handdator

Visa fullständig version : Superhurri The Movie - Official Trailer


130kg finsk sisu
2015-07-08, 21:49
Man har filmat en film/dokumentär om mig som man strävar att sälja åt främst finländsk och svensk media. Ett led till att få den såld är att få många wiews. Så om ni vill hjälpa så titta på denna trailer.

FNnWwVgwb9w

Fuark
2015-07-08, 21:52
Ställer upp med en visning!

Bärsärk
2015-07-08, 22:01
Vad hade dörren gjort för fel?!

Vinter
2015-07-08, 22:47
Vad hade dörren gjort för fel?!

Den var kaxig.

JohPz
2015-07-08, 22:48
Vackert!

Nordenator
2015-07-08, 22:50
Vad hade dörren gjort för fel?!

Det kanske bara var varmt inne?

tjabon
2015-07-09, 02:16
Härligt!

Menigar
2015-07-09, 07:27
Mycket finskt musikval, annars blev jag väldigt sugen på filmen.

LoveMachine
2015-07-09, 07:54
Det är den enda idrottsfilm jag någonsin blivit taggad över att få se. Det är nog eftersom man fått följa träningen och kampen här på Kolozzeum.

kaer
2015-07-09, 08:12
Jättekul att se!
Tycker man får en lite annan bild av dig i videon en här på kolo.
Är det din mamma du visar medaljen för? Det var en fin scen.
Och frasen 'Det känns ju som allting går åt helvete' kändes väldigt finsk/norrländsk =)

L-Sami
2015-07-09, 10:50
Ser bra ut :thumbup:

shadowfire
2015-07-09, 10:57
Fick mig sugen på att gå ner i Fritzl Power Basement och pressa vikter. Bra inspirationsklipp!

130kg finsk sisu
2015-07-09, 11:02
Tack. Det är min mormor 85år. Morsan är 62 å jag själv 32

Adama
2015-07-09, 11:06
Mycket bra! :thumbup:

kaer
2015-07-09, 11:24
Tack. Det är min mormor 85år. Morsan är 62 å jag själv 32

Haha sorry, inte så lätt att veta.

På min träning (Thaiboxning) var det en kille som var där med sin mamma, och instruktören sa: 'Du kan köra med din mormor nästa övning' awkward =)

130kg finsk sisu
2015-07-09, 11:27
Jättekul att se!
Tycker man får en lite annan bild av dig i videon en här på kolo.
Är det din mamma du visar medaljen för? Det var en fin scen.
Och frasen 'Det känns ju som allting går åt helvete' kändes väldigt finsk/norrländsk =)

Berätta gärna mer om vilken bild du tycker du fått.
Det var väl mer melankoni i detta klipp än vad jag egentligen är, men fokuset ligger ju en del på skadan i detta klipp så det blir melankoli.

130kg finsk sisu
2015-07-09, 11:30
Vad hade dörren gjort för fel?!

Har nog aldrig flippat så där tidigare inte ens då jag tagit VM guld (4ggr).
Storyn bakom är att underarmsskadan gav ångesst under hela träningsperioden, det där 2x285 raw är från sista tunga passet före VM. I.o.m det där settet hade jag kvitto på att formen är bästa möjliga (i princip), därav den mentala urladdningen.

Dörren i sig är gammal, enda som oroade mig är att nån av ungarna skulle stått bakom... :)

Wilt the Stilt
2015-07-09, 11:42
Filmen verkar jävligt bra. Och då tränar jag inte ens bänkpress!

FabianH
2015-07-09, 11:52
Fick allt lite rysningar där på slutet ;)

kaer
2015-07-09, 11:55
Berätta gärna mer om vilken bild du tycker du fått.
Det var väl mer melankoni i detta klipp än vad jag egentligen är, men fokuset ligger ju en del på skadan i detta klipp så det blir melankoli.

Här på forumet känns du alltid väldigt lugn, vänlig och balanserad. Men i många av klippen är det rätt mycket aggression, höjda röster osv, musiken gör ju sitt för hur man ser det med.
Jag fattar ju såklart att du är taggat på tävling och träning där, blev bara lite överraskad.

