handdator

Visa fullständig version : Google play


Tricce
2015-07-10, 11:17
Tja!

Är det nån som testat Google play music som alternativ till spotify?
Hur funkar det? Hur är utbudet, stream stabilitet osv?

Albatross
2015-07-10, 12:50
Funkar fint det. Bytte primärt för att Googles radio är (var iaf) mycket bättre än Spotifys.

En del kanske saknar en desktop-app, personligen kvittar det.
Finns mig veterligen inget öppet API så man kan bygga en heller.

HTML5 streaming är trevligt så man slipper flash, och det funkar på alla plattformar...

Trevligt att det är lätt att ladda upp sin egen musik om den inte finns tillgänglig redan, och synka mellan olika enheter.

Det som är lite segt jämfört med Spotify är väl att du inte kan logga in på ditt konto hos någon annan för att spela låtar på fest etc, utan att logga in i hela ditt Google-konto. Skulle vilja ha nåt slags read-only-läge-för-gmusic.

När jag bytte var utbudet något sämre än Spotify, tappade kanske 300 låtar av... några tusen i playlists. Nu skulle jag tro att de är väldigt lika, jag saknar åtminstone sällan något. Jag konsumerar endast metal och relaterade genres.

Tricce
2015-07-10, 13:02
Låter ju intressant, hur är det när du far omkring om du tex streamar i bilen. Hackar och laddar ofta eller funkar det bra? (Om du nu har erfarenhet från det.)

Albatross
2015-07-10, 15:01
Låter ju intressant, hur är det när du far omkring om du tex streamar i bilen. Hackar och laddar ofta eller funkar det bra? (Om du nu har erfarenhet från det.)

Streamar sällan (aldrig) i bilen, kör offline playlists då. Kan inte tänka mig att det skulle vara sämre än att streama något annat, data som data :)

Nordenator
2015-07-10, 15:57
Tycker bättre om play än spotify, men åtminstone tidigare var appen lite undermålig. Det känns märkligt att google inte kan göra en vettig app för android, men det var den som fick mig att lägga ned. Blev att köra gratis-spotify med blockify på datorn och pirata för telefonen. Även om jag hade lite problem med play-appen så är den världar bättre än skiten spotify kommer med däremot.

Men hade jag valt mellan spotify och play hade jag valt play.