handdator

Visa fullständig version : Gastric By Pass + Styrketräning funkar ej


Ulle
2015-06-30, 20:01
Gjorde en Gastric By Pass för 3 år sedan och har nu börjat lyfta vikter, problemet är att jag tappar all energi under passen efter en dryg timmas lyftande *gah!*, jag äter regelbundet och håller mina måltider och varierar dem efter kostcirkeln, problemet är för mig att jag får inte i mig tillräckligt mycket mat pga operationen och kan inte gå och småäta hela dagen för att kunna lyckas genomföra ett vettigt pass..

Vad för mat bör jag äta för att kunna få i mig så mycket proteiner på så lite mat som möjligt, jag klarar ungefär äta 2-2½ dl mat per måltid.. Just nu äter jag 7 ggr/dag + Gainer under passen och ändå så funkar det inte..*cry*

ATJL
2015-06-30, 20:23
Varför inte helt enkelt hålla passen kortare än 60min?

F Ultra
2015-06-30, 21:08
Finns ju de som tränar helt fastande så att du tappar energi efter 60m är kanske helt enkelt du som varit borta från gymmet i 3 år och sas behöver komma igång igen. Antar också att du haft en rejält viktminskning under dessa 3 år vilket säkerligen också kan spela roll.

Ulle
2015-06-30, 21:35
Finns ju de som tränar helt fastande så att du tappar energi efter 60m är kanske helt enkelt du som varit borta från gymmet i 3 år och sas behöver komma igång igen. Antar också att du haft en rejält viktminskning under dessa 3 år vilket säkerligen också kan spela roll.


Tappat 57kg på 1 år :hbang: ... har hållt på med mycket löpträning och det har fungerat och har tränat styrka förut, men inte lika tungt som nu, men kan ju ge det lite tid så kanske det vänder *facepalm*

LillisJ
2015-06-30, 21:35
Definiera tappa all energi, orkar du inte lyfta mer eller blir du sömnig?

Ulle
2015-06-30, 21:36
Varför inte helt enkelt hålla passen kortare än 60min?

Kör överkropp ganska rejält så det tar tid *flex*

Ulle
2015-06-30, 21:39
Definiera tappa all energi, orkar du inte lyfta mer eller blir du sömnig?

Blir snarare energilös och grinig som få :insane: .. inte så sömnig utan bara att all ork bara är borta (putsväck)

Hade verkligen behövt mer energi innan passen så man kan känna att man kan prestera ett ordentligt pass bara

Korash
2015-06-30, 21:49
Hade hjälpt med lite mer info, typ vikt och längd, samt en uppskattning på fett %. Och hade kag varit du hade jag börgat med att ta reda på exakt hur mycket energi du egentligen får i dig. Allt blir bara gissning annars och det blor svårt att ge råd.

Utöver det kanske något enkelt program med fokus på styrkeökningar vore bra för att spara energi. 5x5 eller RPT.