handdator

Visa fullständig version : Hej! Tips och tricks till en "newbie".


Joelg
2015-07-07, 20:04
Är 184 lång, väger i runda slängar 87-88kg as it is.

Har gymmat en del för några år sedan och tänkte ta upp träningen och denna gången aldrig sluta...

Är 21 år och vill som alla andra ha snabba resultat.... :smash::smash:

Jag kör just nu biceps/triceps två gånger i veckan, bröst/axlar, rygg och ben en gång i veckan.

Nyss börjat på en kreatin monohydrat kur, dricker kvarg(ja, drickbar kvar är toppen!!) morgon eftermiddag och efter träning. Käkar ordentligt till lunch och kväll(efter jobb).

Till min första fråga:

Är det positivt att jag har en jävla massa underhudsfett att ta från(syftar på mina 88kg), byggs musklerna på fett eller måste man fortfarande hålla kalori intag högre än förbränning?

Tänkte nämligen försöka förbränna en del, men jag trivs med lite hull också, jag ser inte tjock ut i den mån man kan tro. Har faktiskt en helt OK form för att inte ha tränat på två år.

Anledningen till att jag kör biceps/triceps två gånger i veckan är för att det får min motivation att flyga i taket, alltid jävligt skönt att gå ut från gymmet med pumpade armar.

Så...
Hur gör jag för att bygga VOLYM(skiter i styrka) inom kortast snarast tid, och hur håller jag motivationen på topp?

new
2015-07-16, 13:15
Muskler byggs ej av fett.