mycket energi man behöver få i sig. Att kyckling är bättre muskelmat är ett gammalt påhitt sen den tiden man var rädd för fett och byggardieterna var väldigt fettsnåla.


Edit: Med tanke på att det finns risk för att få i sig arsenik från ris så skulle jag säga att pasta är ett bättre alternativ i dagsläget.

Saatan
2015-07-13, 23:23
Ah, tack för ditt svar! Jag känner faktiskt att det gett bra resultat, men några i min omgivning menar på att kyckling är bättre än köttfärs och ris bättre än fulkornspasta etc.

Man vill ju så klart köra på det som är bäst!

Jag lever på godis och skräpmat men är ändå i bra form, rent muskelmässigt hade jag nog kunnat vara 10% bättre om jag inte slarvat så enormt mycket. Typ missa 2-3 mål om dagen lol och allmänt inte bry sig Men överlag så är att ''äta rätt för muskeltillväxt'' så extremt jävla överhypat, så länge du har en helt OK kost med typ minst 1.5g protein/kg KV och överlag inte fuckar ur så är du helt 100% i hamn.

Rolfarsson
2015-07-13, 23:45
Jag antar att du menar nötfärs? Om så, varför säger du köttfärs? Och nej, då det är rött kött så så är det inte bättre än fågel ur ett hälsoperspektiv.


Edit: Med tanke på att det finns risk för att få i sig arsenik från ris så skulle jag säga att pasta är ett bättre alternativ i dagsläget.

Var inte det bara i Änglamarks och Uncle Bens jasminris?

Bärsärk
2015-07-14, 00:23
Jag lever på godis och skräpmat men är ändå i bra form, rent muskelmässigt hade jag nog kunnat vara 10% bättre om jag inte slarvat så enormt mycket. Typ missa 2-3 mål om dagen lol och allmänt inte bry sig Men överlag så är att ''äta rätt för muskeltillväxt'' så extremt jävla överhypat, så länge du har en helt OK kost med typ minst 1.5g protein/kg KV och överlag inte fuckar ur så är du helt 100% i hamn.

Det är överhypat om du har rätt genetiska anlag, då kan du pilla i dig vad som helst och öka på bra.

Om du satt i min kropp och gjorde samma sak skulle du skriva ett helt annat inlägg.

Vissa måste göra precis allting exakt rätt för att få resultat, tråkigt men sant.

vicarious
2015-07-14, 00:38
Var inte det bara i Änglamarks och Uncle Bens jasminris?

Det var två av de varor som var med i testet. Betyder inte att alla andra risprodukter är säkra.

Donkens
2015-07-14, 01:22
Det var två av de varor som var med i testet. Betyder inte att alla andra risprodukter är säkra.

Inga mängder som är relevanta för kroppen, media förstorar det hela bara. Arsenik enligt anticimex finns i massor av sånt som växer från marken. Man har även hittat i vatten. - Dessutom smakar Uncle Ben's ris plast, tror det är något mer än bara arsenik i det hela.

Saatan
2015-07-14, 01:29
Det är överhypat om du har rätt genetiska anlag, då kan du pilla i dig vad som helst och öka på bra.

Om du satt i min kropp och gjorde samma sak skulle du skriva ett helt annat inlägg.

Vissa måste göra precis allting exakt rätt för att få resultat, tråkigt men sant.

Känns intuitivt som att du har rätt, men förklara.

Frantic
2015-07-14, 13:54
Det kan för övrigt inte vara många människor som tycker att 100gr pasta och 200gr köttfärs är en stor portion?

Bärsärk
2015-07-14, 14:33
Känns intuitivt som att du har rätt, men förklara.

Vad är det jag ska förklara? Jag antar att det har att göra med fettfördelning.

J.V
2015-07-14, 15:13
Jag antar att du menar nötfärs? Om så, varför säger du köttfärs?För att det är samma sak så länge du inte märker förpackningar i din ICA-butik?

LillisJ
2015-07-14, 15:31
Jag antar att du menar nötfärs? Om så, varför säger du köttfärs?

Nöt=kött

Alltså köttfärs.

Donkens
2015-07-14, 23:26
Nöt=kött

Alltså köttfärs.

Cashewnöt = nöt

Alltså nötfärs.

Fatslim
2015-07-15, 00:20
Det funkar hur bra som helst.

Ricken13
2015-07-15, 12:36
Jag tänker komma in och säga att den absolut, ultimata, bästaste, byggarmaten är Pölsa och potatis. Med rödbetor och en hårdbrödmacka, Husman, med aromat på.
Och glöm för guds skull inte bort att ta ett glas mjölk till. Annars bygger man bara interna muskler och missar helt dom muskler som faktiskt syns.
Pannbenet alltså.