Klein
2015-07-09, 12:11
Här på forumet känns du alltid väldigt lugn, vänlig och balanserad. Men i många av klippen är det rätt mycket aggression, höjda röster osv, musiken gör ju sitt för hur man ser det med.
Jag fattar ju såklart att du är taggat på tävling och träning där, blev bara lite överraskad.

Men lol det är ju en film med utvalt innehåll som knappast är representativt för beteendet till vardags.

kaer
2015-07-09, 12:30
Men lol det är ju en film med utvalt innehåll som knappast är representativt för beteendet till vardags.

Jag förstår det, att jag ska nog inte läsa in för mycket i det. Tyckte det framgick av min text med.

spoonchest
2015-07-09, 18:41
Berätta gärna mer om vilken bild du tycker du fått.
Det var väl mer melankoni i detta klipp än vad jag egentligen är, men fokuset ligger ju en del på skadan i detta klipp så det blir melankoli.
Jag gillade det. Det var ju bara i början och sjukhusklippet som var melankoliskt. Freddiburgaren och medaljceremonin var ju bara skoj.

Maxxad
2015-07-09, 19:15
Verkar grymt spännande och ser fram emot att få se hela!

MikaelB
2015-07-09, 19:47
Lokal musik ser jag. :thumbup:

Blir kul att se resten.

jenni
2015-07-09, 19:58
Nu är jag absolut inte insatt för fem öre, men varför ser det alltid ut som dem som sysslar med detta har ont? Skadas man lätt inom den sporten?

Jockefoten
2015-07-09, 20:02
Det är väl som alla andra sporter på elitnivå.

jenni
2015-07-09, 20:05
Det är väl som alla andra sporter på elitnivå.

Ok, det ser dock ut (kollade på de rekommenderade videon på YT efter denna ) att nästan alla verkar ha smärta och är skadade men ändå tävlar? Vet inte om det bara ser ut så men det verkar som en jobbig fysiskt skadande sport

Armed Dingo
2015-07-09, 20:12
Ett nöje att se trailern.

anvihl
2015-07-09, 20:21
Har kollat tre gånger nu :), väldigt bra trailer.

cancion
2015-07-09, 20:37
Spännande!

Lägg upp en tråd om trailern på Reddit (https://www.reddit.com/r/powerlifting) och försök få den gå viral.

Jockefoten
2015-07-09, 20:44
Om du klickar på länken du länkade så ser du att den redan är upplagd.

cancion
2015-07-09, 20:57
Om du klickar på länken du länkade så ser du att den redan är upplagd.

Där ser man. Såg den inte först när jag skummade igenom förstasidan. Nu är den "uppad" där också, så rekommenderar andra att göra detsamma.

Bärsärk
2015-07-09, 21:46
Nu är jag absolut inte insatt för fem öre, men varför ser det alltid ut som dem som sysslar med detta har ont? Skadas man lätt inom den sporten?

Ja när man är uppe på hans nivå så är det tyvärr så.

jenni
2015-07-09, 21:55
Ja när man är uppe på hans nivå så är det tyvärr så.

Bidrar det inte till en kort karriär? Väldigt imponerande dock måste jag säga,

Nordenator
2015-07-09, 21:58
Bidrar det inte till en kort karriär? Väldigt imponerande dock måste jag säga,

Skulle tro att snittåldern är bra mycket högre än i många andra idrotter snarare.

http://www.bench2015.com/records.html

Evankhell
2015-07-09, 22:39
Du har min like

Matsa
2015-07-09, 22:55
Bidrar det inte till en kort karriär? Väldigt imponerande dock måste jag säga,

Att styrkelyftare har diverse krämpor är inte så konstigt, så är det med elitidrott. Däremot är det inte en idrott som präglas av korta karriärer annat än hos särskilt olycksdrabbade individer. Freddi är 32 och bättre än någonsin, ja rentav bäst i världen. Han är dessutom knappast ansedd som gammal i sin sport. Jämför det med andra idrotter, hur många fotbollsspelare är t.ex i sitt livs form vid 30+?

svenbanan
2015-07-09, 23:41
Bidrar det inte till en kort karriär? Väldigt imponerande dock måste jag säga,

Ju mer skadad man är ju kortare blir ju rimligtvis karriären ja. Men i de flesta idrotter så innebär elitsatsning att man mer eller mindre medvetet också får tumma på hälsan.

