handdator

Visa fullständig version : Hjälp med semesterschema för 6 pass i veckan


doddoo
2015-07-08, 17:19
Hej!

Har nu semester i 4 veckor och vill därför träna så så mycket som möjligt, 6 pass i veckan tänker jag. Med det sagt vill jag heller inte bli övertränad och utsliten haha. Sömn och kost sköts.

Kör för tillfället ett eget komponerat upplägg:
Vecka 1: 6 pass 6-splitt
Vecka 2: 4 pass varav 2 underkropp och 2 överkropp
Vecka 3: 4 pass varav 2 helkropp, 1 underkropp och 1 överkropp
Cardio lägger jag in lite då och då

Hade uppskattat hjälp med en splitt! Kanske köra som jag gör under vecka 1:
mån:ben
tis:bröst
ons:rygg
tors:mage/vader
fre:axlar
lör:armar
sön:vila

Tack på förhand!

markwhs
2015-07-08, 17:58
Det skulle nog hjälpa om du skrev lite stats och nuvarande träningsvolym. Tänk också på att 6 dagar inte alltid är mer opti än ex. 3-4 dagar :)

doddoo
2015-07-08, 19:49
Det skulle nog hjälpa om du skrev lite stats och nuvarande träningsvolym. Tänk också på att 6 dagar inte alltid är mer opti än ex. 3-4 dagar :)

Det var de jag mena med övertränad och utsliten :) Och drf vill jag ha hjälp med en split som minimerar den risken men som ändå låter mig köra 6 dagar!

Här har du lite info

vecka 1: ben, bröst, rygg brukar bli cirkus 4-6 övningar 4 set per övning exkl uppvärmningsset. Vader/mage, axlar, armar brukar få sig en 2-4 övningar 3 set per muskel.

vecka 2: underkropp, överkropp brukar bli 7 övningar 4 set per pass

vecka 3: helkropp 1 övning per muskelgrupp 4 set, underkropp och överkropp som ovan

Allmän info

längd 194cm vikt 83kg
Gymmat i 5 år, varav 2-3 mer "seriöst" och det senaste året väldigt "seriöst"
Mål med träningen hypertrofi och styrka

Bästa noteringar
Böj 1 rep 155
Mark 1 rep 160
Bänk 3 reps 95

doddoo
2015-07-11, 22:29
Ingen erfaren sköning som vill ge lite förslag utifrån ovan info? :) Hade vart schysst o sätta igång på måndag nämligen.

Illustrerade mannen
2015-07-11, 22:47
Ingen erfaren sköning som vill ge lite förslag utifrån ovan info? :) Hade vart schysst o sätta igång på måndag nämligen.

Jag är kanske ingen "erfaren sköning", men under semestern kanske man inte vill vara på gymet så länge? Jag vill aldrig vara där länge, men ofta...

1. Pyramid. Marklyft. 10, 8, 6, 4, 2, 2, 2, 4, 6, 8, 10
Chins (handflatorna från) 4x10 (viktade vid behov)
Stångcurl 4x10 i superset med
Dragonflags 4x10 (eller 4xmax)

2. Pyramid. Bänk. Set som marklyft.
Dips. 4x10 (viktade vid behov) i superset med
Militärpress 4x8

3. Pyramid. Böj. Set som marklyft och bänk.
Baksida axlar/övre rygg 4x10 i superset med
Koncentrationscurl m hantel 4x10
Viktad brutalbänk 4x12
Vilodag
Börja om.

J3T69
2015-07-12, 08:52
Jag är kanske ingen "erfaren sköning", men under semestern kanske man inte vill vara på gymet så länge? Jag vill aldrig vara där länge, men ofta...

1. Pyramid. Marklyft. 10, 8, 6, 4, 2, 2, 2, 4, 6, 8, 10
Chins (handflatorna från) 4x10 (viktade vid behov)
Stångcurl 4x10 i superset med
Dragonflags 4x10 (eller 4xmax)

2. Pyramid. Bänk. Set som marklyft.
Dips. 4x10 (viktade vid behov) i superset med
Militärpress 4x8

3. Pyramid. Böj. Set som marklyft och bänk.
Baksida axlar/övre rygg 4x10 i superset med
Koncentrationscurl m hantel 4x10
Viktad brutalbänk 4x12
Vilodag
Börja om.

Ser klart intressant ut :)
Kanske själv köra detta efter semestern när jag förhoppningsvis läkt klart från
Min axel problematik.
Vet inte vad brutal bänk är däremot;)
Kör du denna själv som en rullande 3 split?
//J3T69

Illustrerade mannen
2015-07-12, 09:26
Ser klart intressant ut :)
Kanske själv köra detta efter semestern när jag förhoppningsvis läkt klart från
Min axel problematik.
Vet inte vad brutal bänk är däremot;)
Kör du denna själv som en rullande 3 split?
//J3T69

Brutalbänk? Jag är okunnig på "internetet"... Googla! Enligt mig den näst bästa magövningen! Dragonflags är "bäst".
Nja, jag har pyramider i mark, bänk och böj som grund och ogillar vilodagar... Jag tränar och instruerar i både taekwondo och Kyokushin också så vad jag gör på gymet beror lite på det också... Men pyramiderna är grunden, lite chins och lite biceps här och var, plus mage förstås. Snabba extremt "kostnadseffektiva" pass.
Jag är vuxen (47 år) och har viktigare saker (familjen) att göra än att spendera timmar på gymet...
1rm
Mark 205
Bänk 115
Böj 150
Kv 72

doddoo
2015-07-12, 09:27
Jag är kanske ingen "erfaren sköning", men under semestern kanske man inte vill vara på gymet så länge? Jag vill aldrig vara där länge, men ofta...

1. Pyramid. Marklyft. 10, 8, 6, 4, 2, 2, 2, 4, 6, 8, 10
Chins (handflatorna från) 4x10 (viktade vid behov)
Stångcurl 4x10 i superset med
Dragonflags 4x10 (eller 4xmax)

2. Pyramid. Bänk. Set som marklyft.
Dips. 4x10 (viktade vid behov) i superset med
Militärpress 4x8

3. Pyramid. Böj. Set som marklyft och bänk.
Baksida axlar/övre rygg 4x10 i superset med
Koncentrationscurl m hantel 4x10
Viktad brutalbänk 4x12
Vilodag
Börja om.

Snyggt! Vill oxå vara där så ofta som möjligt men heller inte kanske 2-timmars-pass. Med det sagt borde väl en väldigt splittad modell vara bra för o undvika överträning osv? Som jag skrev ovan är jag mer intresserad av ngn "bro-split", typ 6-splitt med hög volym. Kanske inte är att rekommendera då jag inte fått några förslag på den fronten haha?

Illustrerade mannen
2015-07-12, 09:30
Snyggt! Vill oxå vara där så ofta som möjligt men heller inte kanske 2-timmars-pass. Med det sagt borde väl en väldigt splittad modell vara bra för o undvika överträning osv? Som jag skrev ovan är jag mer intresserad av ngn "bro-split", typ 6-splitt med hög volym. Kanske inte är att rekommendera då jag inte fått några förslag på den fronten haha?

Varför ska du ha en 6-split? Är du på väg att tävla i baddabillding? Är du BB-proffs? Jag gissar att du inte är det det! 😃 Det behövs inte! Kör varje grupp lite oftare istället!

doddoo
2015-07-12, 10:56
Varför ska du ha en 6-split? Är du på väg att tävla i baddabillding? Är du BB-proffs? Jag gissar att du inte är det det! �� Det behövs inte! Kör varje grupp lite oftare istället!

Kör gärna allt med mer frekvens, men då krävs mer vila right? Ville ju träna så ofta som möjligt nu under semestern som sagt.. :)

J3T69
2015-07-12, 21:49
Brutalbänk? Jag är okunnig på "internetet"... Googla! Enligt mig den näst bästa magövningen! Dragonflags är "bäst".
Nja, jag har pyramider i mark, bänk och böj som grund och ogillar vilodagar... Jag tränar och instruerar i både taekwondo och Kyokushin också så vad jag gör på gymet beror lite på det också... Men pyramiderna är grunden, lite chins och lite biceps här och var, plus mage förstås. Snabba extremt "kostnadseffektiva" pass.
Jag är vuxen (47 år) och har viktigare saker (familjen) att göra än att spendera timmar på gymet...
1rm
Mark 205
Bänk 115
Böj 150
Kv 72

Tack for ditt förtydligande :)
Tänkte inte ens tanken på att googla,lathet glömska ja det finns inga ursäkter.
Dragonflags håller jag med dig om är en värsting.
År själv 46 i augusti så jag vet vad du menar :)