handdator

Visa fullständig version : Hur beräkna förbränning vid arbete


otto12345
2015-07-02, 19:25
Hej!

När jag är på jobbet så är jag på ett café vilket betyder att mesta delen av dagen står jag vid kassan eller springer ut med mat, fixar mat osv. Jag brukar ha mobilen i fickan och får på så vis fram hur många steg jag tar och brukar sedan bara räkna det som om jag hade gått en vanlig promenad och hur lång tid det att hade tagit att kommit fram dessa steg. Är det det bästa sättet eller hur ska jag annars beräkna förbränningen vid arbetet?

Sheogorath
2015-07-02, 19:30
Det bästa sättet är att se till att göra av med ungefär lika mycket i snitt varje vecka och veta hur många kalorier du äter på en vecka för att täcka det energibehovet. När du har koll på det kan du plussa och minusa för dagar eller aktiviteter som avviker. Men ditt jobb är grundläggande och ska ingå i din grundförbränning.

Gober
2015-07-02, 19:35
Jag har fysiskt arbete. Rör mig i princip hela tiden, lyfter väldigt mycket mestadels av dagarna (förutom när jag har mer av ett säljjobb), max 1 timme kontorsjobb per dag. Jag kör med lifesum och har den inställd på hög aktivitet (vet inte exakt vilken aktivitetsfaktor det är i siffror). Det stämmer faktiskt otroligt bra och inställning x-hekto viktnedgång i veckan stämmer mycket bra. Med det sagt, du måste testa dig fram och se var du ligger.

Donkens
2015-07-04, 00:17
Sheo har mycket rätt. Kontorsmänniskor brukar tro att 1 timme cardio gör grejen för 8 timmar stillasittande. Jag trodde det med. Ditt jobb är en väldigt bra komplettering.

Börja på 2000 kalorier, se efter hur det går med vikten där och avgör. Istället för massa krångliga former.