Skulle tro att snittåldern är bra mycket högre än i många andra idrotter snarare.

http://www.bench2015.com/records.html

Att styrkelyftare har diverse krämpor är inte så konstigt, så är det med elitidrott. Däremot är det inte en idrott som präglas av korta karriärer annat än hos särskilt olycksdrabbade individer. Freddi är 32 och bättre än någonsin, ja rentav bäst i världen. Han är dessutom knappast ansedd som gammal i sin sport. Jämför det med andra idrotter, hur många fotbollsspelare är t.ex i sitt livs form vid 30+?

Det är ju också så att styrkelyft är något som tar tid att bli bra på (för de flesta). Muskelbygge går ju som bekant inte på en snörkvart ifall man är ren. Så ska man bli världselit så är det ju ett krav att man har såpass bra läkkött/teknik/program/gener så man inte går sönder (för mycket) på vägen. Så det kan vara vanskligt att säga att styrkelyft är mindre skadebenäget än andra idrotter bara för att eliten är "gamla". Jag vet att ingen av er srev det heller. Men det kan ju gå att tolka det så.

Dock håller ju jag med om att det finns massor av andra idrotter där man troligen får lika mycket eller större slitage på kroppen som styrkelyft. Inte minst helt vanlig löpning. Det kan man ju syssla med upp i rätt höga åldrar även på elitnivå (ifall det handlar om ultralånga distanser). De flesta som försöker springa mycket brukar få bekanta sig med allsköns olika förslitningsskador och knapra ipren till frukost,lunch och middag...

130kg finsk sisu
2015-07-10, 10:14
Angående att jag i trailern är mer aggresiv/butter än i vanliga fall och på kolo så kan man finna orsakerna i följande:
- När man tränar så tränar man för att vinna och då är man aggressiv ibland.
- Butter och förbannad blir man när man har ont i armen och tror att man har stressfraktur.
- Sedan kan det vara en kulturskillnad här. Trots att man är svenskspråkig finländare så är kulturen här att man inte skall vara glad om man inte är glad. Och många visar inte sin glädje oavsett hur glada de skulle vara. Tragiskt men sant. This is Finland you know.
Mina upplevelser från många rikssvenskar är att alla är trevliga,hälsar, snackar några ord men det är svårt att få riktiga vänner och många sticker en i ryggen direkt man vänt ryggen till. Så det är väl kulturskillnaden som gör att jag känns annorlunda och mer melankonisk.

Angående skador så är min spontana åsikt att lyfter man 300 raw och 400 med tröja i bänkpress så skall man vara skadad. Punkt. :)

filmjölk
2015-07-10, 10:33
Tjejen vid 3:19 borde ha på sig yogapants. Det hade gjort hela bygden och alla tittare glada. Bra trailer, spec vid 3:19.

Bärsärk
2015-07-10, 10:56
Bidrar det inte till en kort karriär? Väldigt imponerande dock måste jag säga,

Snarare tvärt om, karriären blir längre för du får ha pauser och avbrott för skador.

Men SL är inte värst, strongman är långt värre. Brukar oftast vara 2-3 personer per event som får bryta, ibland ens innan tävlingen börjat.

Nordenator
2015-07-10, 15:49
Angående att jag i trailern är mer aggresiv/butter än i vanliga fall och på kolo så kan man finna orsakerna i följande:
- När man tränar så tränar man för att vinna och då är man aggressiv ibland.
- Butter och förbannad blir man när man har ont i armen och tror att man har stressfraktur.
- Sedan kan det vara en kulturskillnad här. Trots att man är svenskspråkig finländare så är kulturen här att man inte skall vara glad om man inte är glad. Och många visar inte sin glädje oavsett hur glada de skulle vara. Tragiskt men sant. This is Finland you know.
Mina upplevelser från många rikssvenskar är att alla är trevliga,hälsar, snackar några ord men det är svårt att få riktiga vänner och många sticker en i ryggen direkt man vänt ryggen till. Så det är väl kulturskillnaden som gör att jag känns annorlunda och mer melankonisk.

Angående skador så är min spontana åsikt att lyfter man 300 raw och 400 med tröja i bänkpress så skall man vara skadad. Punkt. :)

Lite så upp norr också.

peY68tKiWgM

jenni
2015-07-10, 20:44
Galet! Ska defenitivt titta på detta i fortsättningen :)

Ponitus
2015-07-10, 21:01
Stabilt!

