handdator

Visa fullständig version : Temperatur och tillskott


Donkens
2015-07-02, 21:12
Hej. Brukar ha mitt kreatin och en burk aminosyror i bilen då ja gillar att ta de ja behöver direkt efter träningen innan och efter pass. Varför dem är i bilen är just för att träningsväskan är oftast där. Ibland som idag så var det mot 30 grader utomhus, kan tänka mig plus 50 i bilen. Tänkte om ämnen förstörs av den höga värmen

Samma gäller vintern då det är upp mot minusgrader och helt plötsligt hamnar träningsväskan i rumstemperatur och in i kylan igen. Är det en dilemma jag kan slippa nu?

Tacksam för svar.

Ställer däremot inte fiskolja osv i bilen då ja kam tänka mig att värme får oljan att härskna.

KeBaBaLf
2015-08-08, 12:06
Har väldigt svårt att tro att ämnena förstörs redan vid 50C eller att de skulle påverkas nämnvärt av kylan. Möjligtvis att bäst före datumet förkortas en aning men är nog inget du behöver oroa dig över. Själv gör jag som du och förvarar eaa & proteinpulver i bilen och har inte märkt av att det skulle försämra kvalitén. :)

Beemel
2015-08-08, 14:10
Har väldigt svårt att tro att ämnena förstörs redan vid 50C eller att de skulle påverkas nämnvärt av kylan. Möjligtvis att bäst före datumet förkortas en aning men är nog inget du behöver oroa dig över. Själv gör jag som du och förvarar eaa & proteinpulver i bilen och har inte märkt av att det skulle försämra kvalitén. :)

Och förutom smak och möjligen lösningsbarhet. Hur skulle du märka en försämring av kvalitet?

Sverker
2015-08-08, 16:36
Troligen att det luktar kattpiss. Men 50 - 60 grader C är nog inga problem.

KeBaBaLf
2015-08-12, 14:54
Och förutom smak och möjligen lösningsbarhet. Hur skulle du märka en försämring av kvalitet?

Att just smaken försämras och att pulvret klumpar sig... :naughty: