handdator

Visa fullständig version : Hjälp! kalorier per dag!


HLakaBabben
2015-07-08, 17:12
Tjena Kolo, back on track med mina deff frågor..

Har legat på 1600-1800 kcal i 1år+ vilket är under mitt BMR vilket självklart vart dumt men hade inte så bra koll då.

Har legat nu denna veckan mon-ons på 2400kcal vilket blir 500kcal under vad jag ska äta enligt BMR räkning osv..

Nu till min fråga, HAR REDAN GÅTT UPP 1 KG? hur fan går detta till? jag ligger ju fortfarande på 500 kcal under vad jag ska kunna käka under en dag med träning osv? är detta pågrund av min metabolism ?
Har hört runt lite och folket säger att det är min metabolism som är fucked och kommer bli bättre efter 1-3 veckor.
Kanske lite rörigt men ni som förstår jag ber er snälla hjälp mig! fattar mig inte på det här med metabolism osv..Vill bara bli klar med min deff så jag kan påbörja en clean bulk och
bygga muskler!:hbang:

Längd : 187cm
Vikt : 83.4kg
aktivitet : 4-5 dagars styrketräning 20 min cardio 2 dagar.

cero
2015-07-08, 19:05
Du kan aldrig räkna ut exakt hur många kalorier du behöver per dag med en ekvation eftersom att aktivitet, metabolism, andra gener osv gör en stor skillnad.

Tänk på att vikten fluktuerar 1-3 kilo beroende på vad du har i magen.

Sätt ett värde, t ex 2000 kcal.. ät exakt det varje dag och sedan justerar du beroende på vad som händer med vikten. Eller så slutar du räkna och kör på känn som vanligt folk. ;)