handdator

Visa fullständig version : Zyprexa och träning


Klagarn
2015-07-08, 15:51
Undrar om det är någon här som tagit zyprexa och hur det påverkat träningen mm?

Klagarn
2015-07-10, 12:50
Ingen?

tlk
2015-07-10, 12:59
Jag misstänker att det inte finns så mycket studier på området. Har ingen erfarenhet själv men säger din läkare att du bör käka zyprexa så bör du nog köra på det. Om det eventuellt gör att du får några gram mindre muskler om året kan väl kvitta?

Rahf
2015-07-10, 13:19
Positivt om det hjälper dig fungera till ett stadie där du kan träna. Sen tillkommer säkert kemisk påverkan på kroppsfunktioner, men det ska du snarare rådfråga en läkare om.

Klagarn
2015-07-11, 01:35
Jag misstänker att det inte finns så mycket studier på området. Har ingen erfarenhet själv men säger din läkare att du bör käka zyprexa så bör du nog köra på det. Om det eventuellt gör att du får några gram mindre muskler om året kan väl kvitta?


Visst kvittar det för jag mår så mycket bättre med det men är lite nyfiken ändå på hur andra upplever det och vad jag kan förvänta mig :) Själv har jag fått mycket bättre aptit och jag sover som en stock om nätterna. Det borde vara positivt för träningen men vet inte om det är muskelnedbrytande på något sätt.

Rug
2015-07-11, 07:50
Ökad aptit är ofta den allvarligaste biverkan så var försiktig om du ska stå på det en längre tid. Annars ser jag inte varför det skulle påverka muskelproteinsyntes och jag förstår inte heller vad du skulle tjäna på att veta det i så fall.