MackeJuve
2015-07-10, 21:08
Fy satan så mäktigt Freddi, fick rysningar :D Hur många views ska den ha ungefär för att det ska bli film av det?

130kg finsk sisu
2015-07-10, 22:20
Det är väl ingen siffra som är hackad i sten men desto fler wiews på en trailer desto större utrymme för förhandlingar.

F Ultra
2015-07-10, 23:29
Angående att jag i trailern är mer aggresiv/butter än i vanliga fall och på kolo så kan man finna orsakerna i följande:
- När man tränar så tränar man för att vinna och då är man aggressiv ibland.
- Butter och förbannad blir man när man har ont i armen och tror att man har stressfraktur.
- Sedan kan det vara en kulturskillnad här. Trots att man är svenskspråkig finländare så är kulturen här att man inte skall vara glad om man inte är glad. Och många visar inte sin glädje oavsett hur glada de skulle vara. Tragiskt men sant. This is Finland you know.
Mina upplevelser från många rikssvenskar är att alla är trevliga,hälsar, snackar några ord men det är svårt att få riktiga vänner och många sticker en i ryggen direkt man vänt ryggen till. Så det är väl kulturskillnaden som gör att jag känns annorlunda och mer melankonisk.

Angående skador så är min spontana åsikt att lyfter man 300 raw och 400 med tröja i bänkpress så skall man vara skadad. Punkt. :)

Tyckte inte alls att du såg mer aggressiv eller butter ut öht utan bara som en stor kramgo nallebjörn. De som tycker sig se aggressivitet där har nog aldrig tagit i på gymmet på allvar någon gång i sitt liv ;) och då rekommenderas det att man tittar på några gamla träningsfilmer med Ricky Bruch så att man får lite perspektiv på hur det kan se ut när man tränar aggressivt.

130kg finsk sisu
2015-07-12, 21:53
Tyckte inte alls att du såg mer aggressiv eller butter ut öht utan bara som en stor kramgo nallebjörn. De som tycker sig se aggressivitet där har nog aldrig tagit i på gymmet på allvar någon gång i sitt liv ;) och då rekommenderas det att man tittar på några gamla träningsfilmer med Ricky Bruch så att man får lite perspektiv på hur det kan se ut när man tränar aggressivt.

Jag är inget fan av Ricky Bruchs kosttillskottvanor men hans sätt att träna var mäkta imponerande!

F Ultra
2015-07-12, 23:12
Jag är inget fan av Ricky Bruchs kosttillskottvanor men hans sätt att träna var mäkta imponerande!

Han hängde ju sista tiden i sitt liv runt kiosken/pizzerian i Blentarp och min fru (som växte upp i Blentarp) påstår att hon vid ett tillfälle sett honom marka upp en bil så att en kille kunde lägga sig under och inspektera undersidan i några minuter för att se vad som var fel, därefter lägger han ner bilen lugnt och ser helt opåverkad ut, dvs det var ingen som helst ansträngning. Och detta var ju många många år efter hans karriär *flex*

Ang hans kosttillskottsvanor så verkar det vara något som han ångrade i efterhand för han varnade alla för att "börja med sådan skit".

Arne Persson
2015-07-13, 06:24
Är det en supergalt (vildsvin?) som utstöter sina brunststön lite då och då i denna oerhört episka mastodontfilm?
Detta kulturistiska mästerverk måste stöttas till varje pris!
Det är mao VARJE seriös Kolomedlems plikt att titta på detta alster minst 10 ggr!

130kg finsk sisu
2015-07-13, 13:39
Tyvärr tror jag det är som så att det räknas bara 1 wiew per IP-address. Det nollas efter ett tag men om karenstiden är 24h eller 1 vecka vet jag inte.

LeightonRowan
2020-08-27, 03:16
Jag såg den här filmen! Filmen är mycket bra och meningsfull! Tack för att du delar!

Fishta
2020-08-27, 08:23
Blev det något utav detta?

svenbanan
2020-08-27, 08:40
Blev det något utav detta?

https://www.imdb.com/title/tt7120804/?ref_=nv_sr_srsg_0