handdator

Visa fullständig version : Dålig hållning - bästa övningarna


steelrich
2015-07-07, 16:36
Halloj, om man har gam nacke ( nacken/huvudet sticker fram), vilka är de bästa övningarna för att rätta till det och få en snygg och schysst hållning?

Har alltid trott att jag haft bra hållning, tills nu när jag granskat semester bilderna, och den är katastrofal och mår riktigt dåligt pga det..

MVH

pezrulezhaakon
2015-07-07, 18:42
Halloj, om man har gam nacke ( nacken/huvudet sticker fram), vilka är de bästa övningarna för att rätta till det och få en snygg och schysst hållning?

Har alltid trott att jag haft bra hållning, tills nu när jag granskat semester bilderna, och den är katastrofal och mår riktigt dåligt pga det..

MVH

Det är att medvetet tvinga dig till det läget du bör vara, om det nu är nåt "fel" på dig.
Det finns inga direkta specifika gymövningar för det. Alla övningar som tränar mage, rygg och axelparti kan vara positivt för ditt problem, men du gör den bästa träningen att vara medveten om din hållning.

Grans
2015-07-07, 18:58
Du kanske tränar med huvet framåt? Tex om du kör shrugs trycker du kanske fram huvet när du shruggar upp? Annars när du gör ryggövningar såsom mark och skivstångsrodd tänk dig att nacken/skallen, mitten av ryggen och lägre ryggen ska va som en rak linje. Skivstångsrodd gör under för hållningen. Och stretcha nacken kanske, sen såklart tänk på din hållning.