handdator

Visa fullständig version : Nytt gym i mitt hus. Nya möjligheter


Dezpite
2015-07-13, 08:04
Hej! Har nu turen att 24/7 fitness öppnar i bottenvåningen där jag bor. Detta innebär ju såklart att jag kan träna nästan när jag vill och behöver inte bröta så mycket för att ta mig dit.

Jag har kört lite olika scheman de senaste åren. När jag började gymma för lite över två år sedan började jag med stronglifts i ett halvår. Sedan gick jag över till att göra över och underkropp 4 gånger i veckan. Sedan bytte jag efter ett halvår till 3-split. Nu under sommaren för att hålla formen har jag kört lite stronglifts igen under några månader och fått upp styrkan lite..

Nu när jag får ett nytt gym i samma byggnad där jag bor så har jag ju helt plötsligt väldiga möjligheter att träna.

Jag löptränar också en del för att hålla konditionen. Jag är inne på ett 5-split schema. Vad tror ni om de? Eller vad är det ultimata om man har mycket tid att spendera på gymmet?

henrikl
2015-07-13, 08:37
Frågan är ju lite hur ofta du vill träna egentligen. När du har den möjligheten att så känns det som att en frekvens på under 2ggr/veckan är dumt att understiga. Vill du styrketräna varje dag så funkar en rullande 3/4-split väldigt bra beroende vad målet är. Vill du bara bli stark så kan du till och med gå ner på helkropp/2-split och köra ett pass per dag.

J.V
2015-07-13, 09:41
Vad är dina mål?

Tränar du för enbart styrka och vill lägga tiden på det hade jag tränat 1-2 gånger per dag. Kolla hur Tobbey (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=202873&page=999) lägger upp sin